Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når tenker dere det er greit at enke med tre barn på 40 år inndeler nytt forhold til ny mann? 1 år, 2 år? 

Anonymkode: 327b8...edf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du ikke drar barna inn i det - når du selv føler deg klar. Synes ikke man skal måtte følge en bestemt oppskrift her. Ikke bare er det situasjonsbestemt men også veldig individuelt når man er klar for noe nytt. 

Anonymkode: 99a10...e15

  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det var så ferskt hadde jeg vel ikke tenkt på sånt engang… hva med 5-7 år? Og hold for all del barna unna.. 

Anonymkode: e4f4c...951

  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis det var så ferskt hadde jeg vel ikke tenkt på sånt engang… hva med 5-7 år? Og hold for all del barna unna.. 

Anonymkode: e4f4c...951

Si etter meg: På seg selv kjenner man ingen andre. Hva som er rett for meg trenger ikke å være rett for andre. 

Anonymkode: 88b15...184

  • Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så lenge du ikke drar barna inn i det - når du selv føler deg klar. Synes ikke man skal måtte følge en bestemt oppskrift her. Ikke bare er det situasjonsbestemt men også veldig individuelt når man er klar for noe nytt. 

Anonymkode: 99a10...e15

 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis det var så ferskt hadde jeg vel ikke tenkt på sånt engang… hva med 5-7 år? Og hold for all del barna unna.. 

Anonymkode: e4f4c...951

Og når er det da innafor å introdusere for barna, tenker dere?

Nysgjerrig på andre sine meninger rundt dette 

Anonymkode: 327b8...edf

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det mor eller barna som er 40 år?

Mor kan date igjen med en gang hun er klar for det. Når det passer å introdusere barna for ny kjæreste, vil jo være helt individuelt.

Anonymkode: 649df...167

  • Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble enke npr jeg var 42, voksne barn. Planen og ønsket var å være singel enke, men etter 10 mnd møtte jeg en ny mann, selvsagt uten å prøve. Møttes i forbindelse med en felles interesse, datet et år etter dødsfallet, nå er vi samboere med to barn.

Anonymkode: 05181...fd5

  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det er helt avhengig av når man selv er klar for det. 
Noen er klar for å date etter 6 mnd, mens andre ikke er klare selv om det har gått seks år. 
 

Introduksjon av barn, bør man jo vente en god stund med.

Anonymkode: 62d1b...c62

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

 

Og når er det da innafor å introdusere for barna, tenker dere?

Nysgjerrig på andre sine meninger rundt dette 

Anonymkode: 327b8...edf

Når det har vært stabilt i minst et par år. Det er vel uansett ikke så viktig å dra unger inn i et nytt forhold. Man kan fint være særboere og treffes når barna er i slutten av tenårene og har fått sitt eget liv. 

Anonymkode: e4f4c...951

  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det er avhengig av mange ting. 

Ved langvarig sykdom og dødsleie så tar man jo mye mer av sorgen på forhånd enn ved en bilulykke feks (det finnes jo utallige eksempler på mennesker som møtte ny partner ved dødsleiet, at man finner sammen i sorgen).

Alder på barna spiller stor rolle mtp når de skal involveres. 

Det finnes ingen fasit. Men jeg antar de fleste av oss håper at partner går videre med livet og blir lykkelig igjen!

Anonymkode: 15438...93f

  • Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er det mor eller barna som er 40 år?

Mor kan date igjen med en gang hun er klar for det. Når det passer å introdusere barna for ny kjæreste, vil jo være helt individuelt.

Anonymkode: 649df...167

Mor er 40 år. 

Anonymkode: 327b8...edf

AnonymBruker
Skrevet

Når barna er voksne.

Anonymkode: a05dd...943

  • Nyttig 1
Skrevet

Når som helst. 
Mannen er død og kommer ikke tilbake. Det er eneste garanti du har. 
Det neste er at vi slutter ikke å elske vår avdøde mann selv om vi dater eller begynner å elske en til. Det er plass til begge. Å date raskt betyr ikke at vi elsket lite.
Det vi vet, er at han er død, og VI lever videre. Det skal vi gjøre på best mulig måte for oss selv og barna våre. 
 

  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Når barna er voksne.

Anonymkode: a05dd...943

Barna er 16, 12 og 10. Yngste med krevende diagnose 

Anonymkode: 327b8...edf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Barna er 16, 12 og 10. Yngste med krevende diagnose 

Anonymkode: 327b8...edf

Da er det iallfall ikke noe hast med å dra inn nye mannfolk.. Du har jo nok å stri med fremover m. 

Anonymkode: e4f4c...951

  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da er det iallfall ikke noe hast med å dra inn nye mannfolk.. Du har jo nok å stri med fremover m. 

Anonymkode: e4f4c...951

Hvorfor tror du dette gjelder meg?

Anonymkode: 327b8...edf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor tror du dette gjelder meg?

Anonymkode: 327b8...edf

Det er jo du som skriver det den yngste har en krevende diagnose.. Da hadde jeg fokusert på det barnet og de andre barna også ,som har mistet faren sin. Jeg hadde ikke brukt tiden min på å lete etter mannfolk. Det virker som du har rare prioriteringer. Har du ikke nok med å ta vare på familien din? 

Anonymkode: e4f4c...951

AnonymBruker
Skrevet

Når man føler seg klar og den verste sorgen er borte.

Bør ikke gå 1 år engang skulle jeg tro. 

Anonymkode: c1827...c7f

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer litt an på hvordan partneren døde. I mitt tilfelle tok det 5 år før jeg begynte å date igjen.

Anonymkode: db4f8...fb5

  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Når hun selv føler seg klar for det, når enn det måtte være. Det har ikke noe med meg å gjøre. 

Personlig involverer jeg ikke barn i forhold i nær familie før forholdet har vært stabilt et par år. Det har ført til noen sure miner fra en bestemor som stadig treffer mannen i sitt liv, men det får så være. Men igjen, det har ikke noe med meg å gjøre hvordan andre velger å leve sine liv. You do you 😊

Anonymkode: 955c0...442

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...