AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #21 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg hadde tatt abort i din situasjon. Har i dag barn, og er sjeleglad for at jeg ventet. Man er så klart aldri helt klar, det vil man aldri bli. Men da jeg fikk barn var jeg på et nogen lunde stabilt sted økonomisk, og parforholdet gikk på skinner. Er veldig glad i dag for valget jeg tok da ❤️ Anonymkode: 7b28c...37a takk for at du deler, det betyr❤️ Anonymkode: 64b9f...89c 1
alfathealfa Skrevet 17 timer siden #22 Skrevet 17 timer siden Fram til uke 12 kan man ta abort med medikamenter, men etter uke 9 gjør man det på sykehus og ikke hjemme. Man kan også ta kirurgisk abort. Du sier ingenting om hva du ønsker ifht graviditeten. Ønsker du å få barn nå, sånn bortsett fra de tingene rundt? Skrell vekk alt det andre. Hva vil du? Har ikke tatt abort selv, men de jeg kjenner som har tatt abort sier de ikke angrer, de ville gjort det samme igjen i samme situasjon. Samtidig er de nå i en annen situasjon og sier at nå ville de ikke tatt abort. De to tingene kan begge være riktige. Nøkkelen her ligger i det du vil. Hvis du gjerne vil ha barn nå, så får dere vel ha dårlig råd, da. Da er det også en prioritering. Små barn trenger mye mindre av saker og ting enn mange i dag styrer rundt med. Og på den annen side, om du ikke vil ha barn i denne situasjonen så venter dere. Det går også bra. Da kan dere jobbe en stund og bli mer klar. Finn ut hva DU vil. Det er det som teller. Skrell bort det andre. 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #23 Skrevet 17 timer siden Jeg hadde uansett flyttet fra denne mannen for han vil bare dra deg og barnet ned i fattigdom. Han vil heller ikke bidra men gjemme seg på jobb. Går du ta barnebidraget gjennom NAV så slipper du den kampen. Det vil bli nok av de. Anonymkode: 6dd74...397
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #24 Skrevet 17 timer siden alfathealfa skrev (7 minutter siden): Fram til uke 12 kan man ta abort med medikamenter, men etter uke 9 gjør man det på sykehus og ikke hjemme. Man kan også ta kirurgisk abort. Du sier ingenting om hva du ønsker ifht graviditeten. Ønsker du å få barn nå, sånn bortsett fra de tingene rundt? Skrell vekk alt det andre. Hva vil du? Har ikke tatt abort selv, men de jeg kjenner som har tatt abort sier de ikke angrer, de ville gjort det samme igjen i samme situasjon. Samtidig er de nå i en annen situasjon og sier at nå ville de ikke tatt abort. De to tingene kan begge være riktige. Nøkkelen her ligger i det du vil. Hvis du gjerne vil ha barn nå, så får dere vel ha dårlig råd, da. Da er det også en prioritering. Små barn trenger mye mindre av saker og ting enn mange i dag styrer rundt med. Og på den annen side, om du ikke vil ha barn i denne situasjonen så venter dere. Det går også bra. Da kan dere jobbe en stund og bli mer klar. Finn ut hva DU vil. Det er det som teller. Skrell bort det andre. Jeg skal være helt ærlig, jeg har vært litt tom for følelser siden jeg ble positiv på pinnen.. Jeg vet ikke om det er meg det er feil på eller om det er en normal reaksjon.. selv i dag, uansett hvilke spørsmål jeg stiller meg selv, har jeg ingen svar. Jeg vil ha barn, men jeg tror den største delen av meg, kanskje frykten har tatt overhånd og "hva hvis"-spørsmålet.. takk for at du tok deg tid til å skrive til meg❤️ Anonymkode: 64b9f...89c 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #26 Skrevet 17 timer siden Lorieen skrev (1 minutt siden): Følg magefølelsen. Den tar aldri feil. ❤️ skulle ønske jeg hadde litt magefølelse😭.. har sittet som et spørsmålstegn i flere uker nå❤️ Anonymkode: 64b9f...89c
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #27 Skrevet 17 timer siden Hva andre sier de har gjort i tilsvarende situasjon har egentlig lite å si. Lytt på magefølelsen din. Men for å likevel dele, jeg tok abort to ganger, da økonomien og forholdet var noe usikkert. Ventet til noen år senere og er utrolig takknemlig for det. Baby ++ var meeer enn tøft nok som det var alene. Anonymkode: a0fba...5db 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #28 Skrevet 17 timer siden Også: Ring eller besøk Amathea. Anonymkode: a0fba...5db 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #29 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): skulle ønske jeg hadde litt magefølelse😭.. har sittet som et spørsmålstegn i flere uker nå❤️ Anonymkode: 64b9f...89c Dette er bare en tanke, men kanskje du egentlig vil beholde? At du hadde vært sikrere tidligere om du egentlig ønsket å ta abort? Jeg bare ser på alt du skriver, du sskriver grunnen bare negative ting om det å få barn nå. Men samtidig klarer du ikke å ta valget om abort. Kanskje det betyr at det er feil valg for deg? Men det er bare mine tanker altså. Jeg tenker at det du lander på er rett uansett, og at du må snakke med noen virkelige folk, slik som amathea, eller fastlege, eller noen andre. Anonymkode: 2d6c7...915
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #30 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du angrer aldri på barnet du beholdt ❤️ Kanskje er dette den eneste muligheten du får? Anonymkode: 7c00f...fe7 Og jeg kjenner INGEN som har tatt abort som angret, INGEN. Alle var fornøyde med valget sitt. Ts, det er ingen andre som kan ta dette valget for deg enn deg. Uansett hvor manger erfaringer du hører om her inne så er det ikke din situasjon her og nå, bare du kan ta rett valg for deg. Uansett hva du velger så er det rett avgjørelse for deg. Anonymkode: 3ca22...df6 1 2
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #31 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette er bare en tanke, men kanskje du egentlig vil beholde? At du hadde vært sikrere tidligere om du egentlig ønsket å ta abort? Jeg bare ser på alt du skriver, du sskriver grunnen bare negative ting om det å få barn nå. Men samtidig klarer du ikke å ta valget om abort. Kanskje det betyr at det er feil valg for deg? Men det er bare mine tanker altså. Jeg tenker at det du lander på er rett uansett, og at du må snakke med noen virkelige folk, slik som amathea, eller fastlege, eller noen andre. Anonymkode: 2d6c7...915 teksten kan høres ut som det "negative" fordi det er min virkelighet, jeg vet hvordan det er å ha en baby når man har et nettverk og familie i nærheten, jeg har sett det på min storesøster da jeg bodde i Sverige. Det er alltid noen der for å avlaste osv.. takk for tipset. Jeg vil kontakte Amathea❤️ Anonymkode: 64b9f...89c 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #32 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): teksten kan høres ut som det "negative" fordi det er min virkelighet, jeg vet hvordan det er å ha en baby når man har et nettverk og familie i nærheten, jeg har sett det på min storesøster da jeg bodde i Sverige. Det er alltid noen der for å avlaste osv.. takk for tipset. Jeg vil kontakte Amathea❤️ Anonymkode: 64b9f...89c Ønsker deg alt godt fremover, uansett hva du velger ❤️❤️ Anonymkode: 6ea63...99f 1
Melus Skrevet 4 timer siden #33 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): takk for din bekymring❤️❤️ ja, mannen min støtter meg. Vi har snakket åpent om hvordan vi har det og han har vært ærlig på at han vil trenger o jobbe hvis jeg velger å beholde barnet. Vi bor litt unna jobbene våre og har litt utgifter, alt dette mente han at det hadde vært lurere om vi var mer stabile før et barn kommer, så har han mer tid og hjelper meg hjemme istedenfor jobb eksempel.. da er jeg redd om jeg klarer det stort sett alene, kommer jeg til å kjøre i veggen? eller en ny glede er født som alle snakker om Anonymkode: 64b9f...89c Dersom du er et friskt menneske med normalt energinivå kommer du til å klare deg med babyen mens han er på jobb, men det betyr jo ikke at du må. Det er et tungt valg og uansett hva man velger kan man aldri gjøre om på det. Du kan også få deg ny omgangskrets, men det er jo ikke alle som har så lett for det i voksen alder. 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #34 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hei. Jeg er en jente som har flyttet fra Sverige til Norge några år siden. Jeg har en 100 % fast jobb her, men jeg har absolutt null nettverk – ikke en eneste venn, og familien min bor i Sverige, over 8 timer unna. Nå er jeg snart i uke 9, og hjernen min har låst seg helt i panikk over hva jeg skal gjøre. Partneren min har vært veldig ærlig med meg. Han har en stor gjeld han må betale tilbake til foreldrene sine, og han sier han blir nødt til å jobbe enda mer om vi får barn. Han jobber skift. Lager. Som et eksempel kom han hjem i går etter et 13-timers skift, dusjet og sovnet med en gang. Han har ikke overskudd nå, og det blir ikke mer overskudd i starten med en baby. Jeg vet oppriktig talt ikke om jeg klarer å ta hånd om et barn helt alene i starten, når det gråter mye og krever absolutt all energi, samtidig som partneren min må jobbe døgnet rundt. Jeg vet også at det er store kostnadsforskjeller på å ha barn i Norge kontra Sverige (alt fra utstyr til barnehage/hverdag). Jeg føler meg så utrolig ensom og usikker. Derfor logger jeg inn her i håp om å finne noen mødre, eller noen som har vært i samme situasjon, som kan svare meg på dette: Til dere som beholdt i en lignende situasjon: Hvordan håndterte dere det økonomiske presset i Norge? Og hvordan overlevde dere den første tiden uten nettverk eller familie i nærheten? Til dere som valgte abort: Hvordan var selve prosessen med å gjennomføre det (særlig rundt uke 9)? Kirurgisk sport. Føltes det som en lettelse, eller hvordan gikk det med dere i ettertid? Hvordan ser dere på min situasjon utenfra? Jeg trenger bare noen å snakke med som har gått gjennom det samme eller som er mamma selv. Setter enormt stor pris på alle ærlige, med varme svar. ❤️ Anonymkode: 64b9f...89c Vært i lignende - tok abort. Selvfølgelig ikke hyggelig akkurat når det skjer, men jeg har aldri angret på det valget. Anonymkode: b5d95...79e
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #35 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Vært i lignende - tok abort. Selvfølgelig ikke hyggelig akkurat når det skjer, men jeg har aldri angret på det valget. Anonymkode: b5d95...79e Takk for at du deler❤️kan jeg spørre deg om abort. Hvilken metode valgte du og gikk det bra? du svarer bare hvis du er ok med det Anonymkode: 64b9f...89c
AnonymBruker Skrevet 58 minutter siden #36 Skrevet 58 minutter siden Hadde tatt abort i din situasjon. Anonymkode: 368fe...31a 1
AnonymBruker Skrevet 53 minutter siden #37 Skrevet 53 minutter siden Hadde nok også tatt abort. Når den ene parten egentlig ikke vil ha barn, så er sjansen stpr for at det blir problemer i forholdet. Trodde selv jeg ville angre på abort da mannen sa at han ikke ønsket, men det har gått helt greit. Vi er sammen enda og heldigvis fikk vi ikke det barnet da vi begge ble uføre. Vi hadde ikke klart å gitt barnet det barnet fortjener etter vi ble ufør Anonymkode: 1221d...d31
AnonymBruker Skrevet 50 minutter siden #38 Skrevet 50 minutter siden AnonymBruker skrev (16 timer siden): Og jeg kjenner INGEN som har tatt abort som angret, INGEN. Alle var fornøyde med valget sitt. Ts, det er ingen andre som kan ta dette valget for deg enn deg. Uansett hvor manger erfaringer du hører om her inne så er det ikke din situasjon her og nå, bare du kan ta rett valg for deg. Uansett hva du velger så er det rett avgjørelse for deg. Anonymkode: 3ca22...df6 Da kjenner du ikke mange. Jeg angrer for at vi tok valget abort. Vært sårt hver gang tiden rundt termin skulle vært. Og når jeg ser ungene til 2 venniner som ble født rundt det som skulle vært termin. Vi tok valget pga økonomi og et barn med epilepsi. Vi var redd for å få et barn til med mye utfordringer Anonymkode: ae2e2...cc8
AnonymBruker Skrevet 8 minutter siden #39 Skrevet 8 minutter siden AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Hadde nok også tatt abort. Når den ene parten egentlig ikke vil ha barn, så er sjansen stpr for at det blir problemer i forholdet. Trodde selv jeg ville angre på abort da mannen sa at han ikke ønsket, men det har gått helt greit. Vi er sammen enda og heldigvis fikk vi ikke det barnet da vi begge ble uføre. Vi hadde ikke klart å gitt barnet det barnet fortjener etter vi ble ufør Anonymkode: 1221d...d31 takk for at du deler❤️ Anonymkode: 64b9f...89c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå