Daria Skrevet 28. juni #41 Skrevet 28. juni Du vil bryte opp det du mener er et unormalt forhold (hvem ga deg den definisjonsmakten?), er usikker på om du skal satse videre på vennskapet og tar opp hvilken verdi forholdet har? Hvorfor? Du høres litt ut som en renkespillende og usikker tenåring som vil ha ting inn i din mal og kontroll. Andres relasjoner og valg er ikke din sak. Treff dem eller la være, gjør det fordi du har glede av det eller primært av hensyn til barna, men ro ned kontrolbehov og overanalyseringen. 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #42 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Elskerinner holder sammen. Fint å få sendt vekk barna i imens. Anonymkode: fb8ea...f8d Jeg tenkte også litt i disse baner. Enten at de er eneggede tvillinger, eller at de faktisk har en romantisk relasjon. Anonymkode: 02486...6da
AnonymBruker Skrevet 28. juni #43 Skrevet 28. juni Forstår fullt at de kan være bare venner også, men er du sikker på at det er det de er? Anonymkode: 8aa00...02b
AnonymBruker Skrevet 28. juni #44 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (På 27.6.2026 den 8.43): Må du bryte helt da? Du kan senke forventningene til vennskapet, men la barna leke sammen dersom dine barn ønsker det. Du kan treffe dem dersom det passer for dere begge, men legge innsatsen i andre venner. Anonymkode: f0aea...34d Veldig godt og konsist svar. TS, hvor kommer din forventning om at vennskapet med deg skal bety like mye som dem, når de to helt tydelig er bestevenninner? Det høres veldig rart ut å forvente, da setter man seg opp for skuffelse... Og også rart å stille spørsmål om hvilken verdi ens vennskap har. Hvis man må spørre, er det enten en konflikt man må ta tak i direkte og si hva man fller, ellers blir det unødig dramatikk føler jeg. Har du andre venner du heller kan fokusere på? Eller jobbe med å finne andre relasjoner, helt utenom disse? Anonymkode: 755e7...7c5 3 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni #45 Skrevet 28. juni Hvis de begge to er single er det sikkert fint å ha et nært vennskap. Noen å dele hverdagen med. Ville ikke prøvd å separere dem. De liker tydeligvis den andres selskap. Jeg hadde selv fått klaustrofobi og klikket av å bo så lenge med ei venninne, men folk er forskjellige. Anonymkode: 96d99...d97 1
Trolltunge Skrevet 28. juni #46 Skrevet 28. juni Hva er det som får deg til å tenke at du er verdiløs fordi to andre mennesker har en spesielt nær relasjon? Må du være den viktigste eller like viktig som den viktigste personen i noens liv for å takle å ha en relasjon til folk? Jeg har flere venninner som åpenbart står hverandre nærmere enn jeg gjør med dem, men mitt vennskap med noen av dem er på ingen måte truet av det, eller feil. Jeg står også nærmere noen enn andre, og hvert vennskap er likevel en glede. Hvorfor skulle dette være unaturig, og hvorfor er det så viktig for deg å splitte dem? 3 1
Umbreon Skrevet 29. juni #47 Skrevet 29. juni Jeg har svart tidligere i tråden, men jeg kan legge til at jeg har en slik bestevenninne. En sånn skikkelig bestevenninne som jeg har vært nær gjennom tykt og tynt i 20 år. Vi har mange andre venner, både hver for oss og sammen, men vennskapet vårt er veldig nært og spesielt. Det er noe alle som kjenner oss vet. I løpet av de 20 årene vi har vært bestevenner har det dukket opp både mennesker som har hatt et ønske om å gjøre duoen vår til et trekløver - og mennesker som har hatt et ønske om å bli ny bestevenn med en av oss og erstatte den andre. Jeg føler riktignok at dette skjedde mest når vi var tenåringer og tidlig i 20-åra, men ja - det skjer jo at noen ønsker seg en tettere relasjon til deg enn det du selv føler er naturlig. For så vidt uavhengig av om man har en bestevenn eller ei. Men vennskap må få utvikle seg naturlig. Man skylder alle å være hyggelig, imøtekommende og generelt inkluderende - men man skylder ingen å være deres bestevenn. Det er lov å ha en nær relasjon til noen uten at man må ha en like nær relasjon til absolutt alle andre også. Det handler om kjemi, ikke rettferdighet. Hvis noen hadde forsøkt å «bryte opp vårt unaturlig nære forhold» så hadde vi nok dumpet dem som venner umiddelbart. Å ha en så nær venn er et enormt privilegium og en fin ting - det er ikke noe unormalt som må ødelegges. 4
AnonymBruker Skrevet 30. juni #48 Skrevet 30. juni Sett utenfra virker det ikke som du egentlig er venn med disse to, TS? Du kaller dem venner, men alt tyder på at dere bare er bekjente? Kanskje dere har vært venner tidligere, men sklidd fra hverandre, og de to er fortsatt bestevenner? Hva gjør disse to (konkret) som tyder på at de ser på deg som en venninne og ikke en bekjent som har barn som ungene deres kan leke med? Gir handlingene litt mer mening hvis du ser på relasjonene som gamle bekjentskaper og ikke nåværende venner? Anonymkode: c4c44...d46
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå