Gå til innhold

Emilie eller Solveig?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ea 💞

Anonymkode: 8f156...791

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.8.2026 den 14.45):

Ea 💞

Anonymkode: 8f156...791

Tenk litt praktisk. Dette er et merkelig "navn" som man alltid må forklare, og som alltid vil bli feil. Enormt slitsomt når man er den som har dette rare navnet og alle strever med å forstå hvordan det skal skrives, uttales, osv.

Anonymkode: ad20d...5ef

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Morsomt å komme hit og hete Solveig. Litt fornærmende med alle kommentarene som mener det er grusomt og alle likerklikkene på de kommentarene, hehe. Men veldig hyggelig å lese at noen her liker navnet også! Og gratulerer! Jeg har vært veldig frem og tilbake rundt hva jeg synes om navnet mitt. Men med alderen har jeg lært meg å like det godt, hvis det ikke bare er aksept med tanke på at jeg ikke får gjort så mye med det, haha. Tror det er i ferd med å bli litt trendy igjen også.

Anonymkode: ed1b9...f44

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Morsomt å komme hit og hete Solveig. Litt fornærmende med alle kommentarene som mener det er grusomt og alle likerklikkene på de kommentarene, hehe. Men veldig hyggelig å lese at noen her liker navnet også! Og gratulerer! Jeg har vært veldig frem og tilbake rundt hva jeg synes om navnet mitt. Men med alderen har jeg lært meg å like det godt, hvis det ikke bare er aksept med tanke på at jeg ikke får gjort så mye med det, haha. Tror det er i ferd med å bli litt trendy igjen også.

Solveig er et helt greit navn, synes jeg. Det er litt traust, og jeg forbinder det mest med eldre personer jeg kjenner, men det er tusen ganger bedre enn alle de tullenavnene som florerer.

Solveig har et historisk sus over seg, akkurat som for eksempel Sunniva og Synnøve. Gamle nordiske navn.

Anonymkode: ad20d...5ef

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Vi liker Solveig veldig godt, og har nettopp kalt datteren vår Solveig. Navnet ligger vel rundt 30.-plass nå, så det virker som det er på vei tilbake. Noen synes kanskje det er litt tradisjonelt, men vi synes det er et vakkert navn med mye mening☺️

Anonymkode: f3e1e...1dc

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Solveig er det flott navn det. 

Emilie er oppbrukt i mine ører.

Anonymkode: 43ea6...4cb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.8.2026 den 2.48):

Helt enig! Er 19 år og heter Solveig. Det var faktisk litt vondt å høre at folk synes navnet mitt er grusomt. Er dét det første folk tenker når de møter meg liksom?

Men jeg er glad TS har valgt å tilføye enda en Solveig til våre rekker, haha :) Det er kanskje et grusomt bestemornavn, men jeg ville aldri ha byttet!

Anonymkode: 0de3e...d87

• Liker 2
  • 2 uker senere...
Skrevet
On 8/8/2026 at 5:08 PM, AnonymBruker said:

Helt enig! Er 19 år og heter Solveig. Det var faktisk litt vondt å høre at folk synes navnet mitt er grusomt. Er dét det første folk tenker når de møter meg liksom?

Men jeg er glad TS har valgt å tilføye enda en Solveig til våre rekker, haha :) Det er kanskje et grusomt bestemornavn, men jeg ville aldri ha byttet!

Anonymkode: 0de3e...d87

Solveig er et vakkert navn!

Anonymkode: f3e1e...1dc

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...