Gå til innhold

Du Carl, du Carl


Gjest Gjesten

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesten
Her ser vi toppen på norsk arroganse. Spanjolar i Spania skal lære norsk for å jobbe med norske innvandrarar i Spania. Ingen krav til at norske innvandrarar skal lære spansk nei. Eg blir flau...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest King James II

Dette her er Idiotisk . Det er Nordmenn som skal lære seg Spansk når de bor i Spania.

Spansk snakkes av over 425 millioner mennesker verden over

Norsk av hva kanskje 5 millioner.

Jeg synnes rett og slett at den Spanske regjering burde sparke ut alle de Nordmenn som ikke lærer seg Spansk.

Bor man i et aent land ja da får man faen med lære seg språket synnes jeg.

Nordmenn ja jeg blir faktisk flau jeg skammer meg over og vere Norsk når man hører på hagen.

Skal liksom vi bestemme hva Spanjolene skal gjøre i deres eget land.

Norsk et lite fille språk på 4.6 millioner.

Spansk snakkes av 425 millioner. Verden over-

Ja jeg tror virkelig at Spanjolene bryr seg om og lære seg Norsk når de skal jobbe i Spania.

Hagen er ja jeg skal ikke si hva jeg synnes om han siden person angrep jo er ulovlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varg-Menja

Dette er rett og slett for dumt, jeg skjønner ikke at mannen kan bli tatt seriøst som politiker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste det der jeg også, og reagerte ganske kraftig. Kan noen forklare meg logikken hans? Det kræsjer jo egentlig med alt han sier om norske forhold....Men at han vil vinne mange stemmer på det er det ingen tvil om. Han sier jo akkurat det pensjonistene der nede vil høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig hva den mannen får seg til å si. Jeg har selv lenge ergret seg over onkelen min som alltid snakker om at utelendinger i Norge må lære norsk, mens han selv ikke kan si en eneste setning på spansk etter å ha hatt hus der i over 10 år. Har aldri hatt særlig høye tanker om Carl I., men dette tar kaka. Hadde ikke trodd at en politiker kunne få seg til å komme med så tåpelige utsagn offentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg håper virkelig at spansk media fanger opp dette slik at Hagen og resten av frp-pakket blir uønsket i Spania

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James II

Kanskje noen skulle tipse den største media kanalen i Spania om dette...

Det jeg også håper er at om det ikke er det at den Spanske regjering lager en lov som sier at alle som bor i Spania må lere seg Spansk for og bo der eller så blir de kasta ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Måtte le da jeg så den artikkelen. Hadde jeg ikke visst bedre, ville jeg trodd det var en 1.april-spøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LoisLane

Carl stiller seg sikkert også bak et krav om at norske sykepleiere nå må lære seg urdu - en nødvendighet i dagens flerkulturelle samfunn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes spanske hunder og katter burde trenes opp til å lystre norsk og alle de spanske lovene burde komme ut på norsk først. Tross alt.

Det burde også være et folkekrav at spanske aviser kommer ut på norsk i stedet for det skvaldrespråket de snakker der nede.

Alle turister som kommer til Norge men ikke snakker perfekt norsk burde bortvises ved grensen, evt. skytes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo heller ingen krav til at innvandrere i Norge skal lære norsk heller da.

Å veien til sosialkontoret finner de likevel.

Hva er forskjellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo heller ingen krav til at innvandrere i Norge skal lære norsk heller da.

Å veien til sosialkontoret finner de likevel.

Hva er forskjellen?

Forskjellen er at Carl I vil kaste ut innvandrere i Norge som ikke lærer seg norsk, men allikevel krever at spanjoler i Spania også skal lære seg norsk for å omgås oss. Kan ikke være det som kalles dobbeltmoal vel?!? Har ikke hørt om at Carl I krever at norske sosialkontomedarbeidee skal lære seg urdu, arabisk, vietnamesisk, engelsk, tysk, farsi etc.... slik at denne befolkningsmassen skal føle seg vel ivarettt her til lands.

(Er forøvrig helt enig i at det bør kreves at innvandrere i Norge bør forsøke å lære seg norsk, men da kan jeg da for pokker ikke forlange at brasilianeren)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bellatrix
Jeg synes spanske hunder og katter burde trenes opp til å lystre norsk og alle de spanske lovene burde komme ut på norsk først. Tross alt.

Det burde også være et folkekrav at spanske aviser kommer ut på norsk i stedet for det skvaldrespråket de snakker der nede.

Alle turister som kommer til Norge men ikke snakker perfekt norsk burde bortvises ved grensen, evt. skytes.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fins det noen frp-velgere her som kan forklare logikken?

Se på VG-debatt. Der var det visst noen som forklarte det med at forskjellen lå i at nordmenn spyttet inn mange penger i Spania og i Norge slukte innvandrere penger. Hadde lyst til å spørre om man hadde syntes det var greit om rike oljesjeiker kom til Norge og krevde at vi skulle lære arabisk, men tråden var blitt så lang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...