Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Mannen får nok oppleve et rasende kvinnemenneske nå, det kan jeg love deg da jeg har opplevd noe av det samme selv. 😅

Mannen har mesteparten av ansvaret og er en feig horebukk. I stedet for å deale med det han har, og gjerne ikke vil kvitte seg med, går han og søker trøst og validering et annet sted. Patetisk og feigt! Og så er det patetisk av disse damene å ligge med andres menn. 

TS har ikke svart selv her enda tror jeg. 

Anonymkode: cb342...7f9

Du er så bitter at det gjør helt vondt å lese innleggene dine.

Anonymkode: 0167a...432

  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja det er det jo, men ikke mindre fortvilende å havne i den situasjonen at man faller for, elsker og lever på håp ovenfor en som lurer deg likevel. Har man sterke følelser og blir forledet til tro på at det også er gjensidig kan man havne i den situasjonen. Følelser, og håp  er sterke saker. Man er ikke nødvendigvis dum av den grunn at man blir fanget inn i noe slikt. 

Så er det selvfølgelig ikke slik at jeg som nylig har opplevd utroskap og brudd på grunn av hans utroskap har lyst til å forsvare kvinner som ligger med opptatte menn, men jeg også er voksen og bør oppføre meg i forhold til det, og det er min mann (nå eks) som bedro meg. Ikke kvinnen. 

Anonymkode: bd7b0...9b8

Mye lenger siden jeg opplevde det, men sier meg helt enig. 

Disse damene hadde ingen relasjon til meg, ga ingen løfter eller løgner.

Det er så feilplassert og desperat å plassere skylden på andre enn utro part. 

Anonymkode: 8c117...0be

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Ups, svarte i feil innlegg😝

Endret av Vesterhavet
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Klarer ikke en elskerinne å gå?

Anonymkode: c3a2c...449

Veldig ofte gjør de ikke det nei, som er grunnen til at menn klarer å ha noen på si over lengre tid. Selv om situasjonen er vanskelig for alle.

Anonymkode: 5db31...81c

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hun blir jo ikke lurt som voksen kvinne når hun VET at mannen allerede har en partner, da lurer hun seg selv. Damer bør være smartere enn som så. 
 

De få damene som virkelig blir lurt og ikke vet om at mannen allerede har en partner…. det er en helt annen diskusjon. 
 

Man har helt klart skyld i å forvolde en annens kvinne smerte om man lar seg lure av en mann i et forhold. Voksne mennesker har et visst ansvar.

Om barnet ditt blir aktivt mobbet av en person, og det står to stykker ved siden av og ler, er de da helt uskyldige, eller vil du si de har et visst ansvar? Vi har alle ansvar for å være et medmenneske. Bare synd det har gått så fløyten at damer nå ikke har mer respekt for seg selv enn å være filledokka for en opptatt mann i åresvis. 

Anonymkode: cb342...7f9

Man kan likevel bli lurt til å tro at mannen lever i et skinnekteskap, hvor han er dypt ulykkelig og skal gå fra kona, bare... først. Elskerinnetalen som man kaller slikt er det nok for lett å tro på når man har svært sterke følelser, og så gjerne ønsker å tro på det mannen sier. 

Smart er ikke dette nei, men det er svært menneskelig når man tror man har funnet den store kjærligheten man har håpet på og drømt om, og følelser og håp regelrett skyver vett tilside. 

Jeg har ikke selv vært i den situasjonen, men kjenner folk som havnet der, som var alt annet enn idioter generelt. Så har jeg også vært så forelsket selv at jeg ble "idiot" av det, men da heldigvis kun på den måten at jeg overså såkalte røde flagg på grunn av sterke følelser og håp. En annen situasjon, siden det ikke fantes en kone/samboer, men likevel noe som medfører at jeg kan forstå at sterke følelser og håp er så kraftige saker at det kan gjøre selv svært oppegående mennesker "dumme" og blinde. Man kan så absolutt bli skikkelig forledet og hektet i en slik situasjon. Spesielt av en person som er flink til å late som at vedkommende elsker like høyt, og det bare er et spørsmål om tid og litt praktisk som står i veien, og så skal man leve lykkelig sammen. 

Kjærlighet oppstår ikke så ofte og så lett at det er bare enkelt å vende ryggen til det når man virkelig tror at det man opplever er både ekte og svært gjensidig. 

Så er det nok litt samme psykologien i dette som hos dem som blir kjærlighetssvindlet av liksomfolk, som egentlig sitter på et kontor i Nigeria. Det blir ikke enklere å innse at man er blitt lurt når man allerede har investert mye tid og penger i det, man blir gjerne bare mer besatt på å tviholde på at det er ekte, og at det vil løse seg. For å innse etter at man har bitt på og allerede sendt penger vil jo bli å i full skala måtte ta innover seg hvor vanvittig dum man har vært. 

Dette har det vært forsket på, og psykologien i at man heller enn å ville ta innover seg at man er blitt grundig lurt heller velger å forsvare seg og fortsette er kjent. 

Så det er nok ikke enklere for en lurt elskerinne å innse at det aldri vil skje at mannen forlater sin kone når hun allerede har investert så mye tid, følelser og drømmer i at han kommer til å gjøre det. Dette også ovenfor en person man helt faktisk elsker, og som bidrar sitt i å opprettholde livsløgnen man da har rotet seg inn i. Og for all del, noen forlater jo også sin kone for elskerinnen, så håpet om dette er jo ikke helt uforståelig, når man føler sterkt og ønsker å tro på...

Jeg er ikke uenig med deg, men jeg er heller ikke så grunn, så kald eller så naiv at jeg ikke forstår at slikt kan skje. Jeg har selv vært inderlig forelsket, og har elsket så høyt at jeg har båret et kanskje urimelig høyt håp om at utfordringer ved det bare skal løse seg. 

Altså jeg sitter jo her og nå i den situasjonen at jeg måtte forlate en mann jeg fremdeles elsker, og stadig må minne meg selv på at den mannen jeg elsker og savner ikke egentlig er reell, bare min illusjon og mitt håp om hvordan han var og kunne være. For den reelle mannen jeg dessverre fremdeles elsker var ingen ok mann, men en som sviktet meg grovt, og plusset på sviket med å være svært ugrei mot meg da dette ble oppdaget. Det hadde så definitivt vært en lettere løsning på mange måter å bare lukke øynene og late som om alt det vonde ved dette ikke hadde skjedd. Jeg hadde ikke vært verken svak eller dum ved det, bare vært menneskelig i å desperat velge å tro på at det vonde kunne løse seg, i kraft av kjærligheten jeg føler, som han til og med hevder er gjensidig. Det et absolutt tøft å stå imot sine følelser, med en realistisk fornuft. Man dras jo sterkt mot å følge sine følelser, håp og ønsker. 

Så blir det jo litt feil at jeg i min situasjon skal forsvare elskerinner. Jeg skulle selvfølgelig ønske at folk holdt seg unna opptatte mennesker, og hadde så respekt for andres liv og skjebner, med sjokk, sorg og fortvilelse det å oppdage utroskap medfører, men jeg er som nevnt også voksen, og har sett og opplevd for mye til at jeg kan innbille meg at folk følger Kardemommebyloven. 

Dessuten var det utvilsomt min mann som valgte å svikte og bedra meg. Det var hans lojalitet jeg kunne forvente. Ikke lojaliteten til kvinne(r?) som ikke engang kjenner meg. Det har ingen nytte for meg å skylde på en kvinne her, eller flere. Ikke med mindre jeg altså faller for å lure meg selv med at jeg burde tilgi min mann og skylde på kvinnen(e?) jeg ikke kjenner. Da er isåfall JEG den dumme oppi dette. Den som lar seg lure av mine følelser, ønsker og håp, ved å godta forklaringer som er rent frem idiotiske, men så høyt ønsket som sannhet at man lurer seg selv til å tro på det. Egentlig nøyaktig på samme måte som en elskerinne som har gått på elskerinnetalen gjør dette. 

Jeg må tviholde i realiteten selv for å ikke falle for dette. Det er ikke bare enkelt når det er sterke følelser, og hvor sannheten innebærer å ta innover seg at alt man håpte på og oppriktig trodde på var en løgn. I mitt tilfelle, i den enden jeg sitter i, å innse at mannen jeg trodde jeg kjente så godt og trodde godt om ikke var som det bilde jeg hadde av ham som person, men en svikefull løgner, med mer som gjør svært vondt å måtte innse. Mye det samme som en forelsket elskerinne må klare å ta innover seg. Jeg forstår at det ikke er lett. Isåfall skulle jo dette være lett for meg også, men kjærlighet og håp/ønsker er svært sterke saker.

Jeg er ikke så blind på meg selv at jeg tror at jeg føler sterkere og mer enn andre, selv om jeg altså er en bedratt kone, med liksom den rent moralske retten på min side til å føle sterkt. Følelser er ikke moralske, de er ekte og reelle, og kan være svært sterke selv om omstendighetene er feil og ugunstige. 

Jeg er glad for at jeg aldri har forelsket meg i eller elsket en opptatt mann. Jeg tror ikke det er ønskedrømmen til noen, eller en god situasjon å være i. Men jeg sitter ikke på noe høy hest her. Jeg forelsket meg i og elsker en mann som valgte å svikte og bedra meg. Som valgte et tilfeldig knull, noen minutters hygge, foran det å forvalte og ivareta min tillit, vår relasjon og vår familie bedre enn det. Ja til og med foran min helse, siden han smittet meg med ikke mindre enn to kjønnssykdommer ved dette. Det var slik han ble avslørt. Uten det hadde han bare latt meg leve i troen på at han var en mann å stole på. 

HAN valgte dette! Og det var ham jeg burde kunne stole på. Han og kun han er ansvarlig for det valget. Kvinnen(e?) hadde ingen lojalitet til meg å ivareta. 

Anonymkode: bd7b0...9b8

  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.6.2026 den 6.23):

I 10 år har han holdt på med den hora!!

Anonymkode: e9400...d19

Dette sporet dessverre litt av TS. 

Håper du har støtte av noen gode venner nå. 

Jeg har full forståelse for følelsene dine, og det har nok venninnene dine også, så jeg anbefaler deg å logge av Kvinneguiden så du slipper å lese meldinger fra X-antall damer som ligger med andres menn, og dessverre ikke evner å sette seg inn i det du står i akkurat nå. ❤️ Nå trenger du å bli hørt, forstått og kunne rase over det ekstremt vonde du står i.
 

Lykke til ❣️

 

https://podcastportalen.no/podcast/samfunn/kjaerlighetspodden/episode/17-utroskap-1-den-bedratte/

 

https://www.psypost.org/new-study-shows-romantic-relationships-can-actually-improve-after-the-crisis-of-an-affair/

 

https://www.parweb.no/utroskap?gad_source=1&gad_campaignid=1618418841&gbraid=0AAAAADkDStdobzRzSUvTz2Dku5fIxvmTi&gclid=EAIaIQobChMIr6mQmbWflQMV6A-iAx1JNjRzEAAYASAAEgLsdPD_BwE
 

https://www.psykologisk.no/ytringer/hvordan-kan-vi-forsta-utroskap/128752
 

 

Anonymkode: cb342...7f9

  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...