Gå til innhold

Inviterer for så å stenge ute - lurte han


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En venninne har en sønn som har autisme. Er mye alene og sliter med det sosiale. Men er ikke hardt rammet. 
men gjeng sender han melding og inviterer han på fest. Han blir glad, dusjer og ordner seg og sender melding etter hvert at han er på vei. Så får han til svar; trodde du virkelig at du ble invitert til oss?? Vi kødda bare.. 

gutten dro hjem igjen. 
fy faen er det mulig. Når man er 17-18 år gjør man ikke sånt. 
Hvor lav øy er det mulig å synke sosialt når man gjør slikt? 
 

Anonymkode: 9d4c9...3cf

  • Hjerte 13
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde faktisk tatt kontakt med både ungdommene og foreldrene. Og om mine barn hadde gjort noe slikt, uansett om de var under eller over 18 år, så ville jeg mer enn gjerne blitt kontaktet om det så jeg kunne trukket dem litt i ørene og enda litt mer. 

Anonymkode: a4fc2...446

  • Liker 13
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde faktisk tatt kontakt med både ungdommene og foreldrene. Og om mine barn hadde gjort noe slikt, uansett om de var under eller over 18 år, så ville jeg mer enn gjerne blitt kontaktet om det så jeg kunne trukket dem litt i ørene og enda litt mer. 

Anonymkode: a4fc2...446

Venninnen min vil ikke gjøre det da det kan bli enda verre. Jeg fortalte min 17 åring om dette og spurte om dette var noe han kunne ha støttet. Nei fy fader så stygt sa han. Da hadde du gjort noe slikt hadde jeg blitt sykt skuffet over deg. Han var enig. 
han er ikke typen til det, men kan jo aldri vite om de er i en gjeng med flere. Men han vet hvertfall hva jeg mener om slikt. 
 

Anonymkode: 9d4c9...3cf

  • Nyttig 2
Skrevet

Fyyyyyyy faen så stygt gjort!!!!!!

Her hadde jeg kontaktet foreldrene og håpet på at de ikke arvet sin dårlige oppførsel fra foreldrene og at foreldrene da tok grep.

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Venninnen min vil ikke gjøre det da det kan bli enda verre. Jeg fortalte min 17 åring om dette og spurte om dette var noe han kunne ha støttet. Nei fy fader så stygt sa han. Da hadde du gjort noe slikt hadde jeg blitt sykt skuffet over deg. Han var enig. 
han er ikke typen til det, men kan jo aldri vite om de er i en gjeng med flere. Men han vet hvertfall hva jeg mener om slikt. 
 

Anonymkode: 9d4c9...3cf

Vil hun ikke snakke med foreldrene til guttene heller?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg hadde faktisk tatt kontakt med både ungdommene og foreldrene. Og om mine barn hadde gjort noe slikt, uansett om de var under eller over 18 år, så ville jeg mer enn gjerne blitt kontaktet om det så jeg kunne trukket dem litt i ørene og enda litt mer. 

Anonymkode: a4fc2...446

Ene barnet mitt ville ikke leke med en gutt som var utvikl hemmet i barnehagen, fordi han var egen og ville ha alle bilene selv. Det er innafor. Uavhengig om utv h eller ei. Men når en er 17 år og bevisst lurer en som har autisme da har man feilet som forelder 

Anonymkode: 9d4c9...3cf

  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Blåttvann skrev (Akkurat nå):

Vil hun ikke snakke med foreldrene til guttene heller?

Ikke nå hvertfall. Må sikkert roe seg ned litt. Håper hun gjør det 

Anonymkode: 9d4c9...3cf

AnonymBruker
Skrevet
Blåttvann skrev (1 minutt siden):

Fyyyyyyy faen så stygt gjort!!!!!!

Her hadde jeg kontaktet foreldrene og håpet på at de ikke arvet sin dårlige oppførsel fra foreldrene og at foreldrene da tok grep.

Håper jeg også at hun gjør. Jeg hadde gjort det. Men det er meg da. Klok av skade bør man nok roe seg ned før en fyrer av en tlf 

Anonymkode: 9d4c9...3cf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Venninnen min vil ikke gjøre det da det kan bli enda verre.

Ser den. Mine ungdommer hadde kanskje sagt det samme. Det blir bare verre :(

Men FY FAEN så slemt av disse ungdommene!

Anonymkode: a4fc2...446

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ene barnet mitt ville ikke leke med en gutt som var utvikl hemmet i barnehagen, fordi han var egen og ville ha alle bilene selv. Det er innafor. Uavhengig om utv h eller ei. Men når en er 17 år og bevisst lurer en som har autisme da har man feilet som forelder 

Anonymkode: 9d4c9...3cf

Det er jo da man har sjansen til å danne mennesker. Lære barna at det er verdi i at vi alle er forskjellige, og at noen er litt vanskeligere å leke med, men at vi uansett finner ut av det

  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ser den. Mine ungdommer hadde kanskje sagt det samme. Det blir bare verre :(

Men FY FAEN så slemt av disse ungdommene!

Anonymkode: a4fc2...446

Det er nettopp det. Men som mor blir en jo like skuffet om ikke mer enn barnet selv. 
De har støttet han og sagt at det er guttene det er feil med, ikke han. 
Når han aldri blir invitert noen plass og endelig ble invitert til en fest. Fy faen 

Anonymkode: 9d4c9...3cf

AnonymBruker
Skrevet
Hengebuksvinet skrev (1 minutt siden):

Det er jo da man har sjansen til å danne mennesker. Lære barna at det er verdi i at vi alle er forskjellige, og at noen er litt vanskeligere å leke med, men at vi uansett finner ut av det

Absolutt. Det var kun i situasjonen der og da, ikke ellers. 
Nå er de voksne og min sønn er faktisk støttekontakt for denne gutten en dag i uka. Glad de har holdt kontakten. 

Anonymkode: 9d4c9...3cf

Skrevet (endret)

Da jeg var ungdom ble rare folk i klassen invitert på fester, og det var ikke tull. De som inviterte ønsket å inkludere folk og se om de kanskje bare ikke kjente personen så godt, at de kanskje bare var litt sære fordi de ikke følte seg inkludert. Jentene sto på og pyntet dem og ga tips om hva slags drikke de kunne kjøpe med seg. 

Skjønner ikke at noen er så onde at de sammen, i en gjeng, finner ut at DETTE er noe de hadde syntes var morsomt. Har virkelig ingen av dem baller nok til å si at å gjøre narr av noen med autisme er en jævlig dårlig "spøk". Håper alle der borte kommer til å begynne å føle jævlig mye skam for det der snart. 

Endret av katties
  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det der er stygg mobbing og mor bør ikke bare la det få passere. Det er feigt 

Anonymkode: 54722...bfe

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er nettopp det. Men som mor blir en jo like skuffet om ikke mer enn barnet selv. 
De har støttet han og sagt at det er guttene det er feil med, ikke han. 
Når han aldri blir invitert noen plass og endelig ble invitert til en fest. Fy faen 

Anonymkode: 9d4c9...3cf

Er det mulig at din 17åring kan invitere gutten med på noe?

Uten sammenligning, men jeg husker da jeg var 12 år. Nylig flytta med pappa til nytt sted. Vi flytta inn med stemor og hennes eldre sønn. Jeg inviterte til min første bursdag på ny skole og ingen kom. Stemor ringte, uten at jeg visste det da, til sin sønn. Han trommet ihop noen kompiser, og noen venninner, og så kom de alle i bursdagen. Husker det enda :) 

Kanskje du kan snakke litt med sønnen din? Om han kan invitere gutten med på noe? 

Anonymkode: a4fc2...446

  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det mulig at din 17åring kan invitere gutten med på noe?

Uten sammenligning, men jeg husker da jeg var 12 år. Nylig flytta med pappa til nytt sted. Vi flytta inn med stemor og hennes eldre sønn. Jeg inviterte til min første bursdag på ny skole og ingen kom. Stemor ringte, uten at jeg visste det da, til sin sønn. Han trommet ihop noen kompiser, og noen venninner, og så kom de alle i bursdagen. Husker det enda :) 

Kanskje du kan snakke litt med sønnen din? Om han kan invitere gutten med på noe? 

Anonymkode: a4fc2...446

Sønnen min har aldri møtt han, bor på ulike steder. Men jeg kan absolutt invitere de til oss og at de møtes her. Men tror ikke hennes sønn vil. De får han nesten ikke ut av hus. Men kan alltids prøve. 

Anonymkode: 9d4c9...3cf

  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
katties skrev (7 minutter siden):

Da jeg var ungdom ble rare folk i klassen invitert på gester, og det var ikke tull. De som inviterte ønsket å inkludere folk og se om de kanskje bare ikke kjente personen så godt, at de kanskje bare var litt sære fordi de ikke følte seg inkludert. Jentene sto på or pyntet dem og ga tips om hva slags drikke de kunne kjøpe med seg. 

Skjønner ikke at noen er så onde at de sammen, i en gjeng, finner ut at DETTE er noe de hadde syntes var morsomt. Har virkelig ingen av dem baller nok til å si at å gjøre narr av noen med autisme er en jævlig dårlig "spøk". Håper alle der borte kommer til å begynne å føle jævlig mye skam for det der snart. 

Akkurat slik skal det være. 
forstår heller ikke humoren i å gi håp for så å skuffe en klassekamerat med autisme. Kan tenke meg at dette ikke er oppegående kjekk ungdom. 

Anonymkode: 9d4c9...3cf

AnonymBruker
Skrevet

Utrolig stygt gjort! Hadde blitt så lei meg og skuffet om mine barn gjor noe sånt. Ikke minst skuffet over meg selv som feilet som forelder.

Jobbet sammen med ei som hadde en sønn som har chattet med ei jente over en periode, de avtalte å møtes etter hvert men når han dukket opp til denne daten ble han i stedet banket opp av en guttegjeng. Viste seg at "klassekamerater" har utgitt seg for å være denne jenta han chatta med. Uff må være helt forferdelig å være på den andre siden også, håper venninnen din tar kontakt med foreldre når ting roer seg litt.

Anonymkode: 5fb04...b4e

  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det der er stygg mobbing og mor bør ikke bare la det få passere. Det er feigt 

Anonymkode: 54722...bfe

Ikke nødvendigvis feigt. Hun har bein i nesen og det koster heller ingenting å ta det opp. Men hun tenker på gutten sin. Blir han mer plaget grunnet dette? 

Anonymkode: 9d4c9...3cf

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Utrolig stygt gjort! Hadde blitt så lei meg og skuffet om mine barn gjor noe sånt. Ikke minst skuffet over meg selv som feilet som forelder.

Jobbet sammen med ei som hadde en sønn som har chattet med ei jente over en periode, de avtalte å møtes etter hvert men når han dukket opp til denne daten ble han i stedet banket opp av en guttegjeng. Viste seg at "klassekamerater" har utgitt seg for å være denne jenta han chatta med. Uff må være helt forferdelig å være på den andre siden også, håper venninnen din tar kontakt med foreldre når ting roer seg litt.

Anonymkode: 5fb04...b4e

Herregud. Hvorfor banket de han? Kjente de han? Hadde han gjort noe galt? 

Anonymkode: 9d4c9...3cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...