AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:09 #21 Skrevet lørdag kl. 10:09 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 😂 Er det rart mange kvinner har et stort (LES grandios) selvbilde av seg selv som ikke stemmer med virkeligheten. Selvfølgelig gir man beskjed til kona si om klærne ikke er fine på de. Kvinner bør også gi beskjed hvis mannen kler seg i noe som som er total krise. Det er av de nærmeste man må tåle høre sannheten. Anonymkode: 09cbc...e82 Min mann vet at jeg kler meg i klær jeg liker, ikke hva alle andre eller han liker. Han må så klart også kle seg som han vil. Anonymkode: 84f7f...6d2 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:31 #22 Skrevet lørdag kl. 18:31 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Som godt overvektig kvinne selv, det er så vanskelig å finne ok kjoler som ikke ser ut som telt eller en bløtkake. Hvis hun føler seg skikkelig fin så ikke si noe, er hun usikker si at den skjuler alle kurver og derfor ikke liker den. Anonymkode: 92cda...a1f jeg syns ikke det er noe vanskelig i det hele tatt og finne kjoler som sitter bra på, di aller fleste overvektige kler kjoler ganske bra Anonymkode: d94a9...4d8
AprilLudgate Skrevet lørdag kl. 18:39 #23 Skrevet lørdag kl. 18:39 Det synes jeg du skal si. Hun blir nok tynnere om hun går naken. Og premie for dårlig trolletråd 😅 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 23:57 #24 Skrevet lørdag kl. 23:57 Ser hun ikke det selv at kjolen er et telt? Jeg er også overvektig etter noen graviditeter, men elsker kjoler og kjøper da kjoler som fremhever midjen. Hvis ikke ser jeg ut som en potetsekk, og det er ikke pent på meg. Anonymkode: ba066...9ac
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 00:07 #25 Skrevet søndag kl. 00:07 Jeg kler meg ikke for menn. Noensinne. De er bare heslige. Anonymkode: 92569...502 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 00:16 #26 Skrevet søndag kl. 00:16 Forstår TS og lurt å beskrive overvekt, enklere for oss å forstå. Jeg var selv overvektig hele mitt voksne liv og følte meg sjelden fin noen gang. Poenget her er jo at enkelte kjoler kler man bedre enn andre. Var ofte jeg spurte mannen min, for de klærne jeg likte og følte meg trygg i, var klær han mente fremhevet at jeg var større enn jeg var. Om vi handlet sammen, kunne han svare «den var ikke 10/10, skal vi se om vi finner en med en form slik den xxxx kjolen (en jeg har som vi begge mener jeg passer godt». Kjøpte jeg noe alene som jeg likte, men som han ikke likte så var han ærlig på det også. Det er mye bedre å være ærlig enn å lyve. Spesielt når en ikke føler seg vel i egen kropp, for Vi sliter nok med eget hat for kroppen enn å skal gå rundt med usikkerhet om hva andre tenker i tillegg. Anonymkode: 85ee1...504 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 06:49 #27 Skrevet søndag kl. 06:49 AnonymBruker skrev (20 timer siden): 😂 Er det rart mange kvinner har et stort (LES grandios) selvbilde av seg selv som ikke stemmer med virkeligheten. Selvfølgelig gir man beskjed til kona si om klærne ikke er fine på de. Kvinner bør også gi beskjed hvis mannen kler seg i noe som som er total krise. Det er av de nærmeste man må tåle høre sannheten. Anonymkode: 09cbc...e82 Enn infantil grammatikk, sier man fra om det? Anonymkode: ebcdd...9ae 1
tussi84 Skrevet søndag kl. 07:18 #28 Skrevet søndag kl. 07:18 Som overvektig ser man dessverre gravid ut i mange kjoler, så lenge man har litt mage. Jeg har 35 kg for mye, når jeg har på kjole så ser jeg ut som jeg er gravid i 5/,6 mnd. Jeg syns kjolene er pene, men syns ikke at magen struttende ut er så veldig pent. Kjoler ser best ut på slanke kvinner syns jeg dessverre.
alfathealfa Skrevet søndag kl. 07:32 #29 Skrevet søndag kl. 07:32 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Forstår TS og lurt å beskrive overvekt, enklere for oss å forstå. Jeg var selv overvektig hele mitt voksne liv og følte meg sjelden fin noen gang. Poenget her er jo at enkelte kjoler kler man bedre enn andre. Var ofte jeg spurte mannen min, for de klærne jeg likte og følte meg trygg i, var klær han mente fremhevet at jeg var større enn jeg var. Om vi handlet sammen, kunne han svare «den var ikke 10/10, skal vi se om vi finner en med en form slik den xxxx kjolen (en jeg har som vi begge mener jeg passer godt». Kjøpte jeg noe alene som jeg likte, men som han ikke likte så var han ærlig på det også. Det er mye bedre å være ærlig enn å lyve. Spesielt når en ikke føler seg vel i egen kropp, for Vi sliter nok med eget hat for kroppen enn å skal gå rundt med usikkerhet om hva andre tenker i tillegg. Anonymkode: 85ee1...504 Nå mener jeg trådstarter ser ut til å kunne ha noen holdninger som gjør at damen kanskje burde kvitte seg med ts heller enn kjolen, men jeg synes dette var et godt eksempel på en tilbakemelding man kan få noe ut av. Det er kjolen det er noe feil med, ikke den som bærer den - og det er et eksempel på en kjole som er flott som man kan finne en tilsvarende til. Da får man presentert en mulig løsning som også er et kompliment. Den satt flott på deg. Ordvalg betyr mye. Det er ikke noe feil med personen (uansett overvekt. Det er i så fall en annen diskusjon). Det er snakk om å finne riktige klær, og det er klærne som er feil hvis de ikke passer. Hvis man ikke har separate midler til privat forbruk og man har en felles økonomi, kan det ha noe å si. F.eks. at hun har valgt en rimelig kjole for ikke å ta så mye til seg selv men ofre seg for familien. Da kan det være viktig å si at «jenta mi, jeg vil at vi skal bruke penger på en fin kjole til deg, det er en god investering!» 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 09:07 #30 Skrevet søndag kl. 09:07 Som veldig overvektig dame selv må jeg si at i sommervarmen bryr jeg meg fint lite om at noen av kjolene mine kanskje får meg til å se enda større ut. Jeg velger deilige, luftige, svale kjoler som er behagelige å ha på. Ja, noen av dem er som telt i oversize musselin, og jeg elsker dem. Er stor uansett, kan like godt være stor og komfortabel. Og jeg føler meg faktisk også fin i disse teltene, kjøper jo ikke klær jeg føler meg stygg i. Stor ≠ stygg (selv om jeg vet noen mener det). Mitt tips til TS og eventuelt andre i samme situasjon er derfor å forsøke å nøste diskré opp i hvorfor hun går i disse kjolene. Er det komfort, er det et misforstått forsøk på å skjule kroppen, er det økonomi fordi de kjolene var billige? Og så handle deretter. Anonymkode: 63fe5...25d 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 09:13 #31 Skrevet søndag kl. 09:13 Stimo3012 skrev (På 27.6.2026 den 5.40): Min kone som er godt overvektig, har kjøpt kjole på nettet. Hun blir da seende enda større ut, den blir som et telt på henne. Veldig stygt. Skal jeg si noe. Det skjærer i mine øyne. Hehe. Lykke til med å få deg noe de neste 10 årene isåfall. Anonymkode: 5fb50...549
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:34 #32 Skrevet søndag kl. 12:34 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg kler meg ikke for menn. Noensinne. De er bare heslige. Anonymkode: 92569...502 Haha, det er noe med det også... Ikke at jeg synes menn er heslige, men at man ikke alltid kler seg for menn. Jeg har flere kjoler som jeg vet er skikkelig sånn som "menn flest" hater. Men tror det eller ei liksom, vi kvinner er ikke alltid opptatt av at alle menn skal tenne seksuelt på oss til enhver tid. Anonymkode: c0700...38c
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 17:29 #33 Skrevet søndag kl. 17:29 Jeg hadde satt stor pris på en ærlig tilbakemelding fra mannen i alle fall. Ser kjolen ut som et telt, får han bare si det. Når det skal sies så synes mannen min at jeg er fin uansett hva jeg går i. Jeg kunne gått i en søppelsekk og han hadde komplimentert meg hele dagen. Anonymkode: f76d2...e75
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå