Gå til innhold

Gode sko, som ikke er bestemorsko

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kvinne på 40. Er på jakt etter litt penere hverdagssko uten høy hæl, som ikke ser ut som om jeg tror jeg er tenåring eller som om jeg er på vei til sykehjemmet.

Skal brukes på jobb som er et kontormiljø uten for strenge kleskoder, men vil allikevel se presentabel ut. Må kunne brukes med sokker, fordrar ikke å gå i sko uten. Et stort pluss om de fungerer til både bukser og kjole/skjørt. 

Alle forslag mottas med takk. :) 

Anonymkode: 8fff7...d26

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mokkasiner og seilersko er jo in for tiden. 

Anonymkode: 37f6a...068

• Liker 3
Skrevet

Loafers, ballerinasko, sneakers. For meg som har jobbet på kontor hele livet så har det alltid vært viktig å bytte sko i løpet av dagen. Har alltid flere par stående i garderoben. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan ikke bestemor få ha gode sko?

Anonymkode: 995fb...016

• Liker 6
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips så langt. Mulig vi ligger ulike ting i begrepet sneakers, men for meg er dette joggesko. Det fungerer fint til jeans og hettegenser, men ikke til dressbukse og skjorte. 

Loafers er fint forutsatt at man ikke bruker sokker, med sokker synes jeg det ser merkelig ut. Og sokker må jeg ha. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes også dette er vanskelig. Jeg er så glad i kjoler, men det er vanskelig å finne fine sko som er gode å gå i. Ballerinasko er for flate med for lite støtte for meg. Følger tråden for tips.

Anonymkode: 25389...aea

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg synes også dette er vanskelig. Jeg er så glad i kjoler, men det er vanskelig å finne fine sko som er gode å gå i. Ballerinasko er for flate med for lite støtte for meg. Følger tråden for tips.

Anonymkode: 25389...aea

Jeg bruker også mye kjoler - både på jobb og fritiden. Selv foretrekker jeg sneakers, gode sko som gir god støtte. 
Enig i at ballerinasko er flate og ikke så gode å gå i. 

https://looksy.dk/hvordan-styler-man-sneakers-til-kjole/

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hvorfor kan ikke bestemor få ha gode sko?

Anonymkode: 995fb...016

Det lurer jeg på også! Hvordan ser bestemorsko ut?:huh:

Anonymkode: 1afa0...7b5

• Nyttig 1
Skrevet

Nå vet ikke jeg hva bestemorsko er, så det er mulig jeg driter meg ut her.

Men jeg har slike fra Kastel som jeg bruker steps i:

https://www.kastelshoes.com/no/no/products/stavern-slip-on-sneakers-merino

Disse har jeg brukt mye til skjørt og kjoler. De kan også vaskes.

Sketchers har flere sko i ballerina-typen.

https://skechers.no/collections/ballerinasko?_gl=1*1b9pvxe*_up*MQ..*_gs*MQ..&gclid=EAIaIQobChMI3NapsraLlQMVtlqRBR3mCgy7EAAYASAAEgIDD_D_BwE&gclsrc=aw.ds&gbraid=0AAAAAC2sKimap1TEuNebu_xfDqrRD2BAz

Jeg har et par (ikke noen av dem i lenken) og de har jeg brukt mye på shopping med mye gåing. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Også ute etter sko som faktisk går an å gå i minst en halv dag uten vondter som ikke er joggesko, så følger denne. Loafers/seilersko f.eks, alle jeg har testet har vært vonde etter en time eller to.

Anonymkode: a7e01...72b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jo, takk, da har jeg vel bestemorsko da.. Ikke denne, men kjøpte nettopp joggesko fra Rieker. Beige med snøring og glidelås på siden.Men det er ikke så farlig, jeg er i bestemorsalderen og synes det er viktigere med sko som er gode å gå i enn at de roper bestemorsko!

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Nå som det er sommer er det jo mange fine sandaler å få tak i. Sandaler kan man bruke til alt og man får dem i alle varianter. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for tips så langt. Mulig vi ligger ulike ting i begrepet sneakers, men for meg er dette joggesko. Det fungerer fint til jeans og hettegenser, men ikke til dressbukse og skjorte. 

Loafers er fint forutsatt at man ikke bruker sokker, med sokker synes jeg det ser merkelig ut. Og sokker må jeg ha. 

Joggesko fungerer til alt når man har vonde bein. 

Anonymkode: 483b0...788

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det lurer jeg på også! Hvordan ser bestemorsko ut?:huh:

Vi som hadde bestemødre som gikk i bestemorkjole husker slike, de finnes nok ikke lengre.

Anonymkode: 29133...f44

AnonymBruker
Skrevet

schertsers

Anonymkode: 551d8...3af

Skrevet

Jeg sjekker ut merker. Endel bestemorsko-merker har til tider skomodeller som er helt fine. 

Rieker, Gabor, Jana softline, Ara, Rohde, Tamaris. 

Denne, f.eks. er en fin jobbsko: https://www.skoringen.no/ara-damesko-svart-12-11219-01?productid=2415812510

Det som er med disse skoene er at det er en bra konstruksjon og en bra såle inni. Betyr mye for komfort og hvor sliten man blir eller ikke blir etter en arbeidsdag

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Lurer jeg og på. Må ha fotsenger og de skoene jeg kan kjøpe til dette er stort sett kjipe...

Skikkelig stusselig, sko har alltid vært noe jeg har gledet meg over.

Anonymkode: 62842...42a

Skrevet
alfathealfa skrev (3 minutter siden):

Jeg sjekker ut merker. Endel bestemorsko-merker har til tider skomodeller som er helt fine. 

Rieker, Gabor, Jana softline, Ara, Rohde, Tamaris. 

Denne, f.eks. er en fin jobbsko: https://www.skoringen.no/ara-damesko-svart-12-11219-01?productid=2415812510

Det som er med disse skoene er at det er en bra konstruksjon og en bra såle inni. Betyr mye for komfort og hvor sliten man blir eller ikke blir etter en arbeidsdag

Enig med deg. Sjekk "bestemormerkene". I tillegg til de merkene som du nevner, kan jeg foreslå Klaveness og Ecco. Ecco er ikke nødvendigvis et utpreget bestemor-merke, da. De har jo veldig stor variasjon.  

Selv har jeg et par aurlandssko som jeg er utrolig fornøyd med. De koster litt, men jeg liker at de er norske, og at de er "the original penny loafer". 

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Lurer jeg og på. Må ha fotsenger og de skoene jeg kan kjøpe til dette er stort sett kjipe...

Skikkelig stusselig, sko har alltid vært noe jeg har gledet meg over.

Anonymkode: 62842...42a

Dersom du er avhengig av fotsenger så må du velge sko hvor du kan ta ut eksisterende såle. Det er ikke alle skotyper man kan gjøre det på. 

Gå i en skobutikk og prøv skoene på. Dersom du allerede har utfordringer så er det kjempeviktig å velge gode sko. 

Anonymkode: 4bc3f...a62

• Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...