AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:53 #21 Skrevet torsdag kl. 20:53 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og disse fem menn ønsket hva…? Et seriøst forhold? Anonymkode: d59d8...de7 4 av de gjorde det. Jeg er ikke klar for et nytt forhold ennå. Ganske ålreite og oppegående menn også. To av de er rundt 10 år eldre enn meg. Han ene har store tenåringer og er ferdig med å få barn. Han driver eget firma så han jobber endel, men ellers snill og fin fyr. Han andre jobber også endel, noe innen ledelse. Super flott fyr som jeg omgås endel av ulike årsaker. En av de ønsket nok bare sex, han var ikke klar for et forhold, men jeg har ikke vært klar for sex heller. Har vært alene i 2 år og trives med det. Mulig jeg er nervøs. Mitt siste forhold var far til barna og det endte med besøksforbud og full pakke. Redd jeg skal falle for samme type menn igjen. Anonymkode: b4714...99e 3
Bloomer69 Skrevet torsdag kl. 20:56 #22 Skrevet torsdag kl. 20:56 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvis man har valgmuligheter og kan velge blant barnløse (og er barnløs selv) så er det lite grunn til å ta noen fra "reste" marketed. Så nei. Men hadde tatt ei med barn hvis jeg var litt eldre, hadde barn selv og var skilt, da er jo jeg også i dette stadiet. Problemet er når kvinner med 2-3 barn som er skilt vil ha barnløse menn fra "øverste hylle", det er rett og slett ikke realistisk (men mirakler kan skje) Anonymkode: d5049...fbe Hva er menn fra «øverste hylle»?
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 21:00 #23 Skrevet torsdag kl. 21:00 Bloomer69 skrev (Akkurat nå): Hva er menn fra «øverste hylle»? Som alenemor betyr øverste hylle at han treffer alle mine ønsker i en mann. Slike fantes ikke for meg før jeg fikk barn heller. Anonymkode: b4714...99e
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 21:07 #24 Skrevet torsdag kl. 21:07 Kommer helt an på personen. For den rette hadde jeg akseptert mye. Barn trenger heller ikke være negativt Anonymkode: 2bd1e...404 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 21:12 #25 Skrevet torsdag kl. 21:12 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvorfor får alenemødre så mye pæs, når de tross alt er forelderen som valgte å bli hos ungene? Anonymkode: 0305f...992 Jeg vet ikke hva du mener med pes, men jeg er kvinne og hadde aldri i livet blitt sammen med en mann med mindreårige barn. Det der er jeg ferdig med. Jeg har dermed forståelse for at andre også tenker sånn, uavhengig av kjønn. Hvis du mener det er å gi aleneforeldre pes, så er det noe du får ta på egen regning. Jeg kan ikke presses til å date noen med barn fordi du synes det er pes om jeg lar være. Anonymkode: 21cd3...209 5 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 21:13 #26 Skrevet torsdag kl. 21:13 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Som tittelen sier. Hadde du gjort det, og hvis alt klaffet kunne du tenkt deg en langsiktig forhold? Hvorfor? Hvorfor ikke? Stor diskusjon om dette med venne gruppen så ønsker å få så mange svar som mulig. Anonymkode: 4ce6e...913 Altså hvis du er bekymret for dette, at ingen skal like deg med barn, så ikke vær det. Lover deg at det ikke er en hindring, kun her på kg det er det. Mest sannsynlig er det kvinner som utgir seg for å være menn for å være ekkel som sier mest negativt om alenemødre. Jeg er singel 4 barnsmor og hadde ikke problemer med å finne meg en kjæreste . Anonymkode: fab2a...8d5 4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 21:13 #27 Skrevet torsdag kl. 21:13 Nei, jeg er 23 år og altfor ung til å bli en stemor. Anonymkode: 34a72...bb4 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 21:14 #28 Skrevet torsdag kl. 21:14 Tja har gjort det. Er skeptisk til å gjøre det igjen. Det var ikke det letteste, men elsket hun og eg ble utrolig glad i barna. Aldri følt meg lykkeligere da eg endelig på en måte hadde min egen lille familie. Det ble slutt og eg mistet da ikke bare hun, men og barna. Det ble fort 2-3 år med depresjon og hjertesorg. Er ikke helt bortskremt, men ønsker helst ikke å date noen med barn igjen. Anonymkode: 41a76...2b5 2 3 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 21:16 #29 Skrevet torsdag kl. 21:16 Nei absolutt ikke, skal jeg ha all jobben barn er skal jeg lage de selv. Anonymkode: c0e46...40b 4
Run Skrevet torsdag kl. 21:19 #30 Skrevet torsdag kl. 21:19 Kan gjøre et unntak om det er en veldig ålreit dame, men da vil det være mange andre menn som vil ha henne, som betyr game over for meg. Så svaret blir mer nei enn ja siden jeg ikke er så interessert i en mer ordinær dame med to barn. 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 21:21 #31 Skrevet torsdag kl. 21:21 Er gift og sammen på 12 året nå, hvor hun hadde to fra før. Vi fikk en felles etter to år. Da var jeg 30. Anonymkode: a3e9a...201 1 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 21:28 #32 Skrevet torsdag kl. 21:28 Nei. Har alltid ønsket egen familie, ikke mine/dine.. Anonymkode: 23606...8af 4 1
kræsjbang Skrevet fredag kl. 04:15 #33 Skrevet fredag kl. 04:15 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Har aldri sett på en barnløs mann som en mann fra øverste hylle. Heller motsatt, en mann ingen kvinner så lang har villet ha barn med… Anonymkode: e8807...422 Ikke alle vil ha barn, det gjelder både menn og kvinner. Men slike dømmende uttrykk plasserer deg på nederste hylle i min verden. 3 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 04:43 #34 Skrevet fredag kl. 04:43 Vil ikke date noen med barn. Anonymkode: 64577...bad 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 05:00 #35 Skrevet fredag kl. 05:00 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvis man har valgmuligheter og kan velge blant barnløse (og er barnløs selv) så er det lite grunn til å ta noen fra "reste" marketed. Så nei. Men hadde tatt ei med barn hvis jeg var litt eldre, hadde barn selv og var skilt, da er jo jeg også i dette stadiet. Problemet er når kvinner med 2-3 barn som er skilt vil ha barnløse menn fra "øverste hylle", det er rett og slett ikke realistisk (men mirakler kan skje) Anonymkode: d5049...fbe Det med å velge partner handler ikke om «restemarkedet». De aller fleste av oss er «rester» etter tidligere forhold, det er sjeldent man finner en som aldri har vært i noe som helst forhold før, og er helt «ubrukt». Jeg velger iallfall partner ut fra hvem man får følelser for, og går ut i fra at de fleste har en fortid. Eller tenker du at det bare er at man har barn fra før som gjør at mennesker ansees som «rester»? Det er slett ikke noe problem at kvinner med 2-3 barn kun vil ha menn fra øverste hylle (hva enn du legger i det). Det verste som kan skje om man ikke får sjans på den man liker, er at de forblir single, og det går da helt fint det også. Man må ikke være i et forhold heller. AnonymBruker skrev (12 timer siden): Mange barneløse menn tenker ikke over hvor gjennomgripende det er å ha barn og dater gladelig noen som har det for å få seg noe. Det er først etter en stund de innser tabben og da har de kanskje involvert i overkant mye og ender opp som han stakkaren som ble skjelt ut av svigerfamilien fordi han ikke var villig til å ta på seg alle oppgavene som deres ekssvigersønn og barnas far ikke gadd. Kun folk med barn bør date andre med barn. Barnløse bør finne hverandre. Unntaket kan gjelde der barna har flyttet hjemmefra og oppfører seg som ansvarlig voksne. Anonymkode: 599ab...a2d Dette var da riktig så sneversynt. Heldigvis bestemmer ikke du hva som er riktig for andre mennesker☺️ Anonymkode: 07972...d87 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 08:21 #36 Skrevet fredag kl. 08:21 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg velger iallfall partner ut fra hvem man får følelser for, og går ut i fra at de fleste har en fortid. Eller tenker du at det bare er at man har barn fra før som gjør at mennesker ansees som «rester»? Det er slett ikke noe problem at kvinner med 2-3 barn kun vil ha menn fra øverste hylle (hva enn du legger i det). Det verste som kan skje om man ikke får sjans på den man liker, er at de forblir single, og det går da helt fint det også. Man må ikke være i et forhold heller. Hvem du får følelser for er ikke helt tilfeldig. Jeg har venner som har datet enslige mødre, de kan sjeldent finne på ting uten å ha barnevakt, de blir nedprioritert i alle tilfeller, må forholde seg til barnefar osv. Hvorfor skal noen gidde dette, med mindre alternativet er ensomhet? Når du kan finne enn dame av samme kaliber uten barn som du kan få din egen familie med? Med mindre din personlighet/utseendet er sååå mye bedre enn alle de andre barnløse kvinnene som kan kompensere for det enorme tapet av fleksibilitet og status, men hvis det var casen så hadde ikke mannen du laget barn med forlatt deg .. Jeg er enig i at det ikke er ett problem for andre at disse damene har sine krav, men heller et problem for dem som stopper dem fra å finne noen med mer langsiktige intensjoner. Så lenge de er klar over at det blir mye sex og ghosting så er det ikke ett problem Anonymkode: d5049...fbe 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 08:25 #37 Skrevet fredag kl. 08:25 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Har aldri sett på en barnløs mann som en mann fra øverste hylle. Heller motsatt, en mann ingen kvinner så lang har villet ha barn med… Dette skal vi merke oss og huske på. Dette er kvinners holdinger, og de er ikke verre enn det jeg lister opp under. (Og det spørres hvorfor det er kult med menn som har ligget rundt? Det er fordi mange andre også ville ha han. Men en som debuterte etter 18 og ikke har hatt flere partnere enn du kan telle på en hånd, han er det åpenbart noe galt med.) => Til saken. Nei! Barna er i grunnen ikke problemet, med ett eller flere problem er det her. Grunnene, de jeg kommer først på, blir referert under. - Hvorfor er ikke hun sammen med barnefaren? - Er det forresten bare en? - Har hun fått barn med en (eller to) som ikke er til å leve med, eller er hun ikke til å leve med selv? - Hvorfor venter/ tror kvinner her i Norge og vesten at menn skal ta på seg forsørgeransvar for barn etter en annen mann eller to andre menn som lever livet og ler av en skokk duster som før på ungene deres? - Hvis stefaren da, vil at barna skal ha et OK forhold til faren (gitt at det er mulig) - hvordan skal han klare å bidra til det uten å holde en viss, kledelig avstand til banet, og dermed irritere mora ("hvorfor er du kaldere enn han"). Jeg mener det, at når ei kvinne først har valgt en mann å få barn med, så har hun også sagt at det er denne mannens barn hun vil ikke bare bære fram, men bruke seg på å få fram til voksen alder. Da kan hun ikke vente seg at hun skal kunne finne seg en annen man, en som må finne seg i å være evig nummer to (maks nummer to) for henne, som skal være forsørgeren og beskytteren. Og hvordan i all verden skal hun respektere en fyr som finner seg i den rollen det å være stefar innebærer - være han som rydder opp etter en annen? Han innrømmer jo da at han er underlegen. Og hun kan ikke elske en hun ikke respekterer. Konklusjon: Har hun fått barn med noen, så får hun stå for det enten de kan leve i lag eller ikke. Vi som samfunn må heller bruke energi på å legge om kulturen slik at også tiloversblevne menn, vi andre- eller tredjevalgene, kan leve liv som oppfattes meningsfulle som enslige. Nå oppfattes de jo (ref. innlegget jeg siterte over) som tapere. Anonymkode: 73b76...c5a 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:05 #38 Skrevet fredag kl. 12:05 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette skal vi merke oss og huske på. Dette er kvinners holdinger, og de er ikke verre enn det jeg lister opp under. (Og det spørres hvorfor det er kult med menn som har ligget rundt? Det er fordi mange andre også ville ha han Det som er fascinerende er at hun argumenterer for hvorfor menn uten egne barn ikke er fra "øverste hylle", fordi da hadde de blitt "valgt" av en kvinne som hadde fødet deres unger. Det er jo litt av poenget, og hvorfor stefar rollen er uattraktiv. Hele prossessen er ett ydmykelsesritual. Anonymkode: d5049...fbe
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:44 #39 Skrevet fredag kl. 18:44 Du sier «om alt klaffet». Det leser jeg som om jeg da har funnet den store kjærligheten. Noe slikt bytter jeg ikke mot noen annen, barn eller ikke, har ingenting å si i forhold til kjærligheten. Folk som tror og tenker at kjærligheten skal være praktisk 😅 hversågod, dropp kjærligheten for en barnløs. Men som sagt, Alt skal klaffe. Det skulle det uansett gjort om jeg skulle gått for noen som helst Anonymkode: cec37...a4a 2
knooters Skrevet fredag kl. 23:28 #40 Skrevet fredag kl. 23:28 (endret) Har ikke noe problem med det om ikke barna er veldig små. Helst 8-9 år og opp. Eneste grunn er at jeg er mer komfortabel med unger en i rimelig stor grad kan snakke til som voksne. Men, ikke før huset er shinet opp - for jeg har respekt nok for ungene til at jeg ikke gidder dra dem inn i en kvasi-byggeplass. Endret fredag kl. 23:29 av knooters
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå