AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #41 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg rekrutter mye og vil avkrefte noen myter som er nevnt i denne tråden: Vi googler alltid referansens navn og sjekker at de står oppført som ansatt i bedriften de er ment å jobbe i og at dette stemmer overens med deres LinkedIn-profil. Vi sjekker også telefonnummeret på 1881. Vi ville derfor avslørt dersom "Nina Hansen" ikke faktisk var CTO i Finn, men naboen til kandidaten. Vi ringer aldri kandidatens nåværende leder, mest fordi det ikke er vanlig i vår bransje, men også fordi en leder kan finne på å bli litt ekstra positiv fordi dette er ønsket turnover, eller ekstra negativ fordi de vil beholde personen. Vi stiller ganske detaljerte spørsmål, så dersom du ikke kjenner personen, og/eller ikke jobber i bedriften du er ment å jobbe for, så blir dette potensielt en skikkelig vanskelig og klein referansesamtale. Dersom du faktisk jobber i bedriften du er ment å være referanse for kandidaten for, så setter du din arbeidsgivers omdømme i spill. Som arbeidsgiver hadde jeg garantert gått videre med det dersom jeg fant ut at en ansatt på f.eks. Ahus ga falske referanser til noen som søkte BPA-stillinger. Jeg fatter ikke at du engang tenker tanken. Hvem gjør noe slikt?! Anonymkode: 829b6...01d Så naivt… Ikke alle har navnet sitt på bedriftens nettside, mange har kun fornavnet. Mange har ikke LinkedIn. Noen er ikke på 1881 heller. Anonymkode: 81dab...f65 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå