Gå til innhold

Hjemmelaget lasagne?


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.6.2026 den 18.29):

Ja, det er mange ferdigprodukter som ikke nødvendigvis er så ille mtp prosessering. Det jeg erfarer med slike ferdigprodukter er likevel ofte at de minimerer bruken av dyrere råvarer for å produksjonsprisen nede.

Så man kan gjerne forvente at det er lite kjøtt, lite meieriprodukter, og at ingredienser som fløte og smør erstattes med rapsolje. Et kjipt lag med ost, som gjerne ligger på toppen av hvitsaus for å lure øynene til å tro at det er mer ost enn det er.

Mens det man får mye av er pastaplater, tomatsaus og hvitsaus.


Det er derfor den hjemmelagde er bedre. Man er gjerne rausere med kjøtt og ost, og får mer fylde av å ha smør og fløte i sausen.

Men i ny og ne, finnes det mange kurante ferdigprodukter

Anonymkode: 86ef5...ae6

Men det går fint an å piffe den opp ved å ta på ekstra tomater/saus, ulik ost, kan også ta i ekstra kjøtt om man ønsker det.

Da har man en helt grei lasagne på no time, for den som ikke har tid eller ork til å lage alt fra bunnen.

Anonymkode: e5ae4...56a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Beneath the Moon skrev (På 20.6.2026 den 18.59):

Fordi du sier at Toro lasagne er kjempegodt, det ville aldri en italiener sagt. 

Jeg er halvt tysk. Tenk om jeg skulle sagt noe som "ingen tysker ville ha sagt".

Du dummer deg bare ut med slike bemerkninger.

Når du leser på forumet ser du haugevis av ulike meninger skrevet av nordmenn. Det er ikke sånn at "alle nordmenn mener ditt og datt", og du umulig kan være nordmann om du mener brunost ikke er noe godt, bare for å nevne et eksempel.

Anonymkode: e5ae4...56a

  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...