AnonymBruker Skrevet 26. juni #41 Skrevet 26. juni Nei, aldri i livet. Jeg har ikke egne barn, og har ingen interesse av andres. Er for ung til det livet der. Er jo bare 40! Anonymkode: 65310...5dc
HMK Skrevet 26. juni #42 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (På 25.6.2026 den 16.09): Som tittelen sier. Hadde du gjort det, og hvis alt klaffet kunne du tenkt deg en langsiktig forhold? Hvorfor? Hvorfor ikke? Stor diskusjon om dette med venne gruppen så ønsker å få så mange svar som mulig. Anonymkode: 4ce6e...913 Vel. Jeg er kvinne, så jeg ville ikke gått for en annen kvinne. Men jeg traff en 3-barnsfar for vel 22 år siden. Nå har vi en barneflokk på 8 (5 er voksne nå) . Det er både dine, mine, våre og andres barn. Og et barnebarn.
AnonymBruker Skrevet 27. juni #43 Skrevet 27. juni Jeg har venninner som er alenemamma og de får mye mer oppmerksomhet enn meg. Det de hsr til felles er at de er pene. Så lenge du er pen så tror jeg ikke det er så mange som bryr seg om du er mor. Men du bør være kresen og forsiktig av hensyn til barna. Anonymkode: f7684...7b1 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #44 Skrevet 27. juni Er da ikke vanskelig å få seg en mann om man vil ha en, til og med fra øverste hylle uavhengig av hvor mange barn man har. Når det er sagt så kunne ikke jeg tenkt meg en mann med flere barn, en er ok men det er nok. Og han måtte hatt et godt forhold til eksen og strålende samarbeid om eksen var i live. Har for øvrig et barn selv og det har ikke manglet på tilbud fra barnløse menn for å si det slik, men det blir kanskje slik når man ikke er interessert i noe ny mann. Anonymkode: 1bd3d...e59 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #45 Skrevet 27. juni Snok1 skrev (På 25.6.2026 den 17.39): Det finnes mange mødre som etter samlivsbrudd har to barn. Med uttrykket alenemamma tenker jeg en mor som har aleneansvar bortimot 100% av tiden. Finnes de lenger? Døde ikke de ut på 70-tallet? Døde? Tenker mange av de kanskje lever men at de har fått oldebarn nå. Anonymkode: a306b...70d 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #46 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (På 25.6.2026 den 16.32): Hvis man har valgmuligheter og kan velge blant barnløse (og er barnløs selv) så er det lite grunn til å ta noen fra "reste" marketed. Så nei. Men hadde tatt ei med barn hvis jeg var litt eldre, hadde barn selv og var skilt, da er jo jeg også i dette stadiet. Problemet er når kvinner med 2-3 barn som er skilt vil ha barnløse menn fra "øverste hylle", det er rett og slett ikke realistisk (men mirakler kan skje) Anonymkode: d5049...fbe For en feilaktig forestilling. Selvfølgelig finnes det unntak, men de aller fleste aleneforeldre vil møte en annen person som også har barn. Jeg var alene med mine to og gikk ikke engang på date med barnløse menn. Helt uaktuelt! Anonymkode: 871e0...ca1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #47 Skrevet 27. juni Ville nok ikke ønsket en person med små barn. Om de er tilnærmet voksne er det bedre … Anonymkode: b8b4a...cf0
nina a Skrevet 27. juni #49 Skrevet 27. juni ikke kvinne, men enn mann, ja, det kunne jeg. Men det hadde kommet an på om forholdet mellom han og eksen var bra. Barna i seg selv ville ikke vært hindring, men om det er trøbbel med eks så hadde jeg ikke orket.
Snok1 Skrevet 27. juni #50 Skrevet 27. juni nina a skrev (5 timer siden): ikke kvinne, men enn mann, ja, det kunne jeg. Men det hadde kommet an på om forholdet mellom han og eksen var bra. Barna i seg selv ville ikke vært hindring, men om det er trøbbel med eks så hadde jeg ikke orket. Dette er kjempeviktig. Jeg har noe erfaring med et slikt dårlig forhold mellom foreldrene. Alltid krig, barna kom alltid i skuddlinjen (av og til sammen med meg) og jeg måtte alltid tilpasse meg en i hennes øyne «gal eks». Du gjør lurt i å ligge unna slike forhold.
AnonymBruker Skrevet 28. juni #51 Skrevet 28. juni Statistikken er slik at voksne menn som allerede har barn har størst sjanse for å finne en nytt forhold. Så da er det altså slik at det fort kan bli mine og dine barn om du finner en du liker. Men det har par taklet før og for de fleste vil det være noe man finner ut av. Tror du har gode muligheter til å finne en ok partner om du ønsker deg noen å dele livet med. Statistisk sett er barnløse menn i 40-årene mindre attraktive enn de som har barn fra før av, men her finnes det selvsagt store variasjoner innenfor statistikken. Anonymkode: 8d6ad...16a 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #52 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (På 25.6.2026 den 16.09): Som tittelen sier. Hadde du gjort det, og hvis alt klaffet kunne du tenkt deg en langsiktig forhold? Hvorfor? Hvorfor ikke? Stor diskusjon om dette med venne gruppen så ønsker å få så mange svar som mulig. Anonymkode: 4ce6e...913 Så lenge en aldri har drevet med narkotika noen gang, ikke en gang en liten joint på ungdommskolen (da er man en ungdomskriminell, og blir behandlet som at en aldri har forbedret seg noen gang). Nesten alle jeg har møtt, og det er mange, som har drevet med narkotika noen gang ender opp som psykopatiske kriminelle. Kvinnene ender som psykopater. Bare nevne kokain, canabis, og en blir behandlet som en kriminell herfra. Det er slik jeg, og mange flere tenker; eneste som tenker motsatt er nettop kriminelle. Anonymkode: 72f23...63e
AnonymBruker Skrevet 28. juni #53 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (På 25.6.2026 den 16.09): Som tittelen sier. Hadde du gjort det, og hvis alt klaffet kunne du tenkt deg en langsiktig forhold? Hvorfor? Hvorfor ikke? Stor diskusjon om dette med venne gruppen så ønsker å få så mange svar som mulig. Anonymkode: 4ce6e...913 Hvordan blir det en diskusjon blant venner om dette? Hvis man ikke ønsker å date noen med barn, er det jo ikke noe å diskutere, valget er mitt eget. Jeg hadde ikke datet en mann med barn. Til nød hvis de var voksne, men da ville fort barnebarn dukke opp i hverdagen. Anonymkode: 1f8f7...3d6
Strigiformes Skrevet 29. juni #54 Skrevet 29. juni Snok1 skrev (På 25.6.2026 den 17.39): Det finnes mange mødre som etter samlivsbrudd har to barn. Med uttrykket alenemamma tenker jeg en mor som har aleneansvar bortimot 100% av tiden. Finnes de lenger? Døde ikke de ut på 70-tallet? De finnes så absolutt @Snok1. Er vel ingenting som har dødd ut såvidt jeg vet...
Merlin Skrevet 29. juni #55 Skrevet 29. juni Absolutt , jeg hadde tatt henne på flekken. Men da jeg traff henne for første gang hadde hun vært gift med en ny mann i mange år.
AnonymBruker Skrevet 29. juni #56 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (På 25.6.2026 den 23.14): Tja har gjort det. Er skeptisk til å gjøre det igjen. Det var ikke det letteste, men elsket hun og eg ble utrolig glad i barna. Aldri følt meg lykkeligere da eg endelig på en måte hadde min egen lille familie. Det ble slutt og eg mistet da ikke bare hun, men og barna. Det ble fort 2-3 år med depresjon og hjertesorg. Er ikke helt bortskremt, men ønsker helst ikke å date noen med barn igjen. Anonymkode: 41a76...2b5 Samme her. Vil ikke date noen med barn fordi jeg har gjort det og fant ut at jeg blir lett glad i barn og de i meg. Det er tap-tap. Anonymkode: cd7df...67b
Snok1 Skrevet 29. juni #57 Skrevet 29. juni Strigiformes skrev (19 minutter siden): De finnes så absolutt @Snok1. Er vel ingenting som har dødd ut såvidt jeg vet... Mitt inntrykk av dagens situasjon er at etter et samlivsbrudd er fedre veldig delaktige i barnas liv og at den gjennomsnittlige samværsbrøken nærmer seg 50/50. Den tradisjonelle husmoren er avgått med døden, og mitt inntrykk er at alenemoren døde med det, siden det var husmødre som ble alenemødre back in the day.
Strigiformes Skrevet 29. juni #58 Skrevet 29. juni (endret) Snok1 skrev (21 minutter siden): Mitt inntrykk av dagens situasjon er at etter et samlivsbrudd er fedre veldig delaktige i barnas liv og at den gjennomsnittlige samværsbrøken nærmer seg 50/50. Den tradisjonelle husmoren er avgått med døden, og mitt inntrykk er at alenemoren døde med det, siden det var husmødre som ble alenemødre back in the day. Det finnes mødre som er i forhold eller er gift, men som i praksis er alenemødre. Ikke alle fedre tar ansvar. Forhåpentligvis er det fåtallet, men de finnes. Det gjør de. Jeg kjenner flere. Far har stukket av eller melder seg ut etter samlivsbrudd, så er det to varianter av samme sak. Endret 29. juni av Strigiformes
Snok1 Skrevet 29. juni #59 Skrevet 29. juni Strigiformes skrev (1 minutt siden): Det finnes mødre som er i forhold eller er gift, men som i praksis er alenemødre. Ikke alle fedre tar ansvar. Forhåpentligvis er det fåtallet, men de finnes. Det gjør de. Jeg kjenner flere. Far har stukket av eller melder seg ut etter samlivsbrudd, så er det to varianter av samme sak. Jeg vet at det fremdeles er tilfelle, poenget mitt er at de er langt, langt færre enn for en generasjon siden. Samfunnets forventninger til både mor og far har endret seg, og da endrer også adferden seg på gruppenivå. Så har du selvsagt noen bygder og avkroker som henger etter….
Strigiformes Skrevet 29. juni #60 Skrevet 29. juni Snok1 skrev (15 minutter siden): Jeg vet at det fremdeles er tilfelle, poenget mitt er at de er langt, langt færre enn for en generasjon siden. Samfunnets forventninger til både mor og far har endret seg, og da endrer også adferden seg på gruppenivå. Så har du selvsagt noen bygder og avkroker som henger etter…. Hva samfunnet forventer og hva som faktisk er mulig er to vidt ulike perspektiver. Hummer og kanari går sjeldent bra... Har ingenting med lokasjoner å gjøre det. Er mange barn som mangler oppfølging av foreldre på gruppenivå. Behovet for fosterhjem er stort.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå