Gå til innhold

Tirsdag var "blad-dag"! Husker du?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du som "har levd en stund", husker du at tirsdag var "blad-dag"? Dvs dagen da nye ukeblader kom ut. 

Var dette en ting i din familie ? Og i såfall var det faste ukeblader dere kjøpte,? 

Her i huset var det Norsk Ukeblad,Hjemmet og Donald Duck og lykke var stor da de ble lagt på bordet 😀

Anonymkode: dc117...a16

• Hjerte 2
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

OM jeg gjør🥳🥳. Donald, Edderkoppen og Hulken nye i hyllen😊😊😊

Anonymkode: 6a312...9d6

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

hehe ja husker Donald kom på tirsdager, av en eller annen grunn. kjøpte jo ikke bladene. :P 

Anonymkode: 72d59...a4f

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

men Donald er vel best i papirformat fremdeles? så da kommer de vel tirsdag fremdeles? :P 

AnonymBruker
Skrevet

Jaaa donald, wendy, ponni, og de gangene hjemmet og allers hadde ekstra "fra det virkelige liv" historier :fnise:

Hadde nesten glemt hvordan det er å glede seg til og vente på noe, dagens tilgang til alt og skjerm har gjort oss til dopamin junkies som må ha med en gang

Anonymkode: 893df...b8f

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tirsdager var Donald dag med Grandiosa og masse salat.

Anonymkode: f6e26...1a7

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jaaa donald, wendy, ponni, og de gangene hjemmet og allers hadde ekstra "fra det virkelige liv" historier :fnise:

Hadde nesten glemt hvordan det er å glede seg til og vente på noe, dagens tilgang til alt og skjerm har gjort oss til dopamin junkies som må ha med en gang

Helt enig. Dagens unge skjønner nok ikke gleden vi hadde med bladdag. 

Anonymkode: dc117...a16

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Blad-dagen var stor! Donald til meg, og min mor kjøpte Allers.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Wendy og W.I.T.C.H!

Anonymkode: e5ae1...eb3

Skrevet (endret)

Det hadde jeg helt glemt! Mamma kjøpte blader på tirsdager. Var alltid blad og en sjokolade da jeg kom hjem fra skolen🤣

Da jeg var liten leste jeg Donald. Etter hvert Starlet. Tror noe het Kjempe-Starlet eller liknende, det var i stor format, kanskje A4, og vanlig Starlet var lite blad.

Mamma leste Allers, Norsk Ukeblad og Hjemmet.

Endret av Sniff76
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Wendy og W.I.T.C.H!

Anonymkode: e5ae1...eb3

Å herregud jeg husker at jeg kjøpte det første witch bladet, tror jeg har det enda, var så spennende 🥰

AnonymBruker
Skrevet

Mormor kjøpte Norsk ukeblad og tante kjøpte Hjemmet, så byttet de etterpå. 

Anonymkode: 49da7...d20

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Å ja, det hadde jeg helt glemt! Donald hver uke (eller annenhver- søster og jeg byttet på ansvaret) da jeg var barn, Topp hver måned da jeg ble litt eldre (og farmor kjøpte Hjemmet). Selvfølgelig måtte det kjøpes den dagen det kom...

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Som godt oppe i årene husker jeg det godt. Kjøpte Norsk ukeblad fast og Hjemmet og Allers av og til. Se og Hør kom vel på 70 tallet, så det ble fast kjøp i flere år(til jeg syns det ble for mye av kjendiser og kongelige).  Nå er det flere år siden jeg har kjøpt et ukeblad. Det er bøker det går i. Men husker spenningen med nye ukeblad!

Anonymkode: 2fbea...9d4

AnonymBruker
Skrevet

Mormoren min kjøpte Familien 🙈🙈🙈🥲🥲🥲 og så kjøpte hun Bamse-bladet til meg ganske lenge 🙈🙈🙈🫪

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sølvpilen. 

Anonymkode: a68d2...4f7

Skrevet

Var fredager jeg kjøpte. Iskalde grøss og starlet.

Anonymkode: 786e0...34a

Skrevet

Ja! Husker det så godt. Donald til meg, og Norsk Ukeblad til mamma. Etterhvert topp. O sommerferien fikk jeg alltid ett blad ekstra, så husker jeg kjøpte Wendy. Det var stas, selv om jeg ikke likte hest 😉

Anonymkode: 39559...ed6

Skrevet

Ja, det husker jeg. Min mor kjøpte Norsk Ukeblad, og min mormor Allers, og så byttet de litt ut i uka. Så husker jeg at søstrene mine og jeg kranglet om å få lese bladet først da min mor var ferdig.

Det blir komisk når jeg sammenligner med i dag, det er lite sannsynlig at dagens 10-12-åringer hadde kranglet om å få først tilgang til sånne dame-/husmorblader.

• Nyttig 1
Skrevet

Abonnerte på Billy og Donald. Husker det så godt. Abonnerte på woman da jeg flyttet ut. Mener det og kom tirsdag. 

Anonymkode: bb217...ad7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...