AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 06:27 #41 Skrevet tirsdag kl. 06:27 Meg over her, jeg har mer på hjertet. Spør enhver reflektert ureverserbar alkoholiker og de alle vil si at det de angrer mest på er at de ikke tok tak og ba om hjelp i starten. Så å sitte på kg å fortelle folk som åpner hjertet sitt rundt dette og ber de drite i å be fastlegen om hjelp synes jeg er så dumt at jeg har ikke ord. Er alkoholiker selv, og spesielt i tider som det her hvor det nærmest oppmuntres til å drikke alkohol (fotball VM og mas i avisene hver dag om dagens skjenking), så er det mange av oss som sliter selv om vi har vært tørrlagt i flere år. Faktum er at mange alkoholikere blomstrer frem nå mens de sitter der og bestiller mer og mer drikke mens de ser kamp sammen med resten av byen, de er bare ikke så lett å fange opp fordi alle drikker jo uansett. Så jo. Føler du at du er i ferd med å miste kontrollen eller har mistet kontrollen så holder det ikke å bare skru igjen flaska. Da trenger du hjelp, og du har krav på hjelp. La meg spørre dere som svarer at fastlegen ikke skal kontaktes. Er det bedre at folk hører på dere og "skjerper seg" alene uten å be om hjelp, for så å koste samfunnet store utgifter i fremtiden når de må på sykehus til pumping, må hentes av ambulanse, opphold på rehab og institusjoner, ta opp politiets tid pga må hentes fra byen og settes til tørk i varetekt, uro og bråk? for det var det som skjedde med meg. Dere som ikke har snøre peiling på rusavhengighet, bare la være å svar. Jeg blir så mektig irritert på kunnskapsløse mennesker som tror de er smarte når de ber folk som sliter om å bare skjerpe seg 🤦♂️ Anonymkode: 8f5f0...098 3 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 06:35 #42 Skrevet tirsdag kl. 06:35 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Meg over her, jeg har mer på hjertet. Spør enhver reflektert ureverserbar alkoholiker og de alle vil si at det de angrer mest på er at de ikke tok tak og ba om hjelp i starten. Så å sitte på kg å fortelle folk som åpner hjertet sitt rundt dette og ber de drite i å be fastlegen om hjelp synes jeg er så dumt at jeg har ikke ord. Er alkoholiker selv, og spesielt i tider som det her hvor det nærmest oppmuntres til å drikke alkohol (fotball VM og mas i avisene hver dag om dagens skjenking), så er det mange av oss som sliter selv om vi har vært tørrlagt i flere år. Faktum er at mange alkoholikere blomstrer frem nå mens de sitter der og bestiller mer og mer drikke mens de ser kamp sammen med resten av byen, de er bare ikke så lett å fange opp fordi alle drikker jo uansett. Så jo. Føler du at du er i ferd med å miste kontrollen eller har mistet kontrollen så holder det ikke å bare skru igjen flaska. Da trenger du hjelp, og du har krav på hjelp. La meg spørre dere som svarer at fastlegen ikke skal kontaktes. Er det bedre at folk hører på dere og "skjerper seg" alene uten å be om hjelp, for så å koste samfunnet store utgifter i fremtiden når de må på sykehus til pumping, må hentes av ambulanse, opphold på rehab og institusjoner, ta opp politiets tid pga må hentes fra byen og settes til tørk i varetekt, uro og bråk? for det var det som skjedde med meg. Dere som ikke har snøre peiling på rusavhengighet, bare la være å svar. Jeg blir så mektig irritert på kunnskapsløse mennesker som tror de er smarte når de ber folk som sliter om å bare skjerpe seg 🤦♂️ Anonymkode: 8f5f0...098 Man blir ikke alkoholiker på 6 dager. Man blir heller ikke røyker eller avhengig av medisiner på den tiden. Anonymkode: d990b...a2e 2 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 06:45 #43 Skrevet tirsdag kl. 06:45 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Meg over her, jeg har mer på hjertet. Spør enhver reflektert ureverserbar alkoholiker og de alle vil si at det de angrer mest på er at de ikke tok tak og ba om hjelp i starten. Så å sitte på kg å fortelle folk som åpner hjertet sitt rundt dette og ber de drite i å be fastlegen om hjelp synes jeg er så dumt at jeg har ikke ord. Er alkoholiker selv, og spesielt i tider som det her hvor det nærmest oppmuntres til å drikke alkohol (fotball VM og mas i avisene hver dag om dagens skjenking), så er det mange av oss som sliter selv om vi har vært tørrlagt i flere år. Faktum er at mange alkoholikere blomstrer frem nå mens de sitter der og bestiller mer og mer drikke mens de ser kamp sammen med resten av byen, de er bare ikke så lett å fange opp fordi alle drikker jo uansett. Så jo. Føler du at du er i ferd med å miste kontrollen eller har mistet kontrollen så holder det ikke å bare skru igjen flaska. Da trenger du hjelp, og du har krav på hjelp. La meg spørre dere som svarer at fastlegen ikke skal kontaktes. Er det bedre at folk hører på dere og "skjerper seg" alene uten å be om hjelp, for så å koste samfunnet store utgifter i fremtiden når de må på sykehus til pumping, må hentes av ambulanse, opphold på rehab og institusjoner, ta opp politiets tid pga må hentes fra byen og settes til tørk i varetekt, uro og bråk? for det var det som skjedde med meg. Dere som ikke har snøre peiling på rusavhengighet, bare la være å svar. Jeg blir så mektig irritert på kunnskapsløse mennesker som tror de er smarte når de ber folk som sliter om å bare skjerpe seg 🤦♂️ Anonymkode: 8f5f0...098 ❤️ Helt enig med deg. Det som går igjen hos absolutt alle er nettopp å be om hjelp. Fortell noen, slik at du holdes ansvarlig og må ta tak, blir fulgt opp slik at du må opp på hesten igjen hvis du sprekker. De løftene man gir seg selv holder sjelden, det er ikke slik hjernen fungerer. Da ville jo alle vært normalvektige også, det er jo ikke mangel på kunnskap om kosthold som gjør oss overvektige. Akkurat samme sak med alkohol. Påvirker dopamin, skjer en kjemisk prossess her. Endring er vanskelig. Det er sjelden at mennesker klarer det helt alene, motivasjonen nok er nok krever ofte at en treffer skikkelig bunnen, når en har kommet dit er det lang vei tilbake for en del. Be om hjelp er noe av det smarteste man kan gjøre ved misbruk uansett hva, om fastlege er for skummelt, privat terapeut kan være et alternativ. Anonymkode: 4ff95...d93 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 06:48 #44 Skrevet tirsdag kl. 06:48 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Meg over her, jeg har mer på hjertet. Spør enhver reflektert ureverserbar alkoholiker og de alle vil si at det de angrer mest på er at de ikke tok tak og ba om hjelp i starten. Så å sitte på kg å fortelle folk som åpner hjertet sitt rundt dette og ber de drite i å be fastlegen om hjelp synes jeg er så dumt at jeg har ikke ord. Er alkoholiker selv, og spesielt i tider som det her hvor det nærmest oppmuntres til å drikke alkohol (fotball VM og mas i avisene hver dag om dagens skjenking), så er det mange av oss som sliter selv om vi har vært tørrlagt i flere år. Faktum er at mange alkoholikere blomstrer frem nå mens de sitter der og bestiller mer og mer drikke mens de ser kamp sammen med resten av byen, de er bare ikke så lett å fange opp fordi alle drikker jo uansett. Så jo. Føler du at du er i ferd med å miste kontrollen eller har mistet kontrollen så holder det ikke å bare skru igjen flaska. Da trenger du hjelp, og du har krav på hjelp. La meg spørre dere som svarer at fastlegen ikke skal kontaktes. Er det bedre at folk hører på dere og "skjerper seg" alene uten å be om hjelp, for så å koste samfunnet store utgifter i fremtiden når de må på sykehus til pumping, må hentes av ambulanse, opphold på rehab og institusjoner, ta opp politiets tid pga må hentes fra byen og settes til tørk i varetekt, uro og bråk? for det var det som skjedde med meg. Dere som ikke har snøre peiling på rusavhengighet, bare la være å svar. Jeg blir så mektig irritert på kunnskapsløse mennesker som tror de er smarte når de ber folk som sliter om å bare skjerpe seg 🤦♂️ Anonymkode: 8f5f0...098 Men nå er det ikke dette ts spør om. Hen snakker om en kort periode med noe hen beskriver som mye drikking. For det første 6-10 øl over 4-5-6 dager er ikke mye drikking, som flere over har påpekt. Det er innafor «normalt» forbruk for en russ, student, sydenturist og man kommer over ubehaget i løpet av noen dager ved å la være å drikke og ta vare på seg selv. Men hvis det er et større bilde med depresjon, angst, ensomhet, sosial problemer og mye rus, så må man ta tak og fastlegen er et sted å starte. Men nå er det ikke det ts spør om, hen er redd for at skjelvingen er delirium. Man får ikke delirium etter 6 daglige øl i en uke, men man kan bli fyllesyks og kjenne seg ordentlig dårlig både i kropp og «nerver». Anonymkode: a9bc9...c54 1 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 06:48 #45 Skrevet tirsdag kl. 06:48 AnonymBruker skrev (På 15.6.2026 den 9.42): Men over flere dager? Vært oppe i 10 om dagen og, jevnt over fra morgen til kveld. Så har hatt alkohol konstant i blodet, derfor er jeg redd for å slutte, når jeg allerede kjenner på skjelvinger. Anonymkode: 6c2f8...e43 Ikke noe problem. Det er mange som drikker hver dag i sommerferien, og slutter når de må tilbake på jobb, med påfølgende skjelvinger og angst. Anonymkode: a9f71...92e 2
xHenrik Skrevet tirsdag kl. 06:49 #46 Skrevet tirsdag kl. 06:49 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Fantastisk, takk for kloke ord! Man klarer ikke å styre seg og må kjøpe alkohol hver dag for å unngå angst og skjelvinger = alkoholproblem. Men her kommer dere med den beste løsningen. Slutt å kjøp alkohol!! Så er problemet løst. Og når dere sitter der og kjemper mot deres egne tanker og lysten til å kjøpe alkohol i dag, ser på klokka og tenker på ølsalget, isolerer dere fordi dere ikke klarer å gå noen steder uten å ha i dere alkohol så husk å IKKE ring å plag legen deres, for fastlegene har mer enn nok å gjøre. Drit i det som står på hjemmesidene til alle rus.no, avogtil, blåkors om å kontakte legen. Det er bare tøv og vi må ikke belaste fastlegene med sånt vås. Er jo egentlig helt utrolig at det i det hele tatt har eksistert alkoholikere i alle år, det er jo bare å ikke drikke og ikke kjøpe alkohol i følge mesterhjernene på kg. Anonymkode: 8f5f0...098 Det er faktisk mulig å ta seg sammen. 1
xHenrik Skrevet tirsdag kl. 06:50 #47 Skrevet tirsdag kl. 06:50 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Meg over her, jeg har mer på hjertet. Spør enhver reflektert ureverserbar alkoholiker og de alle vil si at det de angrer mest på er at de ikke tok tak og ba om hjelp i starten. Så å sitte på kg å fortelle folk som åpner hjertet sitt rundt dette og ber de drite i å be fastlegen om hjelp synes jeg er så dumt at jeg har ikke ord. Er alkoholiker selv, og spesielt i tider som det her hvor det nærmest oppmuntres til å drikke alkohol (fotball VM og mas i avisene hver dag om dagens skjenking), så er det mange av oss som sliter selv om vi har vært tørrlagt i flere år. Faktum er at mange alkoholikere blomstrer frem nå mens de sitter der og bestiller mer og mer drikke mens de ser kamp sammen med resten av byen, de er bare ikke så lett å fange opp fordi alle drikker jo uansett. Så jo. Føler du at du er i ferd med å miste kontrollen eller har mistet kontrollen så holder det ikke å bare skru igjen flaska. Da trenger du hjelp, og du har krav på hjelp. La meg spørre dere som svarer at fastlegen ikke skal kontaktes. Er det bedre at folk hører på dere og "skjerper seg" alene uten å be om hjelp, for så å koste samfunnet store utgifter i fremtiden når de må på sykehus til pumping, må hentes av ambulanse, opphold på rehab og institusjoner, ta opp politiets tid pga må hentes fra byen og settes til tørk i varetekt, uro og bråk? for det var det som skjedde med meg. Dere som ikke har snøre peiling på rusavhengighet, bare la være å svar. Jeg blir så mektig irritert på kunnskapsløse mennesker som tror de er smarte når de ber folk som sliter om å bare skjerpe seg 🤦♂️ Anonymkode: 8f5f0...098 TS har drukket 6 øl om dagen i noen dager din løk. 4
xHenrik Skrevet tirsdag kl. 06:59 #48 Skrevet tirsdag kl. 06:59 (endret) AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Meg over her, jeg har mer på hjertet. Spør enhver reflektert ureverserbar alkoholiker og de alle vil si at det de angrer mest på er at de ikke tok tak og ba om hjelp i starten. Så å sitte på kg å fortelle folk som åpner hjertet sitt rundt dette og ber de drite i å be fastlegen om hjelp synes jeg er så dumt at jeg har ikke ord. Er alkoholiker selv, og spesielt i tider som det her hvor det nærmest oppmuntres til å drikke alkohol (fotball VM og mas i avisene hver dag om dagens skjenking), så er det mange av oss som sliter selv om vi har vært tørrlagt i flere år. Faktum er at mange alkoholikere blomstrer frem nå mens de sitter der og bestiller mer og mer drikke mens de ser kamp sammen med resten av byen, de er bare ikke så lett å fange opp fordi alle drikker jo uansett. Så jo. Føler du at du er i ferd med å miste kontrollen eller har mistet kontrollen så holder det ikke å bare skru igjen flaska. Da trenger du hjelp, og du har krav på hjelp. La meg spørre dere som svarer at fastlegen ikke skal kontaktes. Er det bedre at folk hører på dere og "skjerper seg" alene uten å be om hjelp, for så å koste samfunnet store utgifter i fremtiden når de må på sykehus til pumping, må hentes av ambulanse, opphold på rehab og institusjoner, ta opp politiets tid pga må hentes fra byen og settes til tørk i varetekt, uro og bråk? for det var det som skjedde med meg. Dere som ikke har snøre peiling på rusavhengighet, bare la være å svar. Jeg blir så mektig irritert på kunnskapsløse mennesker som tror de er smarte når de ber folk som sliter om å bare skjerpe seg 🤦♂️ Anonymkode: 8f5f0...098 .. og selvsagt er det alltid alle andre sin feil at man drikker. Det kan være fastlegen eller fotballandslaget, men aldri seg selv. Dersom jeg blir alkoholiker skal jeg kreve erstatning av Ståle Solbakken. Endret tirsdag kl. 07:01 av xHenrik 1 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 07:12 #49 Skrevet tirsdag kl. 07:12 Ts, er du veldig ung? Kan det hjelpe om du reiser hjem til familien din og er der noen dager for å få hodet på plass? Som mange skriver her så blir du ikke alkoholiker av en uke med seks øl, og du det er ikke farlig å ikke drikke etter en slik uke. Det som er viktig, og som det virker som du også forstår, er at alkohol ikke kan løse de underliggende problemen og at det å drikke bort sorgen ikke fører noe godt med seg. Anonymkode: a7b1d...e4b
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 13:17 #50 Skrevet tirsdag kl. 13:17 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Et kjapt googlesøk og du får opp alle kognitive ferdigheter langvarig alkoholmisbruk fører til Anonymkode: f1a98...13e Langvarig og høyt er ikke det samme. Anonymkode: c7f01...dea
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 13:29 #51 Skrevet tirsdag kl. 13:29 Snakk med fastlegen din du, TS. Du blir nok møtt mye bedre enn av enkelte flåsete kommentatorer her inne, uansett veien videre. Anonymkode: 49ff9...091
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 13:40 #52 Skrevet tirsdag kl. 13:40 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Snakk med fastlegen din du, TS. Du blir nok møtt mye bedre enn av enkelte flåsete kommentatorer her inne, uansett veien videre. Anonymkode: 49ff9...091 Er det flåsete å påpeke at under ei uke med 6 pils hver dag ikke er ett problem? Anonymkode: d990b...a2e 4
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 13:45 #53 Skrevet tirsdag kl. 13:45 Gå til fastlege og oppsøk hjelp slik at du får oppfølging og riktig tilnærming, samt støtte i prosessen så du slipper å stå alene. Anonymkode: e3dd3...efc
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 13:49 #54 Skrevet tirsdag kl. 13:49 Bare spør legen om det du er rett for TS, istedenfor muligens inkompetente mennesker på kvinneguiden! Vil tro du kan få time raskt hvis du ringer og ber om rask time og forteller om problemet. Anonymkode: e3dd3...efc
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 13:59 #55 Skrevet tirsdag kl. 13:59 AnonymBruker skrev (På 14.6.2026 den 18.22): Sist nå i 4 dager, så gikk jeg noen dager uten før jeg begynte på igjen. Drukket hele dagene, skjelver når jeg prøver å slutte. Anonymkode: 6c2f8...e43 Med bare 6 øl om dagen kan du slutte tvert. Inntak som en kjedelig langhelg jo. Spis mye mat og drikk mye alkoholfritt så går det over. Anonymkode: 26bd5...704
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 23:09 #56 Skrevet tirsdag kl. 23:09 xHenrik skrev (16 timer siden): .. og selvsagt er det alltid alle andre sin feil at man drikker. Det kan være fastlegen eller fotballandslaget, men aldri seg selv. Dersom jeg blir alkoholiker skal jeg kreve erstatning av Ståle Solbakken. Hvor leser du i det innlegget at det er noen andres feil? Anonymkode: 4ff95...d93 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå