Gå til innhold

Gode sko, som ikke er bestemorsko

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sverger stort sett til Rieker og Ecco, særlig etter at jeg fikk fysiske utfordringer som gjør at jeg setter andre krav til støtte og stabilitet. De ser i mine øyne mye bedre ut til skjørt og kjoler enn sneakers og joggesko, og i en alder av 46 blåser jeg helt ærlig en lang marsj i hva andre måtte anse som bestemor og kjerring. Mitt hovedkriterium for sko (og det meste annet) - jeg skal føle meg vel, både når det gjelder komfort og utseende 

• Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ser at Gabor er nevnt, kan i tillegg anbefale Geox og Clarks.

Anonymkode: a26cd...b3a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Takk for tips så langt. Mulig vi ligger ulike ting i begrepet sneakers, men for meg er dette joggesko. Det fungerer fint til jeans og hettegenser, men ikke til dressbukse og skjorte. 

Loafers er fint forutsatt at man ikke bruker sokker, med sokker synes jeg det ser merkelig ut. Og sokker må jeg ha. 

Anonymkode: 8fff7...d26

Det er inn med ballerinasko og loggers som dekker mer av foten enn tidligere, så det er lettere å stappe sokker oppi.

Anonymkode: eda2d...4d8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Kvinne på 40. Er på jakt etter litt penere hverdagssko uten høy hæl, som ikke ser ut som om jeg tror jeg er tenåring eller som om jeg er på vei til sykehjemmet.

Skal brukes på jobb som er et kontormiljø uten for strenge kleskoder, men vil allikevel se presentabel ut. Må kunne brukes med sokker, fordrar ikke å gå i sko uten. Et stort pluss om de fungerer til både bukser og kjole/skjørt. 

Alle forslag mottas med takk. :) 

Anonymkode: 8fff7...d26

Loafers

Anonymkode: a5557...c5f

AnonymBruker
Skrevet

Billi B eller pavement sine loafers. 

Anonymkode: ff4dc...c67

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker sneakers til dressbukser og skjorte, syns det brekker opp antrekket litt. Direktøren på 55 gjør det også. 

Anonymkode: ef00f...ad0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Lurer jeg og på. Må ha fotsenger og de skoene jeg kan kjøpe til dette er stort sett kjipe...

Skikkelig stusselig, sko har alltid vært noe jeg har gledet meg over.

Anonymkode: 62842...42a

Har du sjekket Skechers’ utvalg i «relaxed fit» eller «wide fit»? Der er det bedre plass i skoene. 

https://skechers.no/collections/sko-til-damer?filter.p.m.Plytix.meta_string_width=Relaxed+Fit&filter.p.m.Plytix.meta_string_width=Wide+Fit&filter.v.availability=1&page=2&sort_by=manual

Anonymkode: 3fa48...eff

AnonymBruker
Skrevet
Disco skrev (3 timer siden):

Espadrilles | Gaimo | Mann | Miinto.no

Kjøpte meg akkurat disse, gode å gå i og jeg syns de ser smashing ut! 

Slike synes jeg ser så tunge og vonde ut å gå i. Tar jeg helt feil der?

Anonymkode: c6e4b...dfa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke prøvd de selv, men fått opp reklame for Vivaia. De reklamerer for å være behagelig, og det er så mange ulike modeller på nettsiden.

Anonymkode: 14e7b...059

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jo, takk, da har jeg vel bestemorsko da.. Ikke denne, men kjøpte nettopp joggesko fra Rieker. Beige med snøring og glidelås på siden.Men det er ikke så farlig, jeg er i bestemorsalderen og synes det er viktigere med sko som er gode å gå i enn at de roper bestemorsko!

Anonymkode: 1afa0...7b5

Jeg er 34 og får stadig høre at det ser ut som om jeg har overtatt bestemors klær. Bestemor og mange bestemødre er de fineste og mest omsorgsfulle menneskene. Ser ikke noe galt i å bli kaldt for bestemor. 

Anonymkode: a72cc...0ac

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (På 16.6.2026 den 11.26):

Nå vet ikke jeg hva bestemorsko er, så det er mulig jeg driter meg ut her.

Men jeg har slike fra Kastel som jeg bruker steps i:

https://www.kastelshoes.com/no/no/products/stavern-slip-on-sneakers-merino

Disse har jeg brukt mye til skjørt og kjoler. De kan også vaskes.

Sketchers har flere sko i ballerina-typen.

https://skechers.no/collections/ballerinasko?_gl=1*1b9pvxe*_up*MQ..*_gs*MQ..&gclid=EAIaIQobChMI3NapsraLlQMVtlqRBR3mCgy7EAAYASAAEgIDD_D_BwE&gclsrc=aw.ds&gbraid=0AAAAAC2sKimap1TEuNebu_xfDqrRD2BAz

Jeg har et par (ikke noen av dem i lenken) og de har jeg brukt mye på shopping med mye gåing. 

Begge disse roper 70+

Anonymkode: 0062f...778

AnonymBruker
Skrevet

https://skechers.no/products/slip-ins-ultra-flex-3-0-easy-win-150450slt

Jeg har disse skoene og er veldig fornøyd med dem. Jeg har brede føtter, så jeg sliter veldig med å finne gode sko, noe jeg er veldig opptatt av siden jeg også har skoliose og er nå høygravid. De har vært helt topp i graviditeten, siden jeg slipper å knyte skoene.

Anonymkode: 551d8...3af

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Begge disse roper 70+

Mye fra Skechers er ganske 65+, føler det er det nye bestemormerket. Hooka er også litt sånn... alle eldre damer har minst ett par. 

Anonymkode: 37f6a...068

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Begge disse roper 70+

Nei, det gjør de ikke.

Vis meg gjerne bilder av damer 70+ som bruker disse.

Endret av Grønnsaksvaffel
  • Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Mye fra Skechers er ganske 65+, føler det er det nye bestemormerket. Hooka er også litt sånn... alle eldre damer har minst ett par. 

Anonymkode: 37f6a...068

Jeg er ikke enig. Det er jo utrolig mange forskjellige utseender på Skechers, og det er bare en veldig liten del av dem som ser ut som bestemorsko. Hoka har mye mindre variasjon, men jeg synes ikke det er bestemorsko. Jeg har aldri sett noen over 40 bruke dem.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er ikke enig. Det er jo utrolig mange forskjellige utseender på Skechers, og det er bare en veldig liten del av dem som ser ut som bestemorsko. Hoka har mye mindre variasjon, men jeg synes ikke det er bestemorsko. Jeg har aldri sett noen over 40 bruke dem.

Hooka er for alle de som vil være yngre av de eldre. Ser mye av de på jobb i helse.

Løpesko er for å løpe i. Hooka er vel akkurat det.

Anonymkode: 29133...f44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...