AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Skrevet 2 timer siden Hei . Jeg trenger virkelig råd ang. om jeg skal satse videre på to venninner. Vi har kjent hverandre hele livet og oppvokst som naboer. De bor i utlandet , men er hjemme i Norge i alle ferier. De bor sammen i en leilighet hele sommeren. Den ene venninnen har barn, den andre er singel. Jeg føler at jeg ikke er like viktig for dem som venninne og at det viktigste er at jeg kommer innimellom så barna får lekekamerater (jeg har to barn ) Jeg har prøvd å be hun venninnen med barn om å besøke meg for å drikke en kopp te (vi begge liker det) men hun virker ikke interessert. Jeg har mest lyst å droppe disse to sammenlimte bestevenninnene, men jeg får så dårlig samvittighet pga barna som ikke får treffe hverandre. Mest hennes barn som ikke har andre venner i Norge. De vil gjerne treffe mine to barn. Jeg føler jeg blir utnyttet i form av at de trenger lekekamerater til ungene og at de gjerne vil høre slarv eller oppdateres på nytt fra meg når de selv går tom for ting å prate om. Jeg føler at forholdet til meg ikke har like stor verdi og har prøvd å ta det opp i fjor sommer, men ingenting har foreløpig endra seg. Jeg kjenner jeg orker de ikke lenger😔 Anonymkode: 5478e...c32 3
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Skrevet 2 timer siden Jeg kan leve videre uten disse venninnene, men jeg får vondt av barna. De er i alderen 5-9 år Jeg har ikke lyst å oppfylle dette behovet for venninnen min om lekekamerater til sine barn som hun er veldig opptatt av. Samtidig er det helt jævlig at disse barna som kjenner hverandre ikke skal få treffes mer. Hvordan hadde du gjort det? Kjenner jeg blir så lei meg over dette Anonymkode: 5478e...c32
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Skrevet 2 timer siden Begynn å se på relasjonen og treffene som det det er-playdates. Anonymkode: 1c0d4...072 5
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hei . Jeg trenger virkelig råd ang. om jeg skal satse videre på to venninner. Vi har kjent hverandre hele livet og oppvokst som naboer. De bor i utlandet , men er hjemme i Norge i alle ferier. De bor sammen i en leilighet hele sommeren. Den ene venninnen har barn, den andre er singel. Jeg føler at jeg ikke er like viktig for dem som venninne og at det viktigste er at jeg kommer innimellom så barna får lekekamerater (jeg har to barn ) Jeg har prøvd å be hun venninnen med barn om å besøke meg for å drikke en kopp te (vi begge liker det) men hun virker ikke interessert. Jeg har mest lyst å droppe disse to sammenlimte bestevenninnene, men jeg får så dårlig samvittighet pga barna som ikke får treffe hverandre. Mest hennes barn som ikke har andre venner i Norge. De vil gjerne treffe mine to barn. Jeg føler jeg blir utnyttet i form av at de trenger lekekamerater til ungene og at de gjerne vil høre slarv eller oppdateres på nytt fra meg når de selv går tom for ting å prate om. Jeg føler at forholdet til meg ikke har like stor verdi og har prøvd å ta det opp i fjor sommer, men ingenting har foreløpig endra seg. Jeg kjenner jeg orker de ikke lenger😔 Anonymkode: 5478e...c32 Du liker tydeligvis ikke hun barnløse. Er det ikke ufint å kun be den ene av dem, når de kommer på ferie. Jeg skjømner mindre av hvorfor du gjør det. Anonymkode: 6b5d7...d4e 2 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kan leve videre uten disse venninnene, men jeg får vondt av barna. De er i alderen 5-9 år Jeg har ikke lyst å oppfylle dette behovet for venninnen min om lekekamerater til sine barn som hun er veldig opptatt av. Samtidig er det helt jævlig at disse barna som kjenner hverandre ikke skal få treffes mer. Hvordan hadde du gjort det? Kjenner jeg blir så lei meg over dette Anonymkode: 5478e...c32 Men hvorfor kan du ikke fokusere på det du gjør for barna, ikke for henne? Anonymkode: 1c0d4...072 2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Skrevet 2 timer siden Hvorfor er det alt eller ingenting? Kan du ikke leve deg tilbake og vente på at de tar kontakt for å avtale treff med barna? Du trenger ikke gi mye av deg selv når du er der, men normal vennlighet som du ikke legger mye i. Anonymkode: e5df4...9e8 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Skrevet 2 timer siden Hvorfor ikke invitere begge venninnene? Det hadde jeg gjort. Så fikk barna lekt sammen og dere fikk omgått hverandre. Anonymkode: 97991...d5c
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg kan leve videre uten disse venninnene, men jeg får vondt av barna. De er i alderen 5-9 år Jeg har ikke lyst å oppfylle dette behovet for venninnen min om lekekamerater til sine barn som hun er veldig opptatt av. Samtidig er det helt jævlig at disse barna som kjenner hverandre ikke skal få treffes mer. Hvordan hadde du gjort det? Kjenner jeg blir så lei meg over dette Anonymkode: 5478e...c32 Må du bryte helt da? Du kan senke forventningene til vennskapet, men la barna leke sammen dersom dine barn ønsker det. Du kan treffe dem dersom det passer for dere begge, men legge innsatsen i andre venner. Anonymkode: f0aea...34d
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Skrevet 2 timer siden Bare ikke prioriter dem. Møt dem nå og da hvis det passer seg sånn og hvis dine egne barn får noe ut av det, men ikke hold av masse tid eller prioriter dem over andre relasjoner. Jeg har også noen lignende relasjoner, og jeg møter dem først og fremst for barnas skyld og har en hyggelig tone med dem som foreldre til barnas venner, men prøver å passe på å ikke bli for personlig involvert og passer på hva jeg deler. Anonymkode: 96c1d...f35
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hei . Jeg trenger virkelig råd ang. om jeg skal satse videre på to venninner. Vi har kjent hverandre hele livet og oppvokst som naboer. De bor i utlandet , men er hjemme i Norge i alle ferier. De bor sammen i en leilighet hele sommeren. Den ene venninnen har barn, den andre er singel. Jeg føler at jeg ikke er like viktig for dem som venninne og at det viktigste er at jeg kommer innimellom så barna får lekekamerater (jeg har to barn ) Jeg har prøvd å be hun venninnen med barn om å besøke meg for å drikke en kopp te (vi begge liker det) men hun virker ikke interessert. Jeg har mest lyst å droppe disse to sammenlimte bestevenninnene, men jeg får så dårlig samvittighet pga barna som ikke får treffe hverandre. Mest hennes barn som ikke har andre venner i Norge. De vil gjerne treffe mine to barn. Jeg føler jeg blir utnyttet i form av at de trenger lekekamerater til ungene og at de gjerne vil høre slarv eller oppdateres på nytt fra meg når de selv går tom for ting å prate om. Jeg føler at forholdet til meg ikke har like stor verdi og har prøvd å ta det opp i fjor sommer, men ingenting har foreløpig endra seg. Jeg kjenner jeg orker de ikke lenger😔 Anonymkode: 5478e...c32 Men virker jo ikke som begge de er like viktige for deg heller? Sånn med tanke på at du prøver å invitere hun med barn å ikke hun andre? Anonymkode: 57c7a...8e2 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor er det alt eller ingenting? Kan du ikke leve deg tilbake og vente på at de tar kontakt for å avtale treff med barna? Du trenger ikke gi mye av deg selv når du er der, men normal vennlighet som du ikke legger mye i. Anonymkode: e5df4...9e8 Jeg har prøvd å invitere bare en av de i gangen for å bryte litt opp dette unormale forholdet deres der de må gjøre alt sammen. De er her på ferie i 3 måneder i sommer. De finner jo på ting hver dag uten meg ellers. Jeg kan leve uten dem ...men det er som sagt barna som plager meg og jeg synes det er vanskelig å møte opp og treffe disse to bare for at barna skal leke Ts Anonymkode: 5478e...c32 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Skrevet 2 timer siden Jeg skjønner at venninnen reagerer på at du prøver å utestenge hun uten barn. For det er nettopp det du gjør. De har leid leilighet sammen, og har åpenbart sett for seg at de ikke skal gjøre så veldig mye hver for seg i sommer. De er sammen i sommer, på lik linje med venninner som reiser på ferietur sammen ofte er. Anonymkode: b06c6...677 2 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har prøvd å invitere bare en av de i gangen for å bryte litt opp dette unormale forholdet deres der de må gjøre alt sammen. De er her på ferie i 3 måneder i sommer. De finner jo på ting hver dag uten meg ellers. Jeg kan leve uten dem ...men det er som sagt barna som plager meg og jeg synes det er vanskelig å møte opp og treffe disse to bare for at barna skal leke Ts Anonymkode: 5478e...c32 Jeg skjønner at du synes relasjonen deres er litt rar, men det er samtidig ikke din sak å prøve å bryte dem opp. Anonymkode: c2474...7ff 3
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #14 Skrevet 1 time siden Hvorfor utestenger du barnløse? Anonymkode: 34225...7a3
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #15 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har prøvd å invitere bare en av de i gangen for å bryte litt opp dette unormale forholdet deres der de må gjøre alt sammen. De er her på ferie i 3 måneder i sommer. De finner jo på ting hver dag uten meg ellers. Jeg kan leve uten dem ...men det er som sagt barna som plager meg og jeg synes det er vanskelig å møte opp og treffe disse to bare for at barna skal leke Ts Anonymkode: 5478e...c32 Hvorfor er det din jobb å bryte de opp visst de liker det sånn? De reiser jo hit ilag, er ikke sikkert de gjør alt i sammen når de er der de vanligvis bor. Anonymkode: 57c7a...8e2 1
Luckiness Skrevet 1 time siden #16 Skrevet 1 time siden Det er jo helt normalt å ville treffes med barn. Så kan man være sosial som venninner samtidig. Hun barnløse kan vel bare være med? Hvorfor inviterer du eventuelt kun hun med barn alene, men ikke hun uten barn alene? Hun uten barn kunne du jo invitert på kvelden til et glass vin. Har de ikke med seg partnere? Hun med barn? Så kunne dere tre venninner også funnet på noe felles uten barn?
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #17 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor er det din jobb å bryte de opp visst de liker det sånn? De reiser jo hit ilag, er ikke sikkert de gjør alt i sammen når de er der de vanligvis bor. Anonymkode: 57c7a...8e2 Må legge til at om du gjør det, så er det jo muligheter for at de selv velger å la det dø ut. Sånn med tanke på at du stenger ute hun ene. Anonymkode: 57c7a...8e2
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #18 Skrevet 1 time siden Ok, da skal jeg ikke prøve å bryte det opp. Jeg har møtt litt hun single når hun har vært i Norge, men aldri noengang hun med barn. Når er vi 40 og det er så påfallende at jeg ikke er verdt tiden alene. Jeg bor 2 min ifra dem. De finner på utflukter hver dag uten meg. Jeg spurte bare i fjor sommer om hun ville komme over på en liten kopp kaffe og jeg spurte også forsiktig om hvilken verdi forholdet vårt har . Hun pratet det bare vekk Ts Anonymkode: 5478e...c32
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #19 Skrevet 1 time siden Hvis barna dine ønsker sender du dem på play date til venninnens barn. Ellers gjør du din greie. Hennes barn skal du ikke bekymre deg for, de er ikke ditt ansvar. Ikke bruk masse tid på noe du ikke føler du får noe igjen for. Anonymkode: 6154a...5dc 1 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #20 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis barna dine ønsker sender du dem på play date til venninnens barn. Ellers gjør du din greie. Hennes barn skal du ikke bekymre deg for, de er ikke ditt ansvar. Ikke bruk masse tid på noe du ikke føler du får noe igjen for. Anonymkode: 6154a...5dc Ok, takk. Jeg tror jeg må gjøre dette. Anonymkode: 5478e...c32
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå