Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Når tenker dere det er greit at enke med tre barn på 40 år inndeler nytt forhold til ny mann? 1 år, 2 år? 

Anonymkode: 327b8...edf

Jeg tenker at et forhold kan du innlede allerede etter 9 måneder. Men må dere gjøre det så "offisielt"? Kan dere ikke være enige dere imellom at dere er et par, men så holde det litt "low-key" framover? Både for deres del, og ikke minst for barnas del. 

Husk at selv om du er klar for å gå videre, så er det ikke sikkert at barna og resten av familien er det. Vis litt hensyn, selv om ting egentlig angår deg mest.

En annen ting... ikke innled et forhold og dra barna inn i det før du er 100% sikker på at dere er bunnsolide sammen, og faktisk kommer til å tilbringe mange år sammen. Det verste du gjør mot barna er å presentere en ny partner hvert eller annenhvert år... 

Anonymkode: 5b616...716

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jo hende at daten eller ny kjæreste kan være en stor ressurs for barna, spesielt med tanke på at en av dem har særskilte behov. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Vesterhavet skrev (1 minutt siden):

Det kan jo hende at daten eller ny kjæreste kan være en stor ressurs for barna, spesielt med tanke på at en av dem har særskilte behov. 

Finn den mannen som hadde gått all in her. Tre unger som ikke er hans, og attpåtil med ekstra behov… Det tror jeg er så godt som ingen.. Man blir mer kresen med årene og livet er for kort til å kaste bort på sånt.. Dessuten er de så store at de allerede har en pappa, selv om han ikke er hos dem lengre.. Tviler sterkt på at han bare kan erstattes. 

Anonymkode: e4f4c...951

  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sagt at «gjør det som er best for deg». Enig i det at å introdusere kjæreste for andre er noe man sikkert bør vente litt med.

Anonymkode: 47fb9...138

  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Finn den mannen som hadde gått all in her. Tre unger som ikke er hans, og attpåtil med ekstra behov… Det tror jeg er så godt som ingen.. Man blir mer kresen med årene og livet er for kort til å kaste bort på sånt.. Dessuten er de så store at de allerede har en pappa, selv om han ikke er hos dem lengre.. Tviler sterkt på at han bare kan erstattes. 

Anonymkode: e4f4c...951

Jeg sier ikke at pappa kan eller skal erstattes. Men belyser det faktum at en ny partner kan bli en god ressurs. Og de mennene fins. Om mannen i denne historien er sånn, vet vi jo ikke da. 

  • Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Når tenker dere det er greit at enke med tre barn på 40 år inndeler nytt forhold til ny mann? 1 år, 2 år? 

Anonymkode: 327b8...edf

I mitt liv er det kun én mann som er min eneste kjærlighet, så svaret hadde blitt "aldri".

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Hvis den gjengen her er representative for folk flest, så vil du møte på fordommer uansett hva du gjør. 

Møter du noen så møter du noen og livet er for kort til å ikke søke lykken. Kanskje du alt har gjort det, siden du spør.  Ikke bry deg om hva folk sier, men jeg ville nok gått litt rolig frem med å bringe det ut i verden eller til barna før du var ganske sikker. Man må gjerne kysse noen frosker før man finner en prins. 

  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Når den personen er klar. 

Anonymkode: c0e71...d96

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når en selv får lyst. Jeg kjenner folk som syntes det var greit etter et halvt år, og andre som fortsatt utelukker det etter 30 år. Så folk er veldig forskjellige der. 

Anonymkode: 6e79d...ecf

  • Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Når man selv er klar for det, og det er helt individuelt.

Anonymkode: b3455...8cd

  • Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Når det føles riktig, men barna trenger ikke møte ny kjæreste før man har vært et stabilt par i minst 1 år.

Anonymkode: d2703...b5c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Når det føles riktig, men barna trenger ikke møte ny kjæreste før man har vært et stabilt par i minst 1 år.

Anonymkode: d2703...b5c

Tenker du at disse barna skal introduseres for en ny mann annethvert år da? Det kan jo fort bli sånn, et år er da ingenting, da kjenner man knapt hverandre.. 

Anonymkode: e4f4c...951

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tenker du at disse barna skal introduseres for en ny mann annethvert år da? Det kan jo fort bli sånn, et år er da ingenting, da kjenner man knapt hverandre.. 

Anonymkode: e4f4c...951

Jeg tenker at ikke det er hyppighet og antall introduksjoner som gjør en forskjell eller en skade om du vil, men hva som foregår i feltet mellom barn og voksne og hva slags form bekjentskap, vennskap osv får, og at det er trygghet hos barna i det. 

Anonymkode: c2189...fce

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvis det var så ferskt hadde jeg vel ikke tenkt på sånt engang… hva med 5-7 år? Og hold for all del barna unna.. 

Anonymkode: e4f4c...951

 

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Når det har vært stabilt i minst et par år. Det er vel uansett ikke så viktig å dra unger inn i et nytt forhold. Man kan fint være særboere og treffes når barna er i slutten av tenårene og har fått sitt eget liv. 

Anonymkode: e4f4c...951

 

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Da er det iallfall ikke noe hast med å dra inn nye mannfolk.. Du har jo nok å stri med fremover m. 

Anonymkode: e4f4c...951

 

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er jo du som skriver det den yngste har en krevende diagnose.. Da hadde jeg fokusert på det barnet og de andre barna også ,som har mistet faren sin. Jeg hadde ikke brukt tiden min på å lete etter mannfolk. Det virker som du har rare prioriteringer. Har du ikke nok med å ta vare på familien din? 

Anonymkode: e4f4c...951

 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Finn den mannen som hadde gått all in her. Tre unger som ikke er hans, og attpåtil med ekstra behov… Det tror jeg er så godt som ingen.. Man blir mer kresen med årene og livet er for kort til å kaste bort på sånt.. Dessuten er de så store at de allerede har en pappa, selv om han ikke er hos dem lengre.. Tviler sterkt på at han bare kan erstattes. 

Anonymkode: e4f4c...951

 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tenker du at disse barna skal introduseres for en ny mann annethvert år da? Det kan jo fort bli sånn, et år er da ingenting, da kjenner man knapt hverandre.. 

Anonymkode: e4f4c...951

 

 

Noen brukere er tydeligvis mer engasjerte enn andre 🙈

Anonymkode: 15438...93f

  • Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tenker du at disse barna skal introduseres for en ny mann annethvert år da? Det kan jo fort bli sånn, et år er da ingenting, da kjenner man knapt hverandre.. 

Anonymkode: e4f4c...951

Regner med at man dater en periode først. Og om det blir slutt etter 1 år, er man vel ikke i et nytt forhold dagen etter?

Anonymkode: d2703...b5c

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Frk. Viaggio skrev (5 timer siden):

I mitt liv er det kun én mann som er min eneste kjærlighet, så svaret hadde blitt "aldri".

Jesus? Nonne?

Anonymkode: 85dc2...9f0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei venninne som mistet mannen sin brått og brutalt. De hadde to tenåringsbarn. De var et fint par som jeg oppriktig tror hadde det veldig fint sammen og overhodet ikke tenkte tanken på å gå fra hverandre og finne andre. 

Før det hadde gått et år hadde hun møtt en "ny". Jeg håper ikke noen misforstår meg nå, for jeg sier ikke at det er feil, at jeg dømmer henne eller noe som helst! Tvert i mot, jeg unner henne veldig å ha det bra! Men jeg må innrømme at jeg ble overrasket. Hadde ikke sett for meg at det skulle skje så fort (og det hadde ikke hun heller). 

Livet skjer (og døden skjer), og jeg synes ingen skal late som de sitter med en fasit der - selv ikke de som har opplevd det samme. Det er ulikt for hver enkelt hvordan livet utspiller seg.

Jeg tenker at det skjer når det skjer - men jeg ville holdt barna utenfor en god stund.... Det gjelder forøvrig ved samlivsbrudd også!

Anonymkode: 7241e...98b

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det avhenger jo sterkt av hvor lenge de var sammen. Stor forskjell på gift i 20 år, og gift i 2 år.

Anonymkode: a5dca...22f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

enke med tre barn på 40 år

Med trillinger på 40 år, kan du starte dating straks.

Anonymkode: fed46...9ff

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...