Umbreon Skrevet lørdag kl. 07:09 #21 Skrevet lørdag kl. 07:09 De to er tydeligvis Bestevenner med stor B, mens du er en «vanlig» venninne. Jeg kan forstå at det er sårt hvis du egentlig ønsker at dere skal være et trekløver der alle tre er like viktig for hverandre - eller hvis du egentlig ønsker å være bestevenn med en av dem og droppe den andre. Men dette er det dessverre ikke så mye du får gjort med. De er bestevenner og har et spesielt forhold. Det er ikke verken ulovlig eller umoralsk. Det blir veldig rart å skulle prøve å bryte opp to bestevenner fordi du ikke liker at de er så nære. Det vil antakelig bare slå tilbake på deg selv, og du vil fort framstå manipulerende, kontrollerende og sjalu. Du må finne ut om du kan akseptere å være en «vanlig venn» til to som er så nære, eller om det blir for sårt når du egentlig ønsker det var annerledes. Når det gjelder barna kan du vel forsøke å se på det som med alle andre venner av barna - det er jo helt normalt at man ikke er bestevenn med foreldrene til alle sammen. Men man nekter dem jo ikke være sammen eller dra på besøk til hverandre av den grunn. 5 7
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 07:11 #22 Skrevet lørdag kl. 07:11 Nå er man ikke like gode venner med alle. Noen er man litt venn med, andre mye mer venn med. Du er litt venn med disse, men ønsker å være MYE venn med hun ene. Du får enten ta det som det er, dere er en slags bekjente, eller så får du rekke deg unna. Barna overlever. Anonymkode: 5b08d...b58 5 1
Raven.Writingdesk Skrevet lørdag kl. 07:16 #23 Skrevet lørdag kl. 07:16 (endret) AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ok, da skal jeg ikke prøve å bryte det opp. Jeg har møtt litt hun single når hun har vært i Norge, men aldri noengang hun med barn. Når er vi 40 og det er så påfallende at jeg ikke er verdt tiden alene. Jeg bor 2 min ifra dem. De finner på utflukter hver dag uten meg. Jeg spurte bare i fjor sommer om hun ville komme over på en liten kopp kaffe og jeg spurte også forsiktig om hvilken verdi forholdet vårt har . Hun pratet det bare vekk Ts Anonymkode: 5478e...c32 Jeg leser dette som at du kjenner på en sorg TS og at du føler deg egentlig som tredje hjulet på vogna når dere tre er sammen. Jeg tror først du må kjenne etter hva er det du egentlig ønsker å være tro mot deg selv. Jeg ser du får kritikk i tråden for å kun ha invitert den ene, en gang, jeg ser ikke noe galt i det, du er ikke pålagt å like selskapet til begge. Du bør dog være ærlig med deg selv og finne ut om det er sånn at deres vennskap gjør deg utilpass fordi de er så tette, og du ønsker å være like tett med enten begge eller en av dem, om du bare liker en av de bedre og den andre mindre eller hva det er du egentlig kjenner på. Avklar dette med DEG først og aksepter at alt dette er helt ok! Ingen liker alle, ingen liker å føle seg utenfor. Alt dette er normalt og gjør deg ikke til ett dårlig menneske uansett hvor mye KG forsøker å få deg til å føle deg som det Også er det helt ok å ikke ha lyst til å være den som er inkludert fordi hun har barn som de andre barna kan leke med. Det er heller ikke noe god situasjon hvis du som mor føler du er kun inkludert fordi barna dine er hennes barn sin underholdning. Det er heller ikke sundt for barna dine. Jeg har vært i tilsvarende relasjon og trakk meg etter hvert mer unna noe som gikk helt fint. Vi har en viss kontakt men det er ikke meg som er den største bærebjelken mer. Jeg forsøkte også å avklare hva relasjonen mellom MEG og den personen var (uavhengig av barna) uten å få noe godt svar og det er svar nok i seg selv, for hvis dette var noen som hadde brydd seg ville en slik samtale lede til at man automatisk tok det på alvor, trøstet og beroliget sin venn. Du beskriver at de finner på ting sammen du ikke er inkludert i og dette tror jeg er din store sorg. Jeg ser for meg en prosess som har gått i fra å føle seg inkludert og å glede seg til venninnene dine kommer hjem, til at du nå er utrygg og usikker, spesielt på din egen verdi og din egen rolle. Nå er du inn i en siste fase som er aksept. Aksept av at ting ikke var slik du trodde og du har det egentlig ikke greit. Du lurer på hva veien videre blir. Mitt råd er å ikke agere i affekt, kjøp deg selv tid og forsøk å ta vare på deg selv og anerkjenn dine egne følelser. Kanskje er dette to kule storby/utenlands damer som bringer med seg mye sprell og moro når de er tilbake i hjembyen, og du ønsker heller ikke å komme på kant med dem. Det trenger du ikke. Men du trenger heller ikke være statist i deres liv og dine barn leketøy. Du kan gå gjennom hele denne prosesden hvor du redefinerer forholdet deres uten at de en gang vet det. Fordi prosessen skjer inne i deg. De vil merke det på at du ikke er like interessert lenger og at du ikke er like enkel å be/styre, fordi du prioriterer andre ting. Det kan de ikke klandre deg for. Mest sannsynlig vil de bare akseptere denne endringer for det vonde og det gode er, at du betyr ikke så mye for dem som de har betydd for deg. Det er vondt å akseptere men det betyr også at via at du stille skifter fokus fra dem til andre ting uten å lage konflikt eller støy, vil akseptere dette uten å tenke så mye over det. Fordi de er rett og slett ikke så påkoblet deg emosjonelt at de registrerer endringen. Lykke til TS. P.S: Du fortjener ikke kritikk fordi du har ikke gjort noe galt. Så bare hopp over disse svarene Endret lørdag kl. 07:19 av Raven.Writingdesk 1 2 6
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 09:46 #24 Skrevet lørdag kl. 09:46 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg kan leve videre uten disse venninnene, men jeg får vondt av barna. De er i alderen 5-9 år Jeg har ikke lyst å oppfylle dette behovet for venninnen min om lekekamerater til sine barn som hun er veldig opptatt av. Samtidig er det helt jævlig at disse barna som kjenner hverandre ikke skal få treffes mer. Hvordan hadde du gjort det? Kjenner jeg blir så lei meg over dette Anonymkode: 5478e...c32 Bare å fase ut. Tipper det er du som står for planlegging av møtene? Bare droppe å invitere eller planlegge. Så går det over. Anonymkode: b47b3...e98 3 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:14 #25 Skrevet lørdag kl. 10:14 Du har ikke ansvar for at hennes barn har noen å leke med i ferier. Når du slutter å ta kontakt, så vil forholdet dø ut av seg selv. De inviterer ikke deg med på noe av det de finner på i løpet av ferien sin. Det sier jo egentlig alt. De betyr mer for deg, enn du betyr for dem. Anonymkode: 5c613...836 3 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:18 #26 Skrevet lørdag kl. 10:18 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har prøvd å invitere bare en av de i gangen for å bryte litt opp dette unormale forholdet deres der de må gjøre alt sammen. De er her på ferie i 3 måneder i sommer. De finner jo på ting hver dag uten meg ellers. Jeg kan leve uten dem ...men det er som sagt barna som plager meg og jeg synes det er vanskelig å møte opp og treffe disse to bare for at barna skal leke Ts Anonymkode: 5478e...c32 Men type spill du slår jo helt feil ut i denne type situasjon! Deu sier de bor sammen når de er i Norge - da vet du jo også at de selvfølgelig nevner for hverandre når du har invitert kun én av dem. Det blir jo kjempeunderlig og ekskluderende for den tredje. At barna ikke skal få treffes, er ikke noe som ville vært vurdert som en mulighet i mine øyne. Men de er da vel store nok til at du i verste fall kan bare droppe dem av for play dates? Anonymkode: 755e7...7c5 3 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:40 #27 Skrevet lørdag kl. 10:40 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har prøvd å invitere bare en av de i gangen for å bryte litt opp dette unormale forholdet deres der de må gjøre alt sammen. Ts Anonymkode: 5478e...c32 Her er svaret. Du vil kontrollere de to. Du liker ikke at de er annerledes enn det du er, og kaller det unormalt. Anonymkode: 02486...6da 5 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:47 #28 Skrevet lørdag kl. 10:47 Raven.Writingdesk skrev (3 timer siden): Jeg ser du får kritikk i tråden for å kun ha invitert den ene, en gang, jeg ser ikke noe galt i det, du er ikke pålagt å like selskapet til begge. Jo, man er faktisk pålagt å ikke legge seg borti forholdet mellom voksne mennesker. Det blir som å ikke invitere den ene ektefellen på besøk, kun den andre. Det å utestenge én av tre venninner er i tillegg heller ikke greit. Sosiale relasjoner er relasjoner med spilleregler som ikke står nedskrevet noe sted, og hvor man likevel må lære seg disse og forholde seg til disse, hvis man vil være del av flokken. Anonymkode: 02486...6da 2 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:48 #29 Skrevet lørdag kl. 10:48 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Du har ikke ansvar for at hennes barn har noen å leke med i ferier. Når du slutter å ta kontakt, så vil forholdet dø ut av seg selv. De inviterer ikke deg med på noe av det de finner på i løpet av ferien sin. Det sier jo egentlig alt. De betyr mer for deg, enn du betyr for dem. Anonymkode: 5c613...836 Enig. Anonymkode: 02486...6da 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 04:42 #30 Skrevet søndag kl. 04:42 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jo, man er faktisk pålagt å ikke legge seg borti forholdet mellom voksne mennesker. Det blir som å ikke invitere den ene ektefellen på besøk, kun den andre. Det å utestenge én av tre venninner er i tillegg heller ikke greit. Sosiale relasjoner er relasjoner med spilleregler som ikke står nedskrevet noe sted, og hvor man likevel må lære seg disse og forholde seg til disse, hvis man vil være del av flokken. Anonymkode: 02486...6da Hvorfor er det greit at venninnene finner på noe uten ts? Men ikke greit at ts inviterer en av dem om gangen? Betyr det at det er greit å holde ts utenfor siden de to andre bor sammen og er bestevenninner? Anonymkode: e928b...645 5 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 05:08 #31 Skrevet søndag kl. 05:08 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hvorfor er det greit at venninnene finner på noe uten ts? Men ikke greit at ts inviterer en av dem om gangen? Betyr det at det er greit å holde ts utenfor siden de to andre bor sammen og er bestevenninner? Anonymkode: e928b...645 De bor sammen i en leilighet og da gjelder andre regler. Men om de holder henne utenfor et vennskap som har vært siden barneårene så er det ikke greit, nei. Anonymkode: 02486...6da
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 05:44 #32 Skrevet søndag kl. 05:44 Jeg skjønner hva du mener,TS. Jeg har også ei venninne som nærmest konstant er sammen med ei annen venninne. Når jeg går på besøk til hun ene så er alltid den andre der. Man føler seg litt som det femte hjulet på vogna, og man har ikke mulighet til kun å snakke med den ene. Samtalen dreier seg kun om det den andre venninna er interessert i, da hun tar mye plass. I ditt tilfelle er de på ferie sammen i Norge, og da blir det kanskje litt rart at du kun er sammen med hun ene og den andre blir sittende alene i leiligheten. Særlig siden begge er venninner/bekjente av deg. Samtidig skjønner jeg at du kunne tenkte deg alenetid med hun ene venninnen. Likevel er det det viktigste at barna leker i sammen, siden de trives med det, og da synes jeg du skal prioritere det. La de ha det gøy sammen, og legg vekk dine egne følelser oppi dette. Anonymkode: 4f282...b7f 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 06:10 #33 Skrevet søndag kl. 06:10 Som voksen er det vanlig å både godta og akseptere at noen venner er mer nær enn andre. Å bli sjalu, som et lite barn, er verken modent eller særlig sjarmerende. Anonymkode: 11271...aac 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 06:34 #34 Skrevet søndag kl. 06:34 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Som voksen er det vanlig å både godta og akseptere at noen venner er mer nær enn andre. Å bli sjalu, som et lite barn, er verken modent eller særlig sjarmerende. Anonymkode: 11271...aac Det er heller ikke særlig sjarmerende å ikke ville tilbringe tid med TS som venninne. Virker som hun bare vil ha lekekamerater til barna sine, og kun bare være sammen med hun andre venninnen. Anonymkode: 4f282...b7f 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 06:41 #35 Skrevet søndag kl. 06:41 Elskerinner holder sammen. Fint å få sendt vekk barna i imens. Anonymkode: fb8ea...f8d
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 06:51 #36 Skrevet søndag kl. 06:51 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er heller ikke særlig sjarmerende å ikke ville tilbringe tid med TS som venninne. Virker som hun bare vil ha lekekamerater til barna sine, og kun bare være sammen med hun andre venninnen. Anonymkode: 4f282...b7f Både du og trådstarter har en person dere vil gå sammen med og en annen dere ikke vil gå sammen med. Blir for dumt da, om du liksom skal heve deg, eller deg og trådstarter, over de som ikke vil gå sammen med dere. Alle dere som har prinsessenykker og kun vil gå sammen med én person og splitte denne personen fra en annen, burde innse at det er dere som tar feil - ikke de. AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Som voksen er det vanlig å både godta og akseptere at noen venner er mer nær enn andre. Å bli sjalu, som et lite barn, er verken modent eller særlig sjarmerende. Anonymkode: 11271...aac Nemlig! Anonymkode: 02486...6da
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 06:52 #37 Skrevet søndag kl. 06:52 Føler du deg dårlig av denne dynamikken så trekk deg unna. Går det greit å bare ha kontakt pga barna så gjør du det. Men de klarer seg uansett. Anonymkode: 61684...f2b 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 06:55 #38 Skrevet søndag kl. 06:55 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det er heller ikke særlig sjarmerende å ikke ville tilbringe tid med TS som venninne. Virker som hun bare vil ha lekekamerater til barna sine, og kun bare være sammen med hun andre venninnen. Anonymkode: 4f282...b7f Ofte er vi, som voksen og foreldre, sammen med andre foreldre fordi barna vil leke sammen. Og så har vi andre venner vi gjør "venneting" sammen med. Det er faktisk både vanlig og normalt. Anonymkode: 11271...aac 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 06:59 #39 Skrevet søndag kl. 06:59 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ofte er vi, som voksen og foreldre, sammen med andre foreldre fordi barna vil leke sammen. Og så har vi andre venner vi gjør "venneting" sammen med. Det er faktisk både vanlig og normalt. Anonymkode: 11271...aac Enig. Samtidig forstår jeg jo at trådstarter ikke vil ha et slikt forhold til sine barndomsvenninner, at ungene deres leker sammen og that’s it, men at hun ellers ikke betyr noe som venn. Anonymkode: 02486...6da 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 07:27 #40 Skrevet søndag kl. 07:27 AnonymBruker skrev (På 27.6.2026 den 8.29): Hei . Jeg trenger virkelig råd ang. om jeg skal satse videre på to venninner. (..) Jeg føler at forholdet til meg ikke har like stor verdi og har prøvd å ta det opp i fjor sommer, men ingenting har foreløpig endra seg. Anonymkode: 5478e...c32 Satse på er et rart uttrykk i sammenhengen. Har du andre venner? Eller har du lite venner, slik at disse som du ser en gang i året (?) blir superviktige for deg? Hvordan i ALLE DAGER tok du opp at «forholdet til deg ikke har like stor verdi» som forholdet dem i mellom? Og hvorfor? Man er ikke forpliktet til å være nøyaktig like god venn med alle man kjenner. Det kan være veldig vondt å innse at en venn man selv er veldig glad i setter større pris på en annen, men sånn er jo livet. Og hva forventet du skulle endre seg? Jeg forstår ikke. Anonymkode: 6cb49...5b5 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå