AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #21 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Å gi barnet ansvaret for å si fra at plagene er for store, så dere må kvitte dere med katten er UMENNESKELIG slemt å pålegge enn 12-åring. KLART SIER han at han ikke plages!!! Anonymkode: 5d06e...893 Umennskelige er vel å mene at gutten skal gi fra seg katten. Er ikke farlig å gå på allergimedisin. Dra til legen, ta en sjekk og få de på blå resept. Finnes flust av mennesker som er allergisk mot ting de har rundt seg. Det går kjempebra med medisiner. Anonymkode: 0025b...1de 3 3 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #22 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Umennskelige er vel å mene at gutten skal gi fra seg katten. Er ikke farlig å gå på allergimedisin. Dra til legen, ta en sjekk og få de på blå resept. Finnes flust av mennesker som er allergisk mot ting de har rundt seg. Det går kjempebra med medisiner. Anonymkode: 0025b...1de Er man allergisk er det selvfølgelig ikke umenneskelig å måtte gi fra seg allergenet som hindrer deg i være frisk i eget hjem. Makan! Å pålegge en 12-åring dette ansaret syns jeg er helt utrolig ansvarsfraskrivende av foreldrene! Jeg blir faktisk ordentlig provosert av å lese dette! Anonymkode: 5d06e...893 2
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #23 Skrevet 16 timer siden Jeg er allergisk mot katter (også mye annet) og går på allergimedisiner hele året. Har 2 langhårete katter og det går helt fint. Hun ene soverommet i halsgropen min as we speak og jeg har ingen symptomer. Jeg ville dog tatt han til legen for en blodprøve for å finne ut om han faktisk er allergisk og hvor mye. Da kan han også få allergimedisin på resept. De som sier at katten må bort, har dere tenkt på sønnen oppi dette? Når jeg var 13 hadde det vært helt uaktuelt å gi bort dyret mitt pga. allergi så lenge det ikke var farlig - altså at jeg bare hadde plagsomme symptomer. Det hadde knust meg om foreldrene mine bare ga bort kjæledyret mitt som jeg var svært knyttet til. Anonymkode: 0f7d7...e2b 5 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #24 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er allergisk mot katter (også mye annet) og går på allergimedisiner hele året. Har 2 langhårete katter og det går helt fint. Hun ene soverommet i halsgropen min as we speak og jeg har ingen symptomer. Jeg ville dog tatt han til legen for en blodprøve for å finne ut om han faktisk er allergisk og hvor mye. Da kan han også få allergimedisin på resept. De som sier at katten må bort, har dere tenkt på sønnen oppi dette? Når jeg var 13 hadde det vært helt uaktuelt å gi bort dyret mitt pga. allergi så lenge det ikke var farlig - altså at jeg bare hadde plagsomme symptomer. Det hadde knust meg om foreldrene mine bare ga bort kjæledyret mitt som jeg var svært knyttet til. Anonymkode: 0f7d7...e2b Jeg sier ikke at de skal gi fra seg katten. Jeg sier at de ikke skal legge ansvaret for å ta avgjørelsen på guttungen! Anonymkode: 5d06e...893 1 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #25 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Er man allergisk er det selvfølgelig ikke umenneskelig å måtte gi fra seg allergenet som hindrer deg i være frisk i eget hjem. Makan! Å pålegge en 12-åring dette ansaret syns jeg er helt utrolig ansvarsfraskrivende av foreldrene! Jeg blir faktisk ordentlig provosert av å lese dette! Anonymkode: 5d06e...893 Er allergisk mot mye, innkludert katt, går helt greit å leve med katt med allergi. Går også greit å leve, selv med støvallergi og pollenallergi. Anonymkode: 0025b...1de 3 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #26 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er allergisk mot mye, innkludert katt, går helt greit å leve med katt med allergi. Går også greit å leve, selv med støvallergi og pollenallergi. Anonymkode: 0025b...1de Det er jo topp at det går fint for deg. Men det er ikke sikkert det går så bra for 12-åringen i dette huset. Mener du helt oppriktig at han skal lide i eget hjem til enhver pris fordi KATT? Anonymkode: 5d06e...893
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #27 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Her er alle i familien litt allergisk mot katt og kke ekstremt lengre slik som i barndommen. Det hadde ikke gått om de var utekatter, men siden de er inne vaskes de med jevne mellomrom. Vi børster dem for å fjerne mest mulig hår og fjerner hår generelt fra møbler o.l. Ingen av kattene får lov til å være på soverom og vi har også beskyttelse på sofaen som kan fjernes når vi selv ønsker å legge oss ned o.l Vasker hendene etter å ha kost med dem over en lengre periode og tar ikke i øynene våre/ansiktet om de er inne i en periode hvor de røyter mye. Det finnes også selvsagt medisiner og eventuell vaksine. Anonymkode: f9458...448 Det er vel ikke egentlig hårene man reagerer på. Anonymkode: 6070c...363
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #28 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er jo topp at det går fint for deg. Men det er ikke sikkert det går så bra for 12-åringen i dette huset. Mener du helt oppriktig at han skal lide i eget hjem til enhver pris fordi KATT? Anonymkode: 5d06e...893 Men nå står det at 12åringen sier det går greit. Da er det faktisk det man forholder seg til. For den ungen kan katten bety enormt mye. Man kvitter seg ikke med dyr når det ikke er nødvendig. Anonymkode: 0025b...1de 2
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #29 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er vel ikke egentlig hårene man reagerer på. Anonymkode: 6070c...363 Nei er enzymer i spyttet. Men de vasker seg jo mye og da legges det i pelsen. Katter man kan vaske, som selv ikke er så renslige har da ikke så mye enzymer i pelsen. Har man ett rent hjem der man støvesuger daglig vil de aller fleste allergikere kunne være uten å reagere før de rører katten. Anonymkode: 0025b...1de
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #30 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men nå står det at 12åringen sier det går greit. Da er det faktisk det man forholder seg til. For den ungen kan katten bety enormt mye. Man kvitter seg ikke med dyr når det ikke er nødvendig. Anonymkode: 0025b...1de Ja, 12-åringen tør selvfølgelig ikke si annet. Anonymkode: 5d06e...893
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #31 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, 12-åringen tør selvfølgelig ikke si annet. Anonymkode: 5d06e...893 Hæ? Må du gi deg. Du vet ikke noe om den ungen, si at ungen ikke tørr å si noe er ikke greit. Anonymkode: 0025b...1de 2 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #32 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hæ? Må du gi deg. Du vet ikke noe om den ungen, si at ungen ikke tørr å si noe er ikke greit. Anonymkode: 0025b...1de Han vet jo hva som skjer hvis han sier han reagerer… Mest sannsynlig sier han at plagene ikke er så ille som de egentlig er. Det er utrolig ansvarsfraskrivende av foreldrene å ikke ta valget som er best for gutten - nemlig HELSA hans. Anonymkode: 5d06e...893 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #33 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Han vet jo hva som skjer hvis han sier han reagerer… Mest sannsynlig sier han at plagene ikke er så ille som de egentlig er. Det er utrolig ansvarsfraskrivende av foreldrene å ikke ta valget som er best for gutten - nemlig HELSA hans. Anonymkode: 5d06e...893 At du tolker ting får du stå for. Man tar allergimedisiner som millioner av andre. Anonymkode: 0025b...1de 1 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #34 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): At du tolker ting får du stå for. Man tar allergimedisiner som millioner av andre. Anonymkode: 0025b...1de Hvis du leser det første innlegget mitt så står det helt klart og tydelig: plages han ikke så går det greit. Plages han er det faktisk katten som skal ut, det er bedre for sønnen enn å gå på allergimedisiner HELT unødvendig i eget hjem. Foreldrene sier selv at de ser han plages mer enn tidligere. Dette går ikke riktig vei! Anonymkode: 5d06e...893
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #35 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis du leser det første innlegget mitt så står det helt klart og tydelig: plages han ikke så går det greit. Plages han er det faktisk katten som skal ut, det er bedre for sønnen enn å gå på allergimedisiner HELT unødvendig i eget hjem. Foreldrene sier selv at de ser han plages mer enn tidligere. Dette går ikke riktig vei! Anonymkode: 5d06e...893 Klarer man ikke tilrettelegge så må så klart katten omplasseres. Men det er mye som kan og bør gjøres før det. Og er vel det man vil ha råd om, ikke hyling om barnemisshandling fordi en unge får medisiner. Og nedgradere noen man ikke vet noe annet om enn en allergisl reaksjon og alder. En på 12 kan være hjemme alene når de er syke, kan bestemme hvor de vil bo ved skilsmisse. De klarer også og fortelle hvor plaget de er. Anonymkode: 0025b...1de 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #36 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Klarer man ikke tilrettelegge så må så klart katten omplasseres. Men det er mye som kan og bør gjøres før det. Og er vel det man vil ha råd om, ikke hyling om barnemisshandling fordi en unge får medisiner. Og nedgradere noen man ikke vet noe annet om enn en allergisl reaksjon og alder. En på 12 kan være hjemme alene når de er syke, kan bestemme hvor de vil bo ved skilsmisse. De klarer også og fortelle hvor plaget de er. Anonymkode: 0025b...1de … hvis du ikke forstår hvor utrolig dårlig gjort det er ovenfor en tolvåring å måtte ta den avgjørelsen, så blir jeg oppriktig redd. Det er foreldrenes ansvar å ta vanskelig avgjørelser, IKKE barnas. Makan!!! Anonymkode: 5d06e...893
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #37 Skrevet 15 timer siden Hvor står det at han skal ta den avgjørelsen? Anonymkode: 5a1b0...b74 3
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #38 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (34 minutter siden): … hvis du ikke forstår hvor utrolig dårlig gjort det er ovenfor en tolvåring å måtte ta den avgjørelsen, så blir jeg oppriktig redd. Det er foreldrenes ansvar å ta vanskelig avgjørelser, IKKE barnas. Makan!!! Anonymkode: 5d06e...893 12 åringen skal ikke velge noe. Bare si i fra hvor plagsomt noe er. Anonymkode: 0025b...1de 2
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #39 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er også mulig å få vaksine mot katteallergi. Anonymkode: 20c85...418 Hvor godt funker den? Anonymkode: ff0b3...cf5
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #40 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (34 minutter siden): 12 åringen skal ikke velge noe. Bare si i fra hvor plagsomt noe er. Anonymkode: 0025b...1de Det skjønner både du og jeg, og ikke minst tolvåringen, at henger 100% sammen. Anonymkode: 5d06e...893
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå