Gjest Gjesta Skrevet 26. april 2006 #21 Skrevet 26. april 2006 Sorry Evelina, men nå er du helt ute på viddene. Sånn er det faktisk i det virkelige liv, nemelig mange myter om hvordan alenemødre er. Det var jo det hun ville frem til i tråden sin, at en ikke kan ta alle alenemødre under en kam. Jeg er og alenemor, og lever nok livet mitt som folk flest. Og ja, jeg har møtt mangen av de samme holdningene som trådstarter. Det er ikke hun som stigmatiserer. ← Vel, min kjære gjest, som mangeårig karrierekvinne i alenemorbransjen, følte jeg at ordbruken til trådstarter nettopp sa det mange stigmatisører mener, jeg så ikke noe ironiflagg, og tolket henne følgelig bokstavelig.
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2006 #22 Skrevet 26. april 2006 Jeg synes nå alenemorføreningen og prinsessa har gjort mye bra for den stakkarslige gruppa med lavstatus. Det var på tide etter så mange år i gråsona.
Gjest gjest1 Skrevet 27. april 2006 #23 Skrevet 27. april 2006 Jeg synes nå alenemorføreningen og prinsessa har gjort mye bra for den stakkarslige gruppa med lavstatus. Det var på tide etter så mange år i gråsona. ← Hva Er jeg en stakkarslig menneske med lav status ? :klø: Og jeg som trodde jeg var en oppegående kvinne med barn, karriere, hjem... Er det eksen min som tilførte meg status?
Gjest singel! Skrevet 27. april 2006 #24 Skrevet 27. april 2006 Jeg synes nå alenemorføreningen og prinsessa har gjort mye bra for den stakkarslige gruppa med lavstatus. Det var på tide etter så mange år i gråsona. ← ehem...når vi nå snakker om stigmatisering og generaliseringer, så vil jeg nok si at det var litt av begge deler her da. Nå er vi stakkarslige og har lavstatus også
Ann Mari Skrevet 27. april 2006 #25 Skrevet 27. april 2006 Lurer på hva som skjer med meg til sommeren etter at jeg har giftet meg, blir statusen min på noen måte oppgradert ? og slutter jeg å være stakkarslig ? Jeg og min mann skal ikke bo sammen når vi har barn (innviklet historie) så da blir jeg vel fremdeles "enslig" da, eller......? Jeg har aldri vært så lite stakkarslig som etter at jeg ble alenemor, da må man klare de hverdagslige utfordringene på egen hånd.
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2006 #27 Skrevet 27. april 2006 Vel, min kjære gjest, som mangeårig karrierekvinne i alenemorbransjen, følte jeg at ordbruken til trådstarter nettopp sa det mange stigmatisører mener, jeg så ikke noe ironiflagg, og tolket henne følgelig bokstavelig. ← Oki, da forstår jeg..Er fort gjort det da.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå