Gå til innhold

alenemødre?

Gjest singel!

Anbefalte innlegg

Gjest singel!

nå har jeg vært alene med min datter i snart ett år. Jeg trodde aldri at jeg skulle bli alenemor, og visste vel heller ikke hvor hardt det kunne være.

Men akkurat nå er jeg så lei av å få høre "å?er du alene med henne du ja?stakkars deg". Er vel ikke synd på meg fordi om jeg ikke bor sammen med pappaen?dessuten var det ikke store overgangen fra å være samboer med en heller lite hjelpsom mann til å være alenemor. :ironi:

En annen ting jeg også blir litt sint over er at alle tror at alenemødre er sånne som flyr på byen annenhver om ikke hver helg og drar med seg ny mann hver gang. Det finnes sikkert alenemødre av den typen også, men jeg er iallefall ikke slik.

Og for ikke å snakke om at det ikke går an å ha en ok dialog med pappaen til barnet.Klart det går.ikke alle som nekter barnefaren samvær vet dere!!! :sur:

Det er så mange fordommer og genereraliseringer ute å går når det gjelder alenemødre at en blir helt tullerusk. Håper for guds skyld at ikke alle trur alt de hører.

måtte bare lufte ut litt.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror nok ikke det er så mange som er så ensporet at de lenger tror på de gamle fordommene om alenemødre.

Det er ikke bare fest og moro som står i hodet på en alene mor. De fleste foreldre, også enslige foreldre gjør en utmerket jobb, de som er alene står jo til tider med ansvaret helt alene å burde verdsettes mer enn de gjør idag. Vet at mange som lever i parforhold også er alene om ansvaret i perioder pga jobb osv. Ære være de å.

Nå liker jeg å bruke ordet enestående foreldre, noe som kan tolkes på flere måter, og det er også fedre som er alene om omsorgen for barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Og for ikke å snakke om at det ikke går an å ha en ok dialog med pappaen til barnet. Klart det går. Ikke alle som nekter barnefaren samvær vet dere!!! :sur:

Det er så mange fordommer og genereraliseringer ute å går når det gjelder alenemødre at en blir helt tullerusk. Håper for guds skyld at ikke alle trur alt de hører.

Dette tror jeg er det mest idiotiske jeg har lest i all min tid på KG. Makan til generalisering. Det er sånne som deg som bidrar til å stigmatisere alenemødre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tror jeg er det mest idiotiske jeg har lest i all min tid på KG. Makan til generalisering. Det er sånne som deg som bidrar til å stigmatisere alenemødre.

:overrasket:

det var kommentaren sin det. Ikke min feil at jeg møter slike holdninger vel?skulle onske det ikke var sånn jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
:overrasket:

det var kommentaren sin det. Ikke min feil at jeg møter slike holdninger vel?skulle onske det ikke var sånn jeg da.

Det er du som stigmatiserer da, med utsagn som dette

Og for ikke å snakke om at det ikke går an å ha en ok dialog med pappaen til barnet.Klart det går.ikke alle som nekter barnefaren samvær vet dere!!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er du som stigmatiserer da, med utsagn som dette

- mulig du er litt kjapp å kritisere her nå Evalina.. Tror du skal lese hovedinnlegget igjen altså..

Poenget til hovedinnlegger er vel akkurat at slike utsagn møter man fordi enkelte generaliserer og stigmatiserer og at det er den "tyngste" deler for mange som er aleneforeldre i dag.. Du bidrar ikke akkurat til at man får en konstruktiv dialog her syns jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke hva du reagerer på her? Hun er bare frustrert fordi hun blir møtt med fordommer ovenfor alenemødre. Det er ofte to ting som går igjen:

1. "ALLE" alenemødre er ute på byen annenhver helg

2. "ALLE" alenemødre er ute etter å tyne x-en for mest mulig penger, pluss være mest mulig vanskelig med hensyn til samvær.

Jeg tolket det som et hjertesukk, men jeg skjønner ikke helt hva du tolket det som?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ragna_*

Mette-Marit var jo alenemor inntil hun fikk prinsen og halve kongeriket!!

:klappe::klappe::Nikke::Nikke::flagg::enig::enig:

Statusen på alenemødre har blitt veldig høy etter at Mette-Marit sto fram! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gotthard

alenefedre da? får ofte høre hvor flink jeg er og hvor heldig ungen er som har meg osv...til og bli syk av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest singel!
Skjønner ikke hva du reagerer på her? Hun er bare frustrert fordi hun blir møtt med fordommer ovenfor alenemødre. Det er ofte to ting som går igjen:

1. "ALLE" alenemødre er ute på byen annenhver helg

2. "ALLE" alenemødre er ute etter å tyne x-en for mest mulig penger, pluss være mest mulig vanskelig med hensyn til samvær.

Jeg tolket det som et hjertesukk, men jeg skjønner ikke helt hva du tolket det som?

just det!takk for at du satte ord på det litt bedre enn meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest singel!
alenefedre da? får ofte høre hvor flink jeg er og hvor heldig ungen er som har meg osv...til og bli syk av

:ler:

flink å få meg til å smile er du! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sorry Evelina, men nå er du helt ute på viddene. Sånn er det faktisk i det virkelige liv, nemelig mange myter om hvordan alenemødre er. Det var jo det hun ville frem til i tråden sin, at en ikke kan ta alle alenemødre under en kam. Jeg er og alenemor, og lever nok livet mitt som folk flest. Og ja, jeg har møtt mangen av de samme holdningene som trådstarter.

Det er ikke hun som stigmatiserer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gotthard

hvor er likestillingen i denne diskusjonen er nå mit spørsmål.

hva med alenefedre?

hvorfor ikke si aleneforeldre?

dårlig gjort spør du meg.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Kjøttfrid

Jeg synes nå statusen til oss alenemødre gikk kraftig opp og steg til himmels da Kronprinsessen gjorde sin inntreden i kongefamilien. Hun banet vei for oss som gruppe, på en måte :):):klappe:

Jeg synes hun fortjene en kraftig apllaus for arbeidet med å fremme denne gruppa! :Nikke::Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Betty Boop

hva med alenefedre?

hvorfor ikke si aleneforeldre?

dårlig gjort spør du meg.........

Ok. Aleneforeldre. :ler: Føler du deg utsatt, eller bare oversett? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Stemor_*

hva med alenefedre?

hvorfor ikke si aleneforeldre?dårlig gjort spør du meg.........

Eller hvorfor ikke si eneståendeforeldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Stemor_*

:ler::ler::ler:

Det fikk meg til å tenke på min X svoger. Han og min søster har tre barn sammen, å de feriene å helgene han hadde barna så kom så mange bort til han å skrøyt av hvor flink han var, å mange tilbød seg å hjelpe han med barna. Han var spesiellt fornøyd når noen av dem var pene damer, å han benyttet seg av den statusen han fikk som flink helgepappa.

Når min søster var ute med de samme tre barna hørte hun ikke noe om hvor flink hun var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...