Gå til innhold

Emilie eller Solveig?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Solveig

Anonymkode: 089ba...6be

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Solveig

Anonymkode: dc306...d6a

AnonymBruker
Skrevet

Emilie har vært veldig mye brukt i flere tiår nå, jeg ville heller valgt Solveig dersom det stod mellom de to. 

Anonymkode: 060a2...0f2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sol Emilie. 

Anonymkode: 9e905...8b4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Elsker navnet Solveig, men det har nok med assosiasjonene vi har til navnet. Besteforeldre navnene kommer jo tilbake nå, det gjør jo ingenting at det er et gammelt navn. Jeg har jobbet i ulike barnehager og de siste årene 10 har jeg har blant annet hatt både Marit, Magne, Bjarne, Oddvin, Ellinor og Ingeborg. 

Anonymkode: d81f5...258

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes begge er veldig fine. Emilie har vært brukt en del de siste 30 årene, men det gjør ingenting, for det er et tidløst og vakkert navn. Solveig er også et vakkert norsk navn som er fint både på en liten jente og en voksen kvinne.

Anonymkode: 121fb...c09

• Liker 1
  • 1 måned senere...
Skrevet

Jeg foretrekker Solveig. Syns ikke det er noe galt med Emilie egentlig, men jeg syns Solveig er sterkere.

• Liker 1
Skrevet

Solveig er eit av dei vakraste namna i Noreg. Solid og tradisjonsrikt, men likevel feminint.

• Liker 1
Skrevet

Dersom det nå kun står mellom Solveig og Emilie, ville jeg uten tvil valgt Solveig.

Anonymkode: be8bb...334

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for alle hyggelige svar! 🥰 Vi endte til slutt opp med Solveig ❤️

Anonymkode: f3e1e...1dc

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Super-Solveig🥰

Anonymkode: f9ff8...524

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.7.2026 den 20.51):

Så fint og veldig godt valg ♥️ Solveig er et koselig og fint navn. Emilie er fint det og, men oppbrukt. Har jo vært på topplista i sikkert 20 år. Datteren til en kollega fikk det navnet rett før det ble så ekstremt populært og hun er 26 år gammel nå. Datteren, altså, kollegaen er 45. 

Anonymkode: bd933...50f

Skrevet

Emilie er 100% bedre enn Solveig. Synes Solveig er helt grusomt. Men Ellinor er finere enn Emilie igjen. Eivor er et skikkelig fint navn, eller Edwina, Eira, Embla og Elida som er andre fine navn på E.

Anonymkode: 77a77...7b6

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Så fint og veldig godt valg ♥️ Solveig er et koselig og fint navn. Emilie er fint det og, men oppbrukt. Har jo vært på topplista i sikkert 20 år. Datteren til en kollega fikk det navnet rett før det ble så ekstremt populært og hun er 26 år gammel nå. Datteren, altså, kollegaen er 45. 

Da fikk hun navnet da det var på sitt mest populære. Jeg er 27(født 1999). Emilie var nr.1 det året. Kjenner maaaaange Emilie. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da fikk hun navnet da det var på sitt mest populære. Jeg er 27(født 1999). Emilie var nr.1 det året. Kjenner maaaaange Emilie. 

Ja, mulig. Uansett har det vært populært i maaaange herrens år nå. Veldig mange unge under 30 som heter det.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.7.2026 den 20.51):

Gratulerer med god beslutning. Solveig er et fint navn på ei lita jente, søte-Solveig 🌞

Anonymkode: be8bb...334

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...