Gå til innhold

Få pensjonistene i jobb!


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå sto det ingenting om 70-åringer i artikkelen, men du har kanskje en annen link?

Det stod de 700 000 trygdede. Det er pensjonistene som utgjør hovedtyngden av disse så da regner jeg med det er dem han snakker om ellers burde han ha valgt et helt annet tall. Få dem i jobb. :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

70-aaringene? De har jo jobbet et langt liv og opparbeidet seg pensjon. Dere kan vel ikke mene at de snylter paa skattebetalerne? :overrasket:

Nei, det er nok de mange uföretrygdede som egentlig er friske nok til aa jobbe artikkelen sikter til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shadowlyn
Nei, det er nok de mange uföretrygdede som egentlig er friske nok til aa jobbe artikkelen sikter til.

:Nikke: De fleste er uføretrygdede for en grunn.

Endret av Pudding skin single
Lenke til kommentar
Del på andre sider

70-aaringene? De har jo jobbet et langt liv og opparbeidet seg pensjon. Dere kan vel ikke mene at de snylter paa skattebetalerne?  :overrasket:

Nei, det er nok de mange uföretrygdede som egentlig er friske nok til aa jobbe artikkelen sikter til.

Der tar du nok feil for når Høyre snakker om de 700 000 trygdede så tar han med alle og da er det pensjonistene som er den største gruppen, den aller største gruppen. Det er fryktelig så lat dem har blitt disse eldre menneskene. De har nok hatt for mye lønn og for mange goder! Det eneste middelet til å få slutt på latskapen er nok å kutte ut trygdeordninger og slikt som syr puter under armene på mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:Nikke: De fleste er uføretygdede for en grunn.

Der tar du nok feil! Høyre skryter jo av å være best på økonomi, og slike matematiske ting som ikke sosialistene har noe greie på i det hele tatt! Når de skriver 700 000 da må det jo være slik da at dem som mottar trygd er lat og bare trenger den rette motivasjonen for å komme seg i jobb. Få pensjonistene i jobb! Og de narkomane slutter nok å ruse seg bare vi tar fra dem sosialtrygda. Fjern trygdeordninger og slikt så kan vi øke lønningene til politikerene og landet vil bli et mye bedre sted å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der tar du nok feil for når Høyre snakker om de 700 000 trygdede så tar han med alle og da er det pensjonistene som er den største gruppen, den aller største gruppen. Det er fryktelig så lat dem har blitt disse eldre menneskene. De har nok hatt for mye lønn og for mange goder! Det eneste middelet til å få slutt på latskapen er nok å kutte ut trygdeordninger og slikt som syr puter under armene på mennesker.

Naa blir jeg nesten sint! Jeg haaper du bare tuller naa!

Vet du at det er noe som heter folketrygden? Og at man faktisk betaler inn penger mens man jobber til naar man blir pensjonert? Og hvordan skulle arbeidsledigheten sett ut i Norge hvis alle skulle bli tvunget til aa jobbe til de dör, siden de ikke faar utbetalt noe trygd? En ting er ihvertfall sikkert, Norge ville vaert paa dumbo-plass i velferdsgoder.

At Per Kistian Foss er saa teit og tar med pensjonistene i dette regnestykket, sier vel mer om Höyre (at de har adoptert FRP-propaganda) og ikke om de "late" pensjonistene. Det er jo bare for aa faa et höyt nok tall og en feit overskrift.

Jeg velger aa tro at Höyre mener de uföretygdede som kunne ha jobbet og til en viss grad förtids-pensjonister. (Jeg haaper de mener det). Om 70-aaringene vil jobbe er jo det kjempefint, men de skal ikke tvinges til det. Lurer paa hvordan helsa di er naar du er 70 aar. Og kom og si meg hvilket vestlig land som har en pensjonsalder paa 80 aar! (Sikkert mange land hvor man ikke faar pensjon i det hele tatt, men det blir jo helt feil aa sammenligne med).

Kom igjen og hjelp meg noen, da! Jeg gidder ikke aa vaere med paa denne dumme diskusjonen mer!

Endret av Señorita M
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naa blir jeg nesten sint! Jeg haaper du bare tuller naa!

Vet du at det er noe som heter folketrygden? Og at man faktisk betaler inn penger mens man jobber til naar man blir pensjonert? Og hvordan skulle arbeidsledigheten sett ut i Norge hvis alle skulle bli tvunget til aa jobbe til de dör, siden de ikke faar utbetalt noe trygd? En ting er ihvertfall sikkert, Norge ville vaert paa dumbo-plass i velferdsgoder.

At Per Kistian Foss er saa teit og tar med pensjonistene i dette regnestykket, sier vel mer om Höyre (at de har adoptert FRP-propaganda) og ikke om de "late" pensjonistene. Det er jo bare for aa faa et höyt nok tall og en feit overskrift.

Jeg velger aa tro at Höyre mener de uföretygdede som kunne ha jobbet og til en viss grad förtids-pensjonister. (Jeg haaper de mener det). Om 70-aaringene vil jobbe er jo det kjempefint, men de skal ikke tvinges til det. Lurer paa hvordan helsa di er naar du er 70 aar. Og kom og si meg hvilket vestlig land som har en pensjonsalder paa 80 aar! (Sikkert mange land hvor man ikke faar pensjon i det hele tatt, men det blir jo helt feil aa sammenligne med).

Kom igjen og hjelp meg noen, da! Jeg gidder ikke aa vaere med paa denne dumme diskusjonen mer!

Alle trygded kan jo jobbe skjønner du vel! Høyre kan dette med økonomi! Bare folk blir sultne nok så kommer dem seg nok ut i jobb. Alle de 700 000. Synes forresten dem burde kutte ut barnetrygden også! Barna burde kunne bidra med noe! Synge litt for ensomme gamle damer og slikt. De burde gjøre litt nytte for pengene de mottar. Det er nok der problemet ligger barna i dag blir for bortskjemt! De trygdede er skyld i de høye prisene og at ikke alle kan ha to biler for det trenger de fleste i dag, med den tidsklemma som har oppstått. Det er bare bra for økonomien å ligge på jumbo plass når det gjelder velferdsgoder! Om noen sulter i hel så er det da deres egen skyld. De burde ha kommet seg ut i jobb.

:frustrert::frustrert::frustrert::frustrert::frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shadowlyn
Der tar du nok feil! Høyre skryter jo av å være best på økonomi, og slike matematiske ting som ikke sosialistene har noe greie på i det hele tatt! Når de skriver 700 000 da må det jo være slik da at dem som mottar trygd er lat og bare trenger den rette motivasjonen for å komme seg i jobb. Få pensjonistene i jobb! Og de narkomane slutter nok å ruse seg bare vi tar fra dem sosialtrygda. Fjern trygdeordninger og slikt så kan vi øke lønningene til politikerene og landet vil bli et mye bedre sted å være.

:ler: Det lyser gjennom at du bare er her for å provosere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varg-Menja

"Partiet vil derfor ha slutt på at folk får sosialhjelp uten at de forplikter seg til opplæring eller arbeidstrening."

Slik er det da allerede i dag... Arbeidsføre folk får ikke sosialstønad uten å forplikte seg til å møte opp på feks jobbsøkerkurs ol. Hva med at høyre sjekker ståa før de kommer med dustete forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: Det lyser gjennom at du bare er her for å provosere.

Nei, jeg er ikke her for å provosere. Jeg ønsket å få frem hva Høyre faktisk sier og hvilke teknikker de bruker for å stigmatisere mennesker som er syk. Jeg burde gjerne ha hatt et slikt :ironi: etter innleggene mine. Høyre bruker antallet trygdede til å argumentere for at mennesker er blitt mer lat, men dem bryr seg ikke om hva som fører til at antallet øker, f.eks. høyere levealdre, flere pensjonister, at flere er i arbeidslivet og opparbeider seg rettigheter osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er ikke her for å provosere. Jeg ønsket å få frem hva Høyre faktisk sier og hvilke teknikker de bruker for å stigmatisere mennesker som er syk.

Heldigvis er det ikke saa mange som stemmer Höyre lenger, det er vel en grunn til det...

Takk for klapp paa hodet :):ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heldigvis er det ikke saa mange som stemmer Höyre lenger, det er vel en grunn til det...

Takk for klapp paa hodet  :)  :ler:

Nei, men dessverre er det stadig flere som stemmer Frp og dem bruker til tider den samme retorikken. I tillegg bruker dem de gamle triksene med å dra frem enkelt skjebner for å vise hvor snille dem er. De drar frem enkelt saker i media, mens de samtidig ønsker å fjerne velferdsordninger. De lager en disse menneskene fortjener hjelp, mens disse gjør det ikke holdning. Det vil typisk være kvinner og kvinnesykdommer som blir de størst taperne. Jeg samenligner det med Hitler som gikk rundt å klappet barn på hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Det viktigste nå er å fokusere på den gruppen som ikke har greid å finne seg til rette i norsk arbeidsliv. Selv med lav arbeidsløshet er godt over 700.000 mennesker utenfor det ordinære arbeidsmarkedet. Mange av dem kan arbeide i hel eller halv stilling, sier Foss til Aftenposten

Det står at mange kan, det betyr vel ikke alle ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fullstendig enig med Foss og Høyre i at folk som går på sosialen kan godt få lov til det, men de må vise seg villige til å gå med på opplæringskurs slik at de står bedre rustet for arbeidsmarkedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Det viktigste nå er å fokusere på den gruppen som ikke har greid å finne seg til rette i norsk arbeidsliv. Selv med lav arbeidsløshet er godt over 700.000 mennesker utenfor det ordinære arbeidsmarkedet. Mange av dem kan arbeide i hel eller halv stilling, sier Foss til Aftenposten

Det står at mange kan, det betyr vel ikke alle ?

Og hvor mange mener du det er? Burde han ikke heller ha brukt tall som er relevante istedenfor å fortelle hvor mange trygdede det er? Ser du ikke hvilken effekt det har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...