AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Skrevet 4 timer siden Hei. Jeg har hatt det tungt en stund nå og brukt alkohol for å dempe det. Har drukket hver dag nå, omtrent 6 øl i flere dager. Når jeg prøver å slutte så får jeg skjelvinger og angst. Kan jeg bare kutte tvert nå uten fare? Er redd for kramper og delir. Anonymkode: 6c2f8...e43
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Skrevet 4 timer siden Tror du at du får til å slutte da? Hva skjer ved neste tunge periode, er du da sterk nok til å takle det som kommer , UTEN å ty til alkohol? Jeg råder deg til å oppsøke hjelp hvis du er usikker på om du kommer til å klare dette alene Anonymkode: 8f5f0...098
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Skrevet 4 timer siden Hvor lenge har du drukket hver dag? Det er viktig informasjon ang det du spør om. Anonymkode: c931a...ef9 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor lenge har du drukket hver dag? Det er viktig informasjon ang det du spør om. Anonymkode: c931a...ef9 Sist nå i 4 dager, så gikk jeg noen dager uten før jeg begynte på igjen. Drukket hele dagene, skjelver når jeg prøver å slutte. Anonymkode: 6c2f8...e43
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tror du at du får til å slutte da? Hva skjer ved neste tunge periode, er du da sterk nok til å takle det som kommer , UTEN å ty til alkohol? Jeg råder deg til å oppsøke hjelp hvis du er usikker på om du kommer til å klare dette alene Anonymkode: 8f5f0...098 Ja jeg skal be om hjelp. Trenger bare råd nå. Anonymkode: 6c2f8...e43
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Skrevet 4 timer siden Gå til legen. Det finnes medisiner som kan hjelpe deg og da øke sjansen for at du ikke sprekker. Lykke til😊 Anonymkode: d6551...671
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja jeg skal be om hjelp. Trenger bare råd nå. Anonymkode: 6c2f8...e43 Ikke be om hjelp hvis du ikke absolutt MÅ. Kappen ryker fort når du ber om hjelp. Prøv alt du kan å slutte på egenhånd. 4 øl om dagen er ikke nok til delirium, så det bør gå bra. Anonymkode: c7f01...dea 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke be om hjelp hvis du ikke absolutt MÅ. Kappen ryker fort når du ber om hjelp. Prøv alt du kan å slutte på egenhånd. 4 øl om dagen er ikke nok til delirium, så det bør gå bra. Anonymkode: c7f01...dea Lappen ryker ikke nødvendigvis fort. Det handler om hva pethprøven sier, de tar lappen fordi et lengre alkoholmisbruk påvirker kjøreevne, ikke fordi de tror du kjører i ruspåvirket tilstand. Altså et forebyggende tiltak som følge av misbruk over tid. Til info:) Anonymkode: f1a98...13e
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Lappen ryker ikke nødvendigvis fort. Det handler om hva pethprøven sier, de tar lappen fordi et lengre alkoholmisbruk påvirker kjøreevne, ikke fordi de tror du kjører i ruspåvirket tilstand. Altså et forebyggende tiltak som følge av misbruk over tid. Til info:) Anonymkode: f1a98...13e Har ikke lappen og har drukket i flere dager , vil slutte nå men tør ikke. Det er det jeg trenger hjelp til. Anonymkode: 6c2f8...e43
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har ikke lappen og har drukket i flere dager , vil slutte nå men tør ikke. Det er det jeg trenger hjelp til. Anonymkode: 6c2f8...e43 1. Meld deg inn i ttl. (Tilbake til livet) Et program av en rusmisbruker for rusmisbrukere. 2. Trapp ned alkohol rolig, seks øl er ikke all verdens så nesten rart at du får abstinenser på så lite.... Anonymkode: f1a98...13e
Purple_Pixiedust Skrevet 2 timer siden #11 Skrevet 2 timer siden Jeg drakk 70 øl i uka uten å få kramper og delirium. Jeg skalv mye, hadde høy puls og sånt, og fikk benzo under avrusningen, men øl 4 dager går helt fint. 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Skrevet 2 timer siden Tror ikke at å drikke i «flere dager» gjør deg til alkoholiker i det omfanget du snakker om, da hadde vi hatt mange med store problemer etter russetid og fadderuker i dette landet. De kroppslige reaksjonene dine kan du nok bare ignorere, men årsaken til at du drikker må du få nøstet opp i slik at det ikke fortsetter. Anonymkode: 40563...8aa 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Skrevet 2 timer siden At du skjelver på hendene er et tegn på at du har godt anlegg for alkoholisme. Angst er normalt. Det er bare å slutte tvert. For at det skal være farlig å stoppe må man ha marinert kroppen i sprit over lengre tid. Anonymkode: a9f71...92e
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Skrevet 2 timer siden Synes at folk her er altfor negative på ts sine vegne. Hvis dere ikke klarer å slutte, betyr ikke at ts ikke klarer! Anonymkode: d121c...e32
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Skrevet 2 timer siden Alkoholabstinenser kan være farlige, men for de fleste er det ikke først og fremst de fysiske abstinensene som gjør det vanskelig å slutte. Det er individuelt om symptomer som kramper og delirium i det hele tatt kan inntreffe, men det er i praksis 0% sjanse for at det inntreffer med det forbruket du beskriver. Det er jo ikke en gjennomsnittlig russefeiring en gang. Dette kommer til å gå helt fint! Det er heller ikke sånn at kramper, delirium og død inntreffer plutselig i det du slutter og drikke. Selv hadde jeg at langt høyere forbruk enn du beskriver, hvor jeg kunne drikke en hel flaske whiskey om dagen, over en periode på flere år, og jeg merket absolutt ingen fysiske abstinenser da jeg sluttet. Det betyr IKKE at det var lett å slutte og drikke, men med det forbruket du beskriver bør fokuset ligge på hvordan du skal takle utfordringer og tunge tanker, uten å ty til alkohol. Lykke til, dette kommer til å gå helt fint og jeg heier på deg! Anonymkode: 4c329...467
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #16 Skrevet 2 timer siden 6 øl hver dag i bare fire dager er ingenting, så det er bare å ikke drikke. Men du virker jo veldig usikker, så kanskje du må oppsøke hjelp om du føler du trenger det? Men det er veldig lite alkohol det er snakk om med så små mengder som du beskriver. Jeg har også lyst til å ikke drikke så mye mer alkohol. Jeg foretrekker cannabis. Da blir man ikke like redusert dagen derpå og det er ikke like usunt som alkohol. Anonymkode: 4a02d...e39
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #17 Skrevet 2 timer siden Absolutt ingen risiko for kroppen ved å kutte tvert etter å ha drukket mye i fire dager. Anonymkode: 0395a...bd4
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #18 Skrevet 2 timer siden Det å ha drukket mye i fire dager er ikke noe problem. Du får ikke abstinenser av det. Anonymkode: c931a...ef9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå