AnonymBruker Skrevet 15. juni #21 Skrevet 15. juni Skjelving og angst er abstinenser. Anonymkode: a9f71...92e
AnonymBruker Skrevet 15. juni #22 Skrevet 15. juni Du må gå til legen og be om henvisning til psykolog eller psykiatrisk sykepleier for det som er årsaken til at du drikker. Problemene forsvinner ikke av seg selv. Anonymkode: 195ce...54f
veronica<3 Skrevet 15. juni #23 Skrevet 15. juni Tråden er ryddet for helseskadelige råd og anbefalinger. veronica<3, mod.
AnonymBruker Skrevet 15. juni #24 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hei. Jeg har hatt det tungt en stund nå og brukt alkohol for å dempe det. Har drukket hver dag nå, omtrent 6 øl i flere dager. Når jeg prøver å slutte så får jeg skjelvinger og angst. Kan jeg bare kutte tvert nå uten fare? Er redd for kramper og delir. Anonymkode: 6c2f8...e43 Jeg vil anbefale deg å gå til legen og få hjelp til å trappe ned. Ja, det kan ha konsekvens for førerkort - men jeg har vært ut for folk som dessverre har ventet for lenge pga. den frykten og ikke greid å komme ut av det alene, og så gikk det galt til sist. Anonymkode: 49ff9...091
AnonymBruker Skrevet 15. juni #25 Skrevet 15. juni Galt som i uopprettelig skade på kroppen etter høyt alkoholforbruk over lang tid - og i dag lever de dessverre ikke mer. Gjør det før det går for langt. Anonymkode: 49ff9...091
AnonymBruker Skrevet 15. juni #27 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hei. Jeg har hatt det tungt en stund nå og brukt alkohol for å dempe det. Har drukket hver dag nå, omtrent 6 øl i flere dager. Når jeg prøver å slutte så får jeg skjelvinger og angst. Kan jeg bare kutte tvert nå uten fare? Er redd for kramper og delir. Anonymkode: 6c2f8...e43 En 6 pack får du neppe delerium av,er bare å kutte ut tvert,er nok det beste. Anonymkode: a0e93...bb4 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni #28 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (31 minutter siden): En 6 pack får du neppe delerium av,er bare å kutte ut tvert,er nok det beste. Anonymkode: a0e93...bb4 Men over flere dager? Vært oppe i 10 om dagen og, jevnt over fra morgen til kveld. Så har hatt alkohol konstant i blodet, derfor er jeg redd for å slutte, når jeg allerede kjenner på skjelvinger. Anonymkode: 6c2f8...e43
AnonymBruker Skrevet 15. juni #29 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Men over flere dager? Vært oppe i 10 om dagen og, jevnt over fra morgen til kveld. Så har hatt alkohol konstant i blodet, derfor er jeg redd for å slutte, når jeg allerede kjenner på skjelvinger. Anonymkode: 6c2f8...e43 Du kan helt trygt bare kutte ut- du er i ingen fare for noe som helst med mindre du har holdt på slik i åresvis. Det du føler kan sammenlignes med dagen derpå fyllesyke, fylleangst. Anonymkode: 44b2c...f39 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni #30 Skrevet 15. juni Purple_Pixiedust skrev (18 timer siden): Jeg drakk 70 øl i uka uten å få kramper og delirium. Jeg skalv mye, hadde høy puls og sånt, og fikk benzo under avrusningen, men øl 4 dager går helt fint. Kan jeg skrive til deg? Anonymkode: 6c2f8...e43
Purple_Pixiedust Skrevet 15. juni #31 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan jeg skrive til deg? Anonymkode: 6c2f8...e43 Ja bare gjør det.
AnonymBruker Skrevet 16. juni #32 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (På 14.6.2026 den 19.36): Lappen ryker ikke nødvendigvis fort. Det handler om hva pethprøven sier, de tar lappen fordi et lengre alkoholmisbruk påvirker kjøreevne, ikke fordi de tror du kjører i ruspåvirket tilstand. Altså et forebyggende tiltak som følge av misbruk over tid. Til info:) Anonymkode: f1a98...13e Man har ikke nedsatt kjørerne når man ikke har promille. Selv en alkoholmisbruker har ikke promille 24/7. Anonymkode: c7f01...dea 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:10 #33 Skrevet mandag kl. 19:10 AnonymBruker skrev (På 16.6.2026 den 14.22): Man har ikke nedsatt kjørerne når man ikke har promille. Selv en alkoholmisbruker har ikke promille 24/7. Anonymkode: c7f01...dea Jo. Misbruk av alkohol fører til blandt annet svekket reaksjonsevne. Anonymkode: f1a98...13e
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:38 #34 Skrevet mandag kl. 19:38 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jo. Misbruk av alkohol fører til blandt annet svekket reaksjonsevne. Anonymkode: f1a98...13e Vis meg gjerne solid forskning på det. Anonymkode: c7f01...dea 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 00:15 #35 Skrevet tirsdag kl. 00:15 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vis meg gjerne solid forskning på det. Anonymkode: c7f01...dea Et kjapt googlesøk og du får opp alle kognitive ferdigheter langvarig alkoholmisbruk fører til Anonymkode: f1a98...13e 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 04:53 #36 Skrevet tirsdag kl. 04:53 En alkoholiker drikker over flere år, ikke dager. Anonymkode: d990b...a2e 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 05:37 #37 Skrevet tirsdag kl. 05:37 Da jeg var i tjueåra kunne det ofte hende at jeg drakk både 6 og 8 halvlitere hver dag i 3-4 dager hvis det var helg, ferie, festival, eksamensfeiring osv. Som mange skriver over, dette er ikke mye. Med mindre du er syk, takler kroppen dette fint. Det er også helt normalt å føle seg litt frynsete etter å ha drukket for mye en liten periode, det går over etter 2-3 dager avholdenhet. Vær snill mot deg selv, ikke la angsten ta tak, bare si til deg selv at det er en normal kjemisk reaksjon. Spis fornuftig, sov, hvil, gå ut og få frisk luft og treff folk/chat med venner, drikk nok vann og gjerne pepsi max. Du må bare komme deg gjennom det og ikke overdramatisere. Hvis du har vedvarende problemer med alkoholmisbruk eller mye plaget med angst og depresjon generelt, ta en prat med fastlegen. Anonymkode: a9bc9...c54 1 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 05:40 #38 Skrevet tirsdag kl. 05:40 AnonymBruker skrev (På 15.6.2026 den 9.00): Jeg vil anbefale deg å gå til legen og få hjelp til å trappe ned. Ja, det kan ha konsekvens for førerkort - men jeg har vært ut for folk som dessverre har ventet for lenge pga. den frykten og ikke greid å komme ut av det alene, og så gikk det galt til sist. Anonymkode: 49ff9...091 Gå til legen for å trappe ned fra et forbruk på seks øl om dagen i en uke? Herregud, fastleger har mer enn nok å gjøre. Dette er helt normalt, med mindre det er del av et større bilde. Men da må jo ts ta tak i det, ikke be om hjelp til å trappe ned. Anonymkode: a9bc9...c54 5 1
xHenrik Skrevet tirsdag kl. 05:55 #39 Skrevet tirsdag kl. 05:55 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Gå til legen for å trappe ned fra et forbruk på seks øl om dagen i en uke? Herregud, fastleger har mer enn nok å gjøre. Dette er helt normalt, med mindre det er del av et større bilde. Men da må jo ts ta tak i det, ikke be om hjelp til å trappe ned. Anonymkode: a9bc9...c54 Ja, det virker som at folk går til fastlegen for det minste lille problem. Selv problemer som ikke har noe med kroppen å gjøre. Dette "problemet" løses ved at TS slutter å kjøpe øl. 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 06:15 #40 Skrevet tirsdag kl. 06:15 xHenrik skrev (11 minutter siden): Ja, det virker som at folk går til fastlegen for det minste lille problem. Selv problemer som ikke har noe med kroppen å gjøre. Dette "problemet" løses ved at TS slutter å kjøpe øl. Fantastisk, takk for kloke ord! Man klarer ikke å styre seg og må kjøpe alkohol hver dag for å unngå angst og skjelvinger = alkoholproblem. Men her kommer dere med den beste løsningen. Slutt å kjøp alkohol!! Så er problemet løst. Og når dere sitter der og kjemper mot deres egne tanker og lysten til å kjøpe alkohol i dag, ser på klokka og tenker på ølsalget, isolerer dere fordi dere ikke klarer å gå noen steder uten å ha i dere alkohol så husk å IKKE ring å plag legen deres, for fastlegene har mer enn nok å gjøre. Drit i det som står på hjemmesidene til alle rus.no, avogtil, blåkors om å kontakte legen. Det er bare tøv og vi må ikke belaste fastlegene med sånt vås. Er jo egentlig helt utrolig at det i det hele tatt har eksistert alkoholikere i alle år, det er jo bare å ikke drikke og ikke kjøpe alkohol i følge mesterhjernene på kg. Anonymkode: 8f5f0...098 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå