AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #1 Skrevet 21 timer siden Babyen er snart 5 måneder gammel, og vi klarer fortsatt ikke å bestemme oss 😅 Jeg liker E-navn som Emilie, Eva og Elinor fordi jeg synes E-lyden er så fin, men er litt redd for at de blir for vanlige. Samtidig liker jeg også navn som Solveig, Sunniva og Synne. De føles varme og positive, men kanskje litt mer tradisjonelle. I det siste har jeg også begynt å tenke på om Emilie Solveig kunne vært en fin kombinasjon. Hvilket navn liker dere best? 😊 Tar gjerne imot flere navneforslag! Anonymkode: f3e1e...1dc
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #2 Skrevet 21 timer siden Emilie synes jeg er det beste av de. Lyst og lett, men likevel solid. De andre er litt «tunge». Anonymkode: 1272d...2dd 2
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #5 Skrevet 20 timer siden Solveig er et kjerring-navn synes jeg. Synes også det er tungt og hardt. Emilie er veldig fint. Anonymkode: 30421...277 4
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #6 Skrevet 20 timer siden Sunniva og Synne synes jeg er bedre hvis du skal ta et S-navn. De er lettere og mer feminine på en måte Anonymkode: 30421...277 2
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #8 Skrevet 20 timer siden Emilie er finest. Solveig gir bestemorvibber. Ikke noe jeg ville gitt til et barn. Anonymkode: 082f8...5fa 3
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #9 Skrevet 17 timer siden Solveig er ikke jeg heller så begeistret for. Liker mye bedre Sunniva, Synne eller Synnøve. Emilie er det veldig mange som heter, så synes det navnet er litt "oppbrukt". Anonymkode: ad20d...5ef 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #10 Skrevet 16 timer siden Er det tiende tråden du oppretter? På tide å slå mynt og kron, eller å trekke lodd. Anonymkode: e67ba...943
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #11 Skrevet 16 timer siden Ellinor. Eventuelt Elvira, Sanna, Eira Anonymkode: 9c079...270
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #12 Skrevet 16 timer siden Emilie har vært poppis i snart 30 år, så jeg synes barnet fortjener et mer unikt navn. Solveig er grusomt. Anonymkode: 6c70f...b8c 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #13 Skrevet 16 timer siden Synne Emilie er fine navn sammen. Anonymkode: 3f311...68f
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #14 Skrevet 16 timer siden Jeg stemmer for Solveig eller Synne. Tror jeg vet om 20 jentunger som heter Emilie (er lærer), så det ville jeg stått over selv om navnet i seg selv er fint. Anonymkode: fce67...9dc 2
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #15 Skrevet 16 timer siden Jeg synes forresten ikke at Emilie Solveig funker. For det første er det tungvint å si. Solveig Emilie er bedre. For det andre er det to navn som ikke passer sammen, de har ulikt opphav og ulik stil. For meg høres det rart ut, litt som Per Maximililian. Eller Bjørn Nathaniel. For det tredje er det bedre når dobbeltnavn har ulikt antall stavelser, det flyter bedre. Korteste navnet først. Som Liv Kristin, Ingrid Alexandra. Anonymkode: e67ba...943 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #16 Skrevet 16 timer siden Jeg liker ikke noen av s-navnene. Solveig er det beste av de, mens Sunniva og Synne (=synde) er forferdelig! Emilie er fint, eller Ellinor, Emily, Eira, Elvira. Skal du absolutt ha dobbeltnavn med Emilie og Solveig må Emilie være navn nr 2. Anonymkode: 88f0c...137
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #17 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For det tredje er det bedre når dobbeltnavn har ulikt antall stavelser, det flyter bedre. Korteste navnet først. Som Liv Kristin, Ingrid Alexandra. Og Emilie er det med flere stavelser må være siste navn. Anonymkode: e67ba...943 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #18 Skrevet 16 timer siden Emilie Solveig funker ikke, da må du evnt bytte på de. Jeg kjenner en liten Solveig, det er helt nydelig. Elinor er også fint. Anonymkode: 22a66...aac
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #19 Skrevet 16 timer siden "Alle" heter Emilie - styr unna. Anonymkode: 3bae7...ad1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #20 Skrevet 12 timer siden 9 hours ago, AnonymBruker said: Babyen er snart 5 måneder gammel, og vi klarer fortsatt ikke å bestemme oss 😅 Jeg liker E-navn som Emilie, Eva og Elinor fordi jeg synes E-lyden er så fin, men er litt redd for at de blir for vanlige. Samtidig liker jeg også navn som Solveig, Sunniva og Synne. De føles varme og positive, men kanskje litt mer tradisjonelle. I det siste har jeg også begynt å tenke på om Emilie Solveig kunne vært en fin kombinasjon. Hvilket navn liker dere best? 😊 Tar gjerne imot flere navneforslag! Anonymkode: f3e1e...1dc Takk for alle innspill! ❤️ Dette navnevalget har gitt meg flere søvnløse netter enn selve babyen. 😅 Nå står det egentlig bare mellom Emilie og Solveig, så snart må jeg vel finne fram hatten og trekke lodd. Anonymkode: f3e1e...1dc 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå