Blå tyggis Skrevet 14 timer siden #41 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Å gi barnet ansvaret for å si fra at plagene er for store, så dere må kvitte dere med katten er UMENNESKELIG slemt å pålegge enn 12-åring. KLART SIER han at han ikke plages!!! Anonymkode: 5d06e...893 Og man lurer på hvorfor dagens barn er små persilleblad. 😅 2
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #42 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det skjønner både du og jeg, og ikke minst tolvåringen, at henger 100% sammen. Anonymkode: 5d06e...893 Kun du som er allviter her. Anonymkode: 0025b...1de 2
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #43 Skrevet 14 timer siden BeeKind skrev (3 timer siden): Det finnes kattemat som kan gjøre katten mer allergivennlig også 😊 prøv å google og se om det kan kjøpes i Norge! Det lages med egg fra høner som har gått sammen med katt og produsert «antistoffer» Nei, er ikke helt slik den fungerer. Det er allergener fra katten som binder seg til et protein som finnes i egg. Anonymkode: 0c36f...490
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #44 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Her er alle i familien litt allergisk mot katt og kke ekstremt lengre slik som i barndommen. Det hadde ikke gått om de var utekatter, men siden de er inne vaskes de med jevne mellomrom. Vi børster dem for å fjerne mest mulig hår og fjerner hår generelt fra møbler o.l. Ingen av kattene får lov til å være på soverom og vi har også beskyttelse på sofaen som kan fjernes når vi selv ønsker å legge oss ned o.l Vasker hendene etter å ha kost med dem over en lengre periode og tar ikke i øynene våre/ansiktet om de er inne i en periode hvor de røyter mye. Det finnes også selvsagt medisiner og eventuell vaksine. Anonymkode: f9458...448 Sånn bortsett fra at det ikke er kattehårene man reagerer på. Anonymkode: 19fdc...de8
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #45 Skrevet 11 timer siden Se an om katten kan gå på spesialfor. Men det beste for katten er at dere gjør andre ting hjemme. Luftrensere i flere rom, ikke katt på soverommet hans, ikke oppi katten med ansiktet, støvsuge minst to ganger i uka inkl sofa og møbler, alltid ha klesrulle og rulle klesplaggene godt. Tekstilrens kan også være lurt å utføre en gang i mnd. Er han testet for hvilket stoff han er allergisk mot? Fel d 1 er mest vanlig, og det er jo proteiner i hud og spytt bl.a. Anonymkode: 336ad...884
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #46 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvis man er allergisk skal man holde seg unna det man er allergisk for hver eneste dag. Det er faktisk oppskriften på å bli mer allergisk. Små mengder allergen kan virke forebyggende, men når det først har brutt ut er det ingen fordeler med å tyne immunforsvaret Anonymkode: d0d15...0ec Tøv! Anonymkode: 19fdc...de8
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #47 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tøv! Anonymkode: 19fdc...de8 Nei, det er ikke tøv. Er du allergisk mot noe, skal du prøve å unngå eksponering i størst mulig grad. Hadde selv hund som barn/tenåring og ble anbefalt av spesialist om å kvitte meg med hunden da bl.a. hund og katt ga stort utslag på prikktest. Anonymkode: f3bf2...1ea
BeeKind Skrevet 10 timer siden #48 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, er ikke helt slik den fungerer. Det er allergener fra katten som binder seg til et protein som finnes i egg. Anonymkode: 0c36f...490 Ja okei 😊 veldig kult hvertfall!
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #49 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Nei, det er ikke tøv. Er du allergisk mot noe, skal du prøve å unngå eksponering i størst mulig grad. Hadde selv hund som barn/tenåring og ble anbefalt av spesialist om å kvitte meg med hunden da bl.a. hund og katt ga stort utslag på prikktest. Anonymkode: f3bf2...1ea Vi fikk katt når jeg var barn og jeg og min søster hvite symptomer på allergi(slo ut på prikktest), men vi begge utviklet immun stoffer og reagerte ikke på katten. Men den påstanden jeg reagerte på i din forrige kommentar var at du hevdet at om han var i kontakt med det man var allergisk mot så ville man kun bli mere allergisk og det er tøv. Jeg er for eksempel allergisk mot pollen og enhver oppegående person forstår at det er umulig å unngå pollen når man bor på et sted hvor det er mye pollenspredning, men min allergi har ikke blitt verre. Den er like ille som den alltid har vært. Anonymkode: 19fdc...de8 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #50 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Å gi barnet ansvaret for å si fra at plagene er for store, så dere må kvitte dere med katten er UMENNESKELIG slemt å pålegge enn 12-åring. KLART SIER han at han ikke plages!!! Anonymkode: 5d06e...893 Herregud. Ro ned krenkekrakken din du Anonymkode: 7cfac...344
Imposta Skrevet 45 minutter siden #51 Skrevet 45 minutter siden Her var det utrolig mye rare svar. Jeg vet noe som funker og har god erfaring med det. Jeg ville prøvd Petal Cleanse. Første gangen ved bruk ville jeg vasket katten med riktig shampoo og så påført petal cleanse etterpå. Den skal bare puttes på en fuktig svamp og masseres inn i pelsen. Så skal du gjøre dette 1 gang i uken (men trenger ikke vaske katten hver uke, det er bare første gang). Så det er ikke så mye stress. Det kan ta opptil 4 uker før det er effekt da, og det har noe med at det ligger mye allergener i huset allerede. Her er link til den jeg har god erfaring med: https://www.dyrlegeshop.no/products/petalcleanse-cat-350-ml-allergi-hemmende?gad_source=1&gad_campaignid=17181383185&gbraid=0AAAAACd2iQ9t5mP2Y7Uc_9JRJgeAdC4Mb&gclid=EAIaIQobChMIwKDP_r6flQMVZ1SRBR0K-TN4EAQYBCABEgLcovD_BwE Eventuelt finnes det fôrtyper som demper allergener i katten, og tror det finnes et ok et på dyrebutikken. Ville også begrenset katten til å ikke gå inn på barnets soverom (for søvnen sin skyld), og ha et rom med litt mindre allergener. Om allergien forverrer seg, så kan man eventuelt vurdere allergisprøyter eller bytte allergitabletter. MEN om allergi blir for ille (pustevansker osv), så ville jeg vurdert omplassering om man finner et godt hjem til katten. Det går jo an å skaffe seg en allergivennlig katt også (bengal, sibir og neva masquerade er blant annet allergivennlig) - MEN dette ville jeg sett som siste steg da dere nok er utrolig glad i katten. Masse lykke til :)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå