AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 06:12 #1 Skrevet tirsdag kl. 06:12 Vurderer å studere noe, bare for å bryte litt ut av hverdagen. Gjøre noe nytt. Litt samme hva egentlig. Hva er noe av det letteste årsstudiumet som finnes? Som ikke har mange krav å lett å gjennomføre. Anonymkode: 33410...f03
Kaneel Skrevet tirsdag kl. 06:16 #2 Skrevet tirsdag kl. 06:16 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vurderer å studere noe, bare for å bryte litt ut av hverdagen. Gjøre noe nytt. Litt samme hva egentlig. Hva er noe av det letteste årsstudiumet som finnes? Som ikke har mange krav å lett å gjennomføre. Anonymkode: 33410...f03 Litteratur
Roci Skrevet tirsdag kl. 06:18 #3 Skrevet tirsdag kl. 06:18 Det vil nok variere avhengig av hvem som tilbyr det. Det er ikke slik at et årsstudium i engelsk nødvendigvis har like krav ved to ulike institusjoner. Foreslår at du starter med å finne ut hva du har lyst til å studere, og deretter sjekker kravene hos de som tilbyr studiet. 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 06:21 #4 Skrevet tirsdag kl. 06:21 Kaneel skrev (3 minutter siden): Litteratur Hahahahaah. Litteratur årsstudie krever at du klarer lese lengre tekster på veldig varierende språk. Vi hadde norsk, svensk, dansk og gammel-norsk på årsstudie jeg tok. Var krevende for meg som har gode lesekapasitet og -kondisjon. Ellers syns jeg årsstudie i bedriftsøkonomi på BI var lett. Anonymkode: 54dc3...9c7 4 5
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 06:29 #5 Skrevet tirsdag kl. 06:29 Jeg tok en gang noe reiselivsgreier nettbasert, tror det var via Nord universitet. Anonymkode: 5d647...b15 1 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 06:29 #6 Skrevet tirsdag kl. 06:29 Det kommer an på hva du interesserer deg for. Et fag kan være lett i seg selv, men hvis du synes det er drittkjedelig så vil det jo bli tungt for deg likevel. Anonymkode: 86908...f5f 6
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 06:40 #7 Skrevet tirsdag kl. 06:40 Sosiologi? Anonymkode: 99af6...f1e
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 06:49 #8 Skrevet tirsdag kl. 06:49 Det letteste sånn mentalt sett er nok å sette sammen et år med enkeltemner som du er interessert i. For meg hadde det vært ulike introfag i geografi, geologi og biologi, både fordi jeg synes det er spennende og jeg har hatt litt om det fra før. Andre hadde foretrukket noe annet. Du kan sjekke mulighetene for å være enkeltemne-student. Anonymkode: b80e5...c39 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 08:07 #9 Skrevet tirsdag kl. 08:07 Altså noen syns jo at matte er enkelt og noen syns historie er enkelt. Hvis du velger noe du er interessert i så vil det uansett hva du velger bli 10 ganger enklere enn noe du ikke er interessert i. Arbeidskrav er greit for meg, men obligatorisk undervisning/oppmøte setter stopper her. Så fag med lab hadde jeg unngått hvis jeg skulle tatt et årsstudium nå. Anonymkode: bb548...4df 2 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 08:44 #10 Skrevet tirsdag kl. 08:44 Pedagogikk Anonymkode: c2e11...c17 1 1
alfathealfa Skrevet tirsdag kl. 08:46 #11 Skrevet tirsdag kl. 08:46 Det du er interessert i er enkelt. Så da spørs det hva du liker og er opptatt av, hva som motiverer deg. Men også hva slags arbeidsmetoder du liker ifht ulike arbeidskrav 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 13:05 #12 Skrevet tirsdag kl. 13:05 Det du har interesse for. Anonymkode: 87b76...95f 1
AnonymBruker Skrevet i går, 11:06 #13 Skrevet i går, 11:06 Har det ikke vært et sånt fugle-studie som i mange år har vært en oppskrift på lettvinte studiepoeng? Anonymkode: 3e2dd...cfd 1
AnonymBruker Skrevet i går, 11:21 #14 Skrevet i går, 11:21 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har det ikke vært et sånt fugle-studie som i mange år har vært en oppskrift på lettvinte studiepoeng? Anonymkode: 3e2dd...cfd Det er et enkeltemne, ikke et årsstudium Tror at Høyskolen i Volda og Nord Universitet har en del nettbaserte årsstudier uten mye oppmøte. Dette er jo ikke kjent for å være de utdanningsstedene med mest tyngde, men det høres ikke ut til å være det viktigste for TS. En venninne av meg har tatt et nettbasert årsstudium ved Høyskolen i Volda, og snakker veldig varmt om det! Jeg ville ha sjekket ut noe innenfor sosiologi / pedagogikk eller lignende. Selv tar jeg videreutdanning innenfor noe jeg allerede har jobbet med, og synes at det er ganske lett. Så videreutdanningskurs kan kanskje også være aktuelt? Anonymkode: aff00...47c
AnonymBruker Skrevet i går, 15:40 #15 Skrevet i går, 15:40 AnonymBruker skrev (På 16.6.2026 den 8.40): Sosiologi? Anonymkode: 99af6...f1e Sosiologi (årsstudium) ved eks. UiO krever statistikk og sosiologisk teori. Er nok enklere med eks. områdestudier eller medier og kommunikasjon. Anonymkode: 4bad4...826
AnonymBruker Skrevet i går, 18:43 #16 Skrevet i går, 18:43 AnonymBruker skrev (På 16.6.2026 den 8.12): Vurderer å studere noe, bare for å bryte litt ut av hverdagen. Gjøre noe nytt. Litt samme hva egentlig. Hva er noe av det letteste årsstudiumet som finnes? Som ikke har mange krav å lett å gjennomføre. Anonymkode: 33410...f03 Ville tatt ett sted der det er mest normal folk, f.eks innen samfunnsfag eller økonomi (bachelor of "art"). Ville ikke studert informatikk, med mindre en "go all in for it" ettersom det faktiske motiv skinner igjennom når en faktisk ikke gidder å studerer (og liksom bare er der). Som sagt, gå der det er kule folk og noe en har interesser for 👍 Anonymkode: b368a...389
AnonymBruker Skrevet i går, 18:59 #17 Skrevet i går, 18:59 Jeg tror alle tullestudier som filosofi, litteraturvitenskap, sosant, osv er svært enkle. Anonymkode: d320d...875
AnonymBruker Skrevet i går, 19:04 #18 Skrevet i går, 19:04 Kommer an på hvor du studerer. Litteratur på UiO er veldig mye lesing og tunge akademiske artikler. På UiA er det kjempelett. Høgskoler er ofte lettere og mindre tungt faglig. Sosiale fag som pedagogikk og spes ped er mye sunn fornuft, ikke så akademisk. Anonymkode: 40624...a3f 1
AnonymBruker Skrevet i går, 19:05 #19 Skrevet i går, 19:05 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kommer an på hvor du studerer. Litteratur på UiO er veldig mye lesing og tunge akademiske artikler. På UiA er det kjempelett. Høgskoler er ofte lettere og mindre tungt faglig. Sosiale fag som pedagogikk og spes ped er mye sunn fornuft, ikke så akademisk. Anonymkode: 40624...a3f Synes årstudiumet i litteraturvitenskap på UIO var enkelt for noen år siden. Anonymkode: d320d...875
Jdz Skrevet i går, 19:06 #20 Skrevet i går, 19:06 Bør du ikke da heller velge et studium basert på interessene dine heller enn å finne det enkleste?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå