Gå til innhold

Du Carl, du Carl


Gjest Gjesten

Anbefalte innlegg

:ler: Går det an?

Han mener at siden innvandrere i Norge må lære seg norsk og derfor bør spanjoler i Spania lære seg norsk. :ler: Det her er dumhet på sitt beste.

Eller kanskje er det dumhet på sitt verste? Hvordan er det mulig at noen tør åpent å påstå at det er logikk i det denne fyren(og ellers fra partiet) snakker om? :tristbla: Tenk at et slikt parti er Norges største via meningsmålinger i dag. Blir litt kvalm og redd og oppgitt jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fins det noen frp-velgere her som kan forklare logikken?

De holder seg alltid unna tråder der det ikke finnes _noen_ måte å utnytte temaet politisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Fins det noen frp-velgere her som kan forklare logikken?

Heller forklare den manglende logikken. De hevder så fint at Norge tilfører Spania penger, og at det er årsaken til at spanjoler som omgås nordmenn må lære norsk, men i mine øyne er dette et svært så nedlatende syn på Spania. Skulle nesten tro CIH ser på Spania som mindreverdig i forhold til Norge, og at spanjoler burde være takknemlige for at nordmenn verdiger dem et blikk, ikke minst sitt nærvær. Vel, sånn som norske pensjonister holder på i Spania, tviler jeg sterkt på at det er noen berikelse av lokalmiljøet. Eller-----muligens for alle de private legetjenestene som popper opp i skandinaviske områder "snakker norsk, spesialist på hjertelidelser og gikt", for å behandle alkoholskader og overspising'

(det siste var litt :ironi: , i tilfelle noen ikke skjønte).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synnes rett og slett at den Spanske regjering burde sparke ut alle de Nordmenn som ikke lærer seg Spansk.

Ja, dette hadde jo vaert et godt forslag, hadde det bare ikke vaert for at turismen (og ogsaa langtidsturismen) er Spanias viktigste (tror jeg, ihvertfall av de viktigste) naering. Naa er det ikke nordmenn som er de störste bidragsytere da, men tyskere og engelsmenn. Derfor kunne kanskje Spania hatt denne reglen bare for de utenfor EU (eller bare for nordmenn som er foreslaatt over) :ironi:

Hagen sier for övrig bare akkurat det de norske pensjonistene i Spania vil höre, det er jo derfor politikken deres kalles populisme. Han er lur han, det er bare velgerne som er dumme og ikke gjennomskuer det (det er gjort undersökelser paa at det er FRPs velgere som faktisk vil tape pa FRPs politikk)

Endret av Señorita M
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FRPs politikk? Har de en sånn altså? :ler:

Heia Norge. Det overrasker jo egentlig ikke i det hele tatt dette her, det som er fortvilet er jo hvor mange *** som ikke skjønner bedre, og som stemmer FRP likevel. Ikke rart Norge havnet litt lengre ned på IQ-lista enn vi likte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Link, vær så snill? (edit: fant den)

Det verste er nok at mange dunk-ere er enig i Hagen og. Erasmus montanus, here we go.

Jeg tror den fyren gjør det best i å la Siv ta over styringen.

Endret av punktom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

Men om de går inn på VG debatt og ser debatten om dette utspelet der, så er det uhorveleg mange som tar Hagen i forsvar, og syns dette skulle berre mangle. Det var då eg verkeleg mista all tru på mine landsmenn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James II
. Det var då eg verkeleg mista all tru på mine landsmenn...

Jeg miste troen på mine landsmenn for lenge lenge siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt idiotisk....

Greit at utlendiger i Norge bør lære seg norsk, men da bør nordmenn i utlandet lære seg det språket som snakkes der, de bor der tross alt av egen fri vilje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere tenker tydeligvis ikke helt igjennom hva saken handler om.

Det er snakk om mulige norske sykehjem satt opp med norske penger. Her kan eldre nordmenn få tilbud om å bli tatt hånd om på sine eldre dager. Disse skal ikke jobbe, de skal ikke studere, de skal ikke skaffe familie. De skal i det hele tatt ha liten kontakt med lokalsamfunnet. Mener dere virkelig at disse eldre må lære seg spansk, er dette rimelig?

At pleiere på dette hjemmet skal kunne kommunisere med disse eldre er vel ikke noe rart. Enten de er nordmenn eller spanske.

Forsøk å se hva saken handler om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere tenker tydeligvis ikke helt igjennom hva saken handler om.

Det er snakk om mulige norske sykehjem satt opp med norske penger. Her kan eldre nordmenn få tilbud om å bli tatt hånd om på sine eldre dager. Disse skal ikke jobbe, de skal ikke studere, de skal ikke skaffe familie. De skal i det hele tatt ha liten kontakt med lokalsamfunnet. Mener dere virkelig at disse eldre må lære seg spansk, er dette rimelig?

At pleiere på dette hjemmet skal kunne kommunisere med disse eldre er vel ikke noe rart. Enten de er nordmenn eller spanske.

Forsøk å se hva saken handler om.

Det er frivillig å reise til Spania. En av de ytterst få ulempene er at de snakker spansk der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere tenker tydeligvis ikke helt igjennom hva saken handler om.

Det er snakk om mulige norske sykehjem satt opp med norske penger. Her kan eldre nordmenn få tilbud om å bli tatt hånd om på sine eldre dager. Disse skal ikke jobbe, de skal ikke studere, de skal ikke skaffe familie. De skal i det hele tatt ha liten kontakt med lokalsamfunnet. Mener dere virkelig at disse eldre må lære seg spansk, er dette rimelig?

At pleiere på dette hjemmet skal kunne kommunisere med disse eldre er vel ikke noe rart. Enten de er nordmenn eller spanske.

Forsøk å se hva saken handler om.

Eh, tror de fleste forstår hva det handler om, men skal tyskerne, engelskmennene og de andre nasjonene som "bor" i Spania kreve det samme? Det er tross alt nordmenn som blir flyttet over til Spania, og greit de har behov for det, men det er da for pokkeren meg ikke spanjolene sitt problem at nordmenn ikke kan være i sitt eget land.

Så jeg forstår godt problemet, men anser det som totalt tåpelig å skulle kreve noe slikt fra Spania. Kanskje de eldre kunne lære seg spansk istedet, så fikk de dagene til å gå fortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du kreve? Det er snakk om noen stillinger på et sykehjem der en av kvalifikasjonene vil være å kunne norsk. Her kan man ha norsk arbeidskraft eller spansk arbeidskraft som har skaffet seg ekstra kunnskap. Alle eldre vil være norske. Spanjolene vil ha null utgifter og sykehjemmet vil være betalt av den norske stat. Tror du disse eldre pleietrengende vil bevege seg mye ute i samfunnet eller?

Dere bedriver billig retorikk som man ved nærmere ettertanke ser at ikke holder.

Andre nordmenn som flytter til Spania bør selvsagt lære seg spansk, men disse eldre pleietrengende er i en annen situasjon. Tenk etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du kreve? Det er snakk om noen stillinger på et sykehjem der en av kvalifikasjonene vil være å kunne norsk. Her kan man ha norsk arbeidskraft eller spansk arbeidskraft som har skaffet seg ekstra kunnskap. Alle eldre vil være norske. Spanjolene vil ha null utgifter og sykehjemmet vil være betalt av den norske stat. Tror du disse eldre pleietrengende vil bevege seg mye ute i samfunnet eller?

Dere bedriver billig retorikk som man ved nærmere ettertanke ser at ikke holder.

Andre nordmenn som flytter til Spania bør selvsagt lære seg spansk, men disse eldre pleietrengende er i en annen situasjon. Tenk etter.

står ikke noe sted at han snakker om sykehjem med pleietrengende eldre. Har vi det der nede i det hele tatt?.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjesta
Dere tenker tydeligvis ikke helt igjennom hva saken handler om.

Det er snakk om mulige norske sykehjem satt opp med norske penger. Her kan eldre nordmenn få tilbud om å bli tatt hånd om på sine eldre dager. Disse skal ikke jobbe, de skal ikke studere, de skal ikke skaffe familie. De skal i det hele tatt ha liten kontakt med lokalsamfunnet. Mener dere virkelig at disse eldre må lære seg spansk, er dette rimelig?

At pleiere på dette hjemmet skal kunne kommunisere med disse eldre er vel ikke noe rart. Enten de er nordmenn eller spanske.

Forsøk å se hva saken handler om.

Jeg er også positiv til at norsk helsepersonell som skal jobbe på pleiehjem med velstående pakistanske oldiser må lære seg urdu. Det er ikke nok at de bare kan morsmålet sitt når de rike pakistanerne skal få tilbud om å bli tatt hånd om på sine eldre dager. Disse skal ikke jobbe, de skal ikke studere, de skal ikke skaffe seg familie. De skal i det hele tatt ha liten kontakt med lokalsamfunnet.

Jeg synes også det er en uting at spanjolene der nede i Spanien lever i ghettoer, helt isolert fra alle de flotte nordmennene som kommer og beriker det ellers så enkle landet langt der nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Spania er åpen for at vi kan sette opp sykehjem for norske penger der norske eldre kan få hjelp på sine eldre dager så ser jeg ikke problemet. Det vil antagelig for det meste være nordmenn som jobber der, kanskje noen spanjoler om de har de rette kvalifikasjonene.

Vi har flere norske skoler i Spania også der nordmenn jobber for norske elever.

Hva er det egentlig dere klager over?

Helt uproblematisk dette dersom man ikke på død og liv skal ta ord ut av sin sammenheng og spinne rundt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Har du hørt om interesse fra den paksitanske stat om å få sette opp sykehjem i Norge? Ikke jeg heller. Den situasjonen virker ikke særlig realistisk. Om de ville gjøre det og de dekket utgiftene selv så ville det vært uproblematisk for meg.

Vi har allerede mange mennesker med den nødvendige språkkunnskapen i Norge.

Du driver billig retorikk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...