AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:18 #21 Skrevet fredag kl. 21:18 Vi sa bare det var reisebleie. Hun sluttet med bleie rett før vi skulle reise. Ingen problem. Hun tisset bare en gang, ellers på do, og når vi var framme så tok vi den av med en gang. Ingen uhell. Anonymkode: 40139...14d 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:43 #22 Skrevet fredag kl. 21:43 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vi har en 3-åring som akkurat har sluttet med bleie, det er relativt ferskt! Det har vært noen uhell, men det går fremover. Så slo det meg; vi reiser på ferie på mandag, og første delen av ferien er flere lengre kjøreturer! Så lenge hun er våken, tror jeg det skal gå greit. Men hun er ei som sover lenge og godt i bil. Spurte noen venninner, men ingen hadde vært borti problematikken, da alle ungene sluttet med bleie i vinterhalvåret. Så er det noen som har tips? Burde hun sitte i bleie? Er redd at hun blir forvirret, og det forlenger prosessen. Anonymkode: 87e3b...3dc Hadde ikke puttet på bleie nei for ja de kan bli forvirret av det. Vi stoppet bare , hadde med potte Anonymkode: 52207...046 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:52 #23 Skrevet fredag kl. 21:52 Dro til syden 3 uker etter at mini sluttet med bleie, noen måneder før 3-årsdagen. Valgte å ta på bleie både på bilturen tur/retur hjem-flyplass, på flyturene og tur/retur flyplass-hotell. I tillegg til på natta, da jeg ikke ville risikere evt uhell i senga. Alle bleiene forble tørre, både på reise og på natta. Tok ingen skade av det. Så jeg ville tatt på bleie for å være på den sikre siden, og for å slippe uttissa klær og evt annet utstyr/møbler. Men ta ofte dopauser, og forklar barnet at det må si fra når det må på do. Anonymkode: e6856...ba2 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 22:00 #24 Skrevet fredag kl. 22:00 Vi tok på bleie på førstemann på bilferie. Det endte med tiss overalt, tror ikke bleien taklet at alt tisset kom på en gang, tror hun tidligere (mens hun brukte bleie) liksom tisset litt og litt, mens nå holdt hun seg og tisset som om hun var på do. Har en til som akkurat har sluttet nå, og nå satser vi på kladd i setet og bare krysser fingrene! Anonymkode: 39fac...84b
AnonymBruker Skrevet i går, 05:00 #25 Skrevet i går, 05:00 Tok på bleie i tilsvarende situasjon. Hadde også med bleier da hun en stund etter sluttet med nattbleie, da skulle vi en uke på en hytte uten vaskemaskin. Hun skjønte fint at det var " i tilfelle", og Hadde ingen problemer med at hun begynte å bruke bleia igjen 2 år og 7 mnd da hun sluttet i juni og vi hadde bilferie (med bleie i bilen) i juli. Den ble aldri brukt (altså, den ble aldri tisset i), men både hun og vi slapp stresset. Anonymkode: 74e86...e0c 2
AnonymBruker Skrevet i går, 06:15 #26 Skrevet i går, 06:15 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hadde ikke puttet på bleie nei for ja de kan bli forvirret av det. Vi stoppet bare , hadde med potte Anonymkode: 52207...046 Har du barn som sier fra en stund før de skal tisse? Når mine var i bleiesluttalderen og sa fra at de måtte tisse så var det NÅ, såpass hast at det ikke var alltid vi rakk frem til do når vi var hjemme engang. Å skulle stoppe med bil i det øyeblikket barna måtte tisse var nesten alltid praktisk umulig. Kjører man på motorvei feks er det jo ikke bare å svinge inn til siden heller. Ei heller på smale vestlandsveier. TS: jeg tror du må «ta tiden» på hvor lang tid det tar fra barnet sier det må tisse til det faktisk tisser. Vil dere rekke å stoppe bilen? Anonymkode: 6f298...99b 1
boblevann Skrevet i går, 06:22 #27 Skrevet i går, 06:22 Vi brukte bleie på vår etter bleieslutt i flere situasjoner vi - ikke kalte vi det noe spesielt heller. Han ble ikke forvirret på noen måte. Brukte bleie en hel dag vi var i bryllup, brukte det på lengre kjøreturer osv - gikk helt fint. Bare snakket med han om at det var "i tilfelle", og det var greit det. Han var som beskrevet over en som ikke gav beskjed før det omtrent var for sent (i begynnelsen), så å finne stoppested, parkere bilen, få han ut av bilsetet og kle av hadde ikke gått. Han hadde tisset på seg før vi fikk på blinklyset 😅 1
AnonymBruker Skrevet i går, 06:26 #28 Skrevet i går, 06:26 Min straks-treåring gikk fra aldri ha tisset på do til å si «nå vil jeg ha truse» halvannen uke før vi kjørte til Frankrike. Vi valgte stole på ham, og forklarte ham at da måtte han si ifra så fort han kjente noe. Det ble mange ekstra stopp med tilbud om å tisse På den lengste kjøredagen på Autobahn fikk han på seg bleie, vi forklarte det var i tilfelle vi ikke fikk stoppet tidsnok og han var _sur_. Det gikk også helt fint - ble ikke fornærmet og skulle bevise at dette gikk bra. Anonymkode: aae00...e8f 1
AnonymBruker Skrevet i går, 06:26 #29 Skrevet i går, 06:26 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Min straks-treåring gikk fra aldri ha tisset på do til å si «nå vil jeg ha truse» halvannen uke før vi kjørte til Frankrike. Vi valgte stole på ham, og forklarte ham at da måtte han si ifra så fort han kjente noe. Det ble mange ekstra stopp med tilbud om å tisse På den lengste kjøredagen på Autobahn fikk han på seg bleie, vi forklarte det var i tilfelle vi ikke fikk stoppet tidsnok og han var _sur_. Det gikk også helt fint - ble ikke fornærmet og skulle bevise at dette gikk bra. Anonymkode: aae00...e8f Forvirret skulle det stå. Anonymkode: aae00...e8f
AnonymBruker Skrevet i går, 06:35 #30 Skrevet i går, 06:35 Bilbleie og flybleie går helt fint, og er ofte nødvendig og lurt 🙂 Anonymkode: 2b815...087 2
AnonymBruker Skrevet i går, 08:16 #31 Skrevet i går, 08:16 Støtter reisebleie. Om du vil understreke at den kun er for sikkerhets skyld kan du ta bleien på over trusen. Anonymkode: 8bba4...0b0 1
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #32 Skrevet 23 timer siden Det varierer fra barn til barn og situasjon til situasjon hva som er lurest, tenker jeg. Det ene barnet vårt sluttet med bleie i sommerferien, og da tok vi ikke på bleie igjen. Vi hadde en kladd i bilstolen for sikkerhetsskyld. Vi hadde også en kladd i flysetet for sikkerhets skyld den ene veien, og droppet det da vi skulle hjem igjen og var blitt trygge på at det hun ikke kom til å tisse der. Men hun tisset ikke om natten, og sluttet med bleie om dagen og natta samtidig. Det andre barnet hadde på bleie hvis vi kjørte langt på kveldstid, og hun sannsynligvis kom til å sovne en god stund etter bleieslutt på dagtid, fordi vi visste hun kunne komme til å tisse om hun sovnet. Anonymkode: 8a544...003 1
Maleficenta Skrevet 23 timer siden #33 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (17 timer siden): Vi har en 3-åring som akkurat har sluttet med bleie, det er relativt ferskt! Det har vært noen uhell, men det går fremover. Så slo det meg; vi reiser på ferie på mandag, og første delen av ferien er flere lengre kjøreturer! Så lenge hun er våken, tror jeg det skal gå greit. Men hun er ei som sover lenge og godt i bil. Spurte noen venninner, men ingen hadde vært borti problematikken, da alle ungene sluttet med bleie i vinterhalvåret. Så er det noen som har tips? Burde hun sitte i bleie? Er redd at hun blir forvirret, og det forlenger prosessen. Anonymkode: 87e3b...3dc Hva med disse slutte med bleier trusene da? De er vel tette en stund iallefall?
Maleficenta Skrevet 23 timer siden #34 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (17 timer siden): Vi har blåkladd i bilstolen 😊 Ville ikke tatt på bleie igjen. Anonymkode: aea01...068 Men buksa blir jo våt 1
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #35 Skrevet 23 timer siden Vi klarte oss med kladder i bilsetet, og tisselaken i sengen, på ferien rett etter bleieslutt. Hun var to og et halvt den sommeren. Hadde også med vaskemiddel til å skylle opp klær for hånd, og godt med skift inkludert ekstra tisselaken. Ikke ta med bare formsydde tisselaken, ender hun opp i dobbeltsengen der dere er gjester er det fint å kunne legge noe under henne der. Men jeg ville hatt med noen bleier, året etter var vi også på bilferie, der bilen måtte hentes til verksted, og vi måtte ta uplanlagt taxi, leiebil med pute, blir kjørt av andre og fly hjem.. Hadde dette skjedd året før, i bleiesluttperioden, hadde vi trengt bleie til noen av disse situasjonene. Anonymkode: 610d1...b93 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #36 Skrevet 22 timer siden Husker ikke hvordan vi gjorde det, men hadde puttet kladder i bilstolen for å være sikker. Så er det bare å ha flere tissepauser underveis. Anonymkode: 56d28...d99
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #37 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har du barn som sier fra en stund før de skal tisse? Når mine var i bleiesluttalderen og sa fra at de måtte tisse så var det NÅ, såpass hast at det ikke var alltid vi rakk frem til do når vi var hjemme engang. Å skulle stoppe med bil i det øyeblikket barna måtte tisse var nesten alltid praktisk umulig. Kjører man på motorvei feks er det jo ikke bare å svinge inn til siden heller. Ei heller på smale vestlandsveier. TS: jeg tror du må «ta tiden» på hvor lang tid det tar fra barnet sier det må tisse til det faktisk tisser. Vil dere rekke å stoppe bilen? Anonymkode: 6f298...99b De færreste barn sier fra en stud fr så nei. . Har kjørt både på smale vestlandsveier og motorveier, de aller fleste steder kan man stoppe på veiskulderen eller stå litt ute i grøfta.. Anonymkode: 52207...046
Anonym6789 Skrevet 17 timer siden #38 Skrevet 17 timer siden Sover hun fortsatt med bleie? Vi hadde reisebleie, fordi han alltid sovnet i bilen.
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #39 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): De færreste barn sier fra en stud fr så nei. . Har kjørt både på smale vestlandsveier og motorveier, de aller fleste steder kan man stoppe på veiskulderen eller stå litt ute i grøfta.. Anonymkode: 52207...046 Nå var det ikke meg du spurte, og jeg vet ikke hva som gjelder i TS sitt tilfelle. Men å ikke si i fra en stund før kan innebære å si, "tisse!" sekunder før tisset kommer. Ikke at en kommer seg på do om en er hjemme i huset heller om det er slik. Men det er en del mer upraktisk når det skjer i en bilstol eller et flysete. Med min yngste skjedde dette daglig første uken hun var uten bleie, og så et par ganger i uken de neste ukene. Derfor ble det kladd i bilstolen for vår del. Men vi kunne også løst det med "bilbleie". Anonymkode: 8a544...003 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #40 Skrevet 2 timer siden Hadde hatt kladd i bilstolen ja (antar at barnet sitter bakovervendt). Ikke bleie igjen. Anonymkode: 20456...b6a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå