Gå til innhold

Du Carl, du Carl


Gjest Gjesten

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Hva er det egentlig dere klager over?

Helt uproblematisk dette dersom man ikke på død og liv skal ta ord ut av sin sammenheng og spinne rundt på det.

Har du gjort noen forsøk på å få med deg hva FrP mener om integrering av utlendinger i alle aldre (f.eks svigermoren til Mullah Krekar) i Norge? Om språkopplæring og sånt?

Eller husker du hvordan han reagerte da det kom frem at enkelte rike pakistanere ønsket å kjøpe tilsvarende pleietjenester i Norge tilpasset sin religion, sine skikker etc?

Ut fra hva Hagen sier nå burde jo dét vært helt uproblematisk, med mindre man på død og liv skal ta ord ut av sin sammenheng og spinne rundt på det. Hva var det egentlig Hagen klaget over da han ble så rasende på disse pakistanerne, disse muslimene?

Det vi viser, og som du selv velger om du vil forstå, er at Khalid Hagen benytter seg av populismens fremste luksus; den uforfalskede inkonsekvens. Noen synes det er OK, andre synes ikke det.

Go figure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi krever ikke at et spansk sykehjem skal tilpasses nordmenn, vi diskuterer muligheten for at den norske stat får sette opp et sykehjem i varmere klima for mennesker i livets vinter. Det får være opp til de spanske myndigheter om de ser dette som et problem, jeg tviler på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En privat bedrift kan ansette hvem de vil. Om Hagen her mener at en privat bedrift (sykehus eller sykehjem) skal kreve at de ansatte kan norsk; så er det latterlig å gjøre en politisk sak ut av det. Igjen utrolig populistisk. For det er i så fall ledelsen som bestmmer ansettelseskrav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett forstår vi jo alle alle dette er publikumsfrieri an mass av Hagen. Snakk om å blåse med vinden.

Gamlingene der nede fikk vel nesten årets orgasme av å høre dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En privat bedrift kan ansette hvem de vil. Om Hagen her mener at en privat bedrift (sykehus eller sykehjem) skal kreve at de ansatte kan norsk; så er det latterlig å gjøre en politisk sak ut av det. Igjen utrolig populistisk. For det er i så fall ledelsen som bestmmer ansettelseskrav.

Din dekadente kustnerfjott! Hvorfor bruker du tegnet ";" når et enkelt komma hadde vært tilstrekkelig? :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nordmenn setter opp sykehjem i Spania. Norske eldre transporteres ned til varmere klima. De kan ikke spansk. Man ansetter folk som kan kommunisere med dem. Hva er det folk diskuterer her egentlig.

Latterlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmenn setter opp sykehjem i Spania. Norske eldre transporteres ned til varmere  klima. De kan ikke spansk. Man ansetter folk som kan kommunisere med dem. Hva er det folk diskuterer her egentlig.

Latterlig.

Her diskuteres vel det Hagen sa noe om; og ikke dette....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det Hagen sa noe om. Har du et problem med at pleiere av norske eldre på et sykehjem satt opp med norske penger har som et krav til kvalifikasjoner at de kan kommunisere med personene de tar hånd om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James II

man kan ikke kreve at Spansjoler skal gjøre noe når det er i Spania og det er Spanjolenes land ikke nordmenne.

Men vist det er snakk om og ta leger og syke søstre fra Norge for og jobbe i et sykehus eller pleiehjem for norske penger så ser jeg ikke noe galt i det.

Det som er galt er at man skal kreve at Spanjolene i sitt eget land skal lære Norsk. Det er bare idiotisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det Hagen sa noe om. Har du et problem med at pleiere av norske eldre på et sykehjem satt opp med norske penger har som et krav til kvalifikasjoner at de kan kommunisere med personene de tar hånd om?

Nei det var det ikke.

Men det ser ut som om det er den offisielle (bort-)forklaringen vi vil sitte igjen med når Frp har revisjonert Hagens uttalelser ferdig og spredt resultatet til Frps trofaste, men ikke så smarte, nettgerilja :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det Hagen sa noe om. Har du et problem med at pleiere av norske eldre på et sykehjem satt opp med norske penger har som et krav til kvalifikasjoner at de kan kommunisere med personene de tar hånd om?

nei, det var det ikke. men om så var så er det like dumt (slå mynt på) å gjøre en politisk sak ut av en selvfølgelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel snarere det venstrevridde media som gjør en sak av det.

Klart.

Å skylle på andre har blitt en stategi for frp det også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor mange spanjoler som kommer til å jobbe på dette sykehejmmet hvis det blir noe av. Det blir vel mest normenn tror jeg. Problemet for Hagen blir da at kostnadene til arbeidskraft ikke blir så lave som han hadde tenkt seg. For tror dere det er mange norske sykepleiere og hjelpepleiere som vil godta å jobbe for norsk arbeidgiver til spansk lønn? Og hvis det blir både norske og spanske ansatte, tror dere at spanjolene vil godta å få lavere lønn enn sine norske kollegaer (når de attpåtil må gå på norsk-kurs for i det hele tatt få jobben – hvem skal betale dette forresten?) Kunne vært en sak for fagforeninga ihvertfall… Vel.. vi får se hvor billig dette blir…

Det er vel ikke så mange som virkelig mener at bestemor skal sette seg på skolebenken og lære spansk. Og spanjolene er vel bare glad til så lenge de får inntekter på prosjektet. Men vi må få lov til å le litt av Hagen og dette innlysende pensjonist-frieriet. Særlig når han klarer å uttale “Innvandrere i Norge må lære seg norsk. Det samme bør spanjoler i Spania gjøre, hvis de vil jobbe med nordmenn”

Dobbeltmoral på sitt beste! Heia Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel ikke kun med penger å gjøre, men også de eldres trivsel. Jeg tror det ville vært et fint tilbud for en del eldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det har vel ikke kun med penger å gjøre, men også de eldres trivsel. Jeg tror det ville vært et fint tilbud for en del eldre.

Hagen er ikke interessert i de eldre, han vil bare score tabloide points...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det slipper de å gjøre. For innvandrerne krever at deres gamle skal slippe å bli pleiet av norske pleiere.

Visste det var en grunn til at de ligger alene på rommene uten å få hjelp.... De har jo ikke så mange muslimer etc som er sykepleiere over alt...

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miloine

På Tøyen og Grøndland i Oslo bor det såkalte gettoer av "våre nye landsmenn"

Dersom jeg skal ta meg jobb på feks. Tøyen eller Grønland i Oslo, er jeg nødt til å lære meg pakistans og eller arabisk av den grunn!?

ja,ja :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...