Gå til innhold

Barnet er allergisk mot katten


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Å gi barnet ansvaret for å si fra at plagene er for store, så dere må kvitte dere med katten er 

 

UMENNESKELIG

 

slemt å pålegge enn 12-åring. KLART SIER han at han ikke plages!!!

Anonymkode: 5d06e...893

Umennskelige er vel å mene at gutten skal gi fra seg katten.

Er ikke farlig å gå på allergimedisin. Dra til legen, ta en sjekk og få de på blå resept.

Finnes flust av mennesker som er allergisk mot ting de har rundt seg. Det går kjempebra med medisiner.

 

 

Anonymkode: 0025b...1de

  • Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Umennskelige er vel å mene at gutten skal gi fra seg katten.

Er ikke farlig å gå på allergimedisin. Dra til legen, ta en sjekk og få de på blå resept.

Finnes flust av mennesker som er allergisk mot ting de har rundt seg. Det går kjempebra med medisiner.

 

 

Anonymkode: 0025b...1de

Er man allergisk er det selvfølgelig ikke umenneskelig å måtte gi fra seg allergenet som hindrer deg i være frisk i eget hjem. Makan!

 

Å pålegge en 12-åring dette ansaret syns jeg er helt utrolig ansvarsfraskrivende av foreldrene! Jeg blir faktisk ordentlig provosert av å lese dette!

Anonymkode: 5d06e...893

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er allergisk mot katter (også mye annet) og går på allergimedisiner hele året. Har 2 langhårete katter og det går helt fint. Hun ene soverommet i halsgropen min as we speak og jeg har ingen symptomer. 

Jeg ville dog tatt han til legen for en blodprøve for å finne ut om han faktisk er allergisk og hvor mye. Da kan han også få allergimedisin på resept.

De som sier at katten må bort, har dere tenkt på sønnen oppi dette? Når jeg var 13 hadde det vært helt uaktuelt å gi bort dyret mitt pga. allergi så lenge det ikke var farlig - altså at jeg bare hadde plagsomme symptomer. Det hadde knust meg om foreldrene mine bare ga bort kjæledyret mitt som jeg var svært knyttet til. 

Anonymkode: 0f7d7...e2b

  • Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er allergisk mot katter (også mye annet) og går på allergimedisiner hele året. Har 2 langhårete katter og det går helt fint. Hun ene soverommet i halsgropen min as we speak og jeg har ingen symptomer. 

Jeg ville dog tatt han til legen for en blodprøve for å finne ut om han faktisk er allergisk og hvor mye. Da kan han også få allergimedisin på resept.

De som sier at katten må bort, har dere tenkt på sønnen oppi dette? Når jeg var 13 hadde det vært helt uaktuelt å gi bort dyret mitt pga. allergi så lenge det ikke var farlig - altså at jeg bare hadde plagsomme symptomer. Det hadde knust meg om foreldrene mine bare ga bort kjæledyret mitt som jeg var svært knyttet til. 

Anonymkode: 0f7d7...e2b

Jeg sier ikke at de skal gi fra seg katten. 
 

Jeg sier at de ikke skal legge ansvaret for å ta avgjørelsen på guttungen! 

Anonymkode: 5d06e...893

  • Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Er man allergisk er det selvfølgelig ikke umenneskelig å måtte gi fra seg allergenet som hindrer deg i være frisk i eget hjem. Makan!

 

Å pålegge en 12-åring dette ansaret syns jeg er helt utrolig ansvarsfraskrivende av foreldrene! Jeg blir faktisk ordentlig provosert av å lese dette!

Anonymkode: 5d06e...893

Er allergisk mot mye, innkludert katt, går helt greit å leve med katt med allergi. Går også greit å leve, selv med støvallergi og pollenallergi.

 

Anonymkode: 0025b...1de

  • Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er allergisk mot mye, innkludert katt, går helt greit å leve med katt med allergi. Går også greit å leve, selv med støvallergi og pollenallergi.

 

Anonymkode: 0025b...1de

Det er jo topp at det går fint for deg. 
 

Men det er ikke sikkert det går så bra for 12-åringen i dette huset. Mener du helt oppriktig at han skal lide i eget hjem til enhver pris fordi KATT?

Anonymkode: 5d06e...893

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her er alle i familien litt allergisk mot katt  og kke ekstremt lengre slik som i barndommen. Det hadde ikke gått om de var utekatter, men siden de er inne vaskes de med jevne mellomrom. Vi børster dem for å fjerne mest mulig hår og fjerner hår generelt fra møbler o.l. Ingen av kattene får lov til å være på soverom og vi har også beskyttelse på sofaen som kan fjernes når vi selv ønsker å legge oss ned o.l Vasker hendene etter å ha kost med dem over en lengre periode og tar ikke i øynene våre/ansiktet om de er inne i en periode hvor de røyter mye. Det finnes også selvsagt medisiner og eventuell vaksine.  

Anonymkode: f9458...448

Det er vel ikke egentlig hårene man reagerer på.

Anonymkode: 6070c...363

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er jo topp at det går fint for deg. 
 

Men det er ikke sikkert det går så bra for 12-åringen i dette huset. Mener du helt oppriktig at han skal lide i eget hjem til enhver pris fordi KATT?

Anonymkode: 5d06e...893

Men nå står det at 12åringen sier det går greit. Da er det faktisk det man forholder seg til. For den ungen kan katten bety enormt mye. Man kvitter seg ikke med dyr når det ikke er nødvendig. 

Anonymkode: 0025b...1de

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er vel ikke egentlig hårene man reagerer på.

Anonymkode: 6070c...363

Nei er enzymer i spyttet. Men de vasker seg jo mye og da legges det i pelsen.

Katter man kan vaske, som selv ikke er så renslige har da ikke så mye enzymer i pelsen.

Har man ett rent hjem der man støvesuger daglig vil de aller fleste allergikere kunne være uten å reagere før de rører katten.

Anonymkode: 0025b...1de

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men nå står det at 12åringen sier det går greit. Da er det faktisk det man forholder seg til. For den ungen kan katten bety enormt mye. Man kvitter seg ikke med dyr når det ikke er nødvendig. 

Anonymkode: 0025b...1de

Ja, 12-åringen tør selvfølgelig ikke si annet. 

Anonymkode: 5d06e...893

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, 12-åringen tør selvfølgelig ikke si annet. 

Anonymkode: 5d06e...893

Hæ? Må du gi deg. Du vet ikke noe om den ungen, si at ungen ikke tørr å si noe er ikke greit.

 

Anonymkode: 0025b...1de

  • Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hæ? Må du gi deg. Du vet ikke noe om den ungen, si at ungen ikke tørr å si noe er ikke greit.

 

Anonymkode: 0025b...1de

Han vet jo hva som skjer hvis han sier han reagerer… Mest sannsynlig sier han at plagene ikke er så ille som de egentlig er. 

Det er utrolig ansvarsfraskrivende av foreldrene å ikke ta valget som er best for gutten - nemlig HELSA hans. 
 

 

Anonymkode: 5d06e...893

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Han vet jo hva som skjer hvis han sier han reagerer… Mest sannsynlig sier han at plagene ikke er så ille som de egentlig er. 

Det er utrolig ansvarsfraskrivende av foreldrene å ikke ta valget som er best for gutten - nemlig HELSA hans. 
 

 

Anonymkode: 5d06e...893

At du tolker ting får du stå for. 

Man tar allergimedisiner som millioner av andre.

Anonymkode: 0025b...1de

  • Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

At du tolker ting får du stå for. 

Man tar allergimedisiner som millioner av andre.

Anonymkode: 0025b...1de

Hvis du leser det første innlegget mitt så står det helt klart og tydelig: plages han ikke så går det greit. 
 

Plages han er det faktisk katten som skal ut, det er bedre for sønnen enn å gå på allergimedisiner HELT unødvendig i eget hjem. 
 

Foreldrene sier selv at de ser han plages mer enn tidligere. Dette går ikke riktig vei!

Anonymkode: 5d06e...893

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis du leser det første innlegget mitt så står det helt klart og tydelig: plages han ikke så går det greit. 
 

Plages han er det faktisk katten som skal ut, det er bedre for sønnen enn å gå på allergimedisiner HELT unødvendig i eget hjem. 
 

Foreldrene sier selv at de ser han plages mer enn tidligere. Dette går ikke riktig vei!

Anonymkode: 5d06e...893

Klarer man ikke tilrettelegge så må så klart katten omplasseres.  Men det er mye som kan og bør gjøres før det. Og er vel det man vil ha råd om, ikke hyling om barnemisshandling fordi en unge får medisiner. Og nedgradere noen man ikke vet noe annet om enn en allergisl reaksjon og alder.

En på 12 kan være hjemme alene når de er syke, kan bestemme hvor de vil bo ved skilsmisse. De klarer også og fortelle hvor plaget de er.

 

Anonymkode: 0025b...1de

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Klarer man ikke tilrettelegge så må så klart katten omplasseres.  Men det er mye som kan og bør gjøres før det. Og er vel det man vil ha råd om, ikke hyling om barnemisshandling fordi en unge får medisiner. Og nedgradere noen man ikke vet noe annet om enn en allergisl reaksjon og alder.

En på 12 kan være hjemme alene når de er syke, kan bestemme hvor de vil bo ved skilsmisse. De klarer også og fortelle hvor plaget de er.

 

Anonymkode: 0025b...1de

… hvis du ikke forstår hvor utrolig dårlig gjort det er ovenfor en tolvåring å måtte ta den avgjørelsen, så blir jeg oppriktig redd. 
 

Det er foreldrenes ansvar å ta vanskelig avgjørelser, IKKE barnas. Makan!!!

Anonymkode: 5d06e...893

AnonymBruker
Skrevet

Hvor står det at han skal ta den avgjørelsen?

Anonymkode: 5a1b0...b74

  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

… hvis du ikke forstår hvor utrolig dårlig gjort det er ovenfor en tolvåring å måtte ta den avgjørelsen, så blir jeg oppriktig redd. 
 

Det er foreldrenes ansvar å ta vanskelig avgjørelser, IKKE barnas. Makan!!!

Anonymkode: 5d06e...893

12 åringen skal ikke velge noe. Bare si i fra hvor plagsomt noe er.

Anonymkode: 0025b...1de

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er også mulig å få vaksine mot katteallergi. 

Anonymkode: 20c85...418

Hvor godt funker den? 

Anonymkode: ff0b3...cf5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

12 åringen skal ikke velge noe. Bare si i fra hvor plagsomt noe er.

Anonymkode: 0025b...1de

Det skjønner både du og jeg, og ikke minst tolvåringen, at henger 100% sammen. 

Anonymkode: 5d06e...893

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...