AnonymBruker Skrevet 13. juni #1 Skrevet 13. juni Noen som har enten giftet seg i Italia, eller hatt feiringen der? Eller begge deler? Eller har vært gjest? Vil veldig gjerne høre deres erfaringer med ... alt egentlig Anonymkode: 87a86...860
AnonymBruker Skrevet 19. juni #2 Skrevet 19. juni Ingen av delene. Men som gjest ville jeg syns det var dyrt og unødvendig, med mindre brudeparet dekket store deler av utgiftene. Mer enn bare bryllupsmiddag. I tillegg måtte det vært en destinasjon som flyr relativt hyppig og til ok priser fra de byene gjestene bor i. Det bør også være mulig å være en langhelg uten stress. Lokale bør være nær flyplass/tilhørende by, og med gode overnattingsmuligheter i alle prisklasser. Med mindre dette dekkes av dere. Ville ikke lagt bryllup til fellesferie, da må folk få frihet til å velge reise selv. Dere må være klar over frafall fordi noen ikke kan eller ha råd. Ikke ønske gaver. Reisen blir gaven. Og man bør få invitasjon minst 1år før. Nærmeste kan gjerne få ca dato/mnd tidligere hvis de har jobbet hvor ferie ikke kan tas ut fritt/evt gjester dere absolutt vil ha til stede. Anonymkode: b601e...663 12 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni #3 Skrevet 19. juni Kunne vært kjekt å dra som gjest, men da ville jeg forventet full oppvartning, utenom fly og bo. For eksempel ville jeg synes det var frekt å måtte betale for alkohol. Og ville forventet det var fancy og virkelig en opplevelse, siden det koster mye å dra. Anonymkode: 27e85...851 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni #4 Skrevet 19. juni Har vært gjest i bryllup ved en av innsjøene i Nord Italia. Det var veldig veldig bra. Her hadde de lagt opp til to netter, en der de hadde leid en restaurant i sentrum første kvelden og så bryllupsfesten på hotellet de fleste av oss bodde på kvelden/natten etter. Det funket fint for når man først har dratt såpass langt så er det ok med litt mer ennven kveld. Også smart å ha de aller fleste gjestene overnattende på en lokasjon. Anonymkode: e39e1...cf4
AnonymBruker Skrevet 19. juni #5 Skrevet 19. juni Kan jo legge til at det var fri bar, fri båtcruise på innsjøen og rabatt på hotell ordnet av brudeparet. Det er som andre her sier ikke så dumt når folk drar langt. Anonymkode: e39e1...cf4 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni #6 Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ingen av delene. Men som gjest ville jeg syns det var dyrt og unødvendig, med mindre brudeparet dekket store deler av utgiftene. Mer enn bare bryllupsmiddag. I tillegg måtte det vært en destinasjon som flyr relativt hyppig og til ok priser fra de byene gjestene bor i. Det bør også være mulig å være en langhelg uten stress. Lokale bør være nær flyplass/tilhørende by, og med gode overnattingsmuligheter i alle prisklasser. Med mindre dette dekkes av dere. Ville ikke lagt bryllup til fellesferie, da må folk få frihet til å velge reise selv. Dere må være klar over frafall fordi noen ikke kan eller ha råd. Ikke ønske gaver. Reisen blir gaven. Og man bør få invitasjon minst 1år før. Nærmeste kan gjerne få ca dato/mnd tidligere hvis de har jobbet hvor ferie ikke kan tas ut fritt/evt gjester dere absolutt vil ha til stede. Anonymkode: b601e...663 Jøss, for en solstråle du er da 😅 Anonymkode: f3f07...49d 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #7 Skrevet 20. juni Ts her! Vi tenker å dekke utgiftene til bo som blir en stor villa med plass til alle i Toscana. Det er plass til alle fordi vi ikke er så mange. Og som noen her skriver og som vi også har tenkt vil vi skrive og si tydelig at gjestenes deltakelse er gaven vi ønsker oss, så vi kommer ikke til å ønske eller forvente noe mer enn det. Anonymkode: 87a86...860 5 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #8 Skrevet 20. juni Giftet oss i Italia og har vært gjest i to brylluper i Italia . For oss var gaven at gjestene tok turen. Ordnet rabatt på overnattingssted til de av gjestene som ikke bodde i villaen sammen med oss. Hadde pizzakjeden dagen før bryllupet, fri bar begge dagene og brunch dagen etter. Anonymkode: 3c52c...a8a
AnonymBruker Skrevet 20. juni #9 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ts her! Vi tenker å dekke utgiftene til bo som blir en stor villa med plass til alle i Toscana. Det er plass til alle fordi vi ikke er så mange. Og som noen her skriver og som vi også har tenkt vil vi skrive og si tydelig at gjestenes deltakelse er gaven vi ønsker oss, så vi kommer ikke til å ønske eller forvente noe mer enn det. Anonymkode: 87a86...860 Det høres bra ut. Jeg ville tatt kontakt med en tospråklig bryllupsplanlegger i Italia. Du kan lese mer om ulike tips og praktiske ting dere må tenke på her https://annaobrambilla.com/norsk-bryllup-i-italia/ Anonymkode: 05d81...861
AnonymBruker Skrevet 20. juni #10 Skrevet 20. juni unngå sommaren. Det er brutalt varmt og ubehagelig for alle Anonymkode: 1c513...ef4 1
mereo Skrevet 20. juni #11 Skrevet 20. juni Jeg skal være ærlig og si at med dagens priser så hadde jeg takket nei, med mindre de som giftet seg har råd til å faktisk holde gildet. 4
AnonymBruker Skrevet 20. juni #12 Skrevet 20. juni mereo skrev (34 minutter siden): Jeg skal være ærlig og si at med dagens priser så hadde jeg takket nei, med mindre de som giftet seg har råd til å faktisk holde gildet. Selv om du hadde endt opp med å bruke si 3.000,- på reise også hadde du fått resten dekket og ikke brukt penger på gave til aller nærmeste familie eller din beste venn? Jeg spør ikke spydig men oppriktig. Ts. Anonymkode: 87a86...860 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #13 Skrevet 20. juni Ikke påfør gjester kostnader de egentlig ikke ønsker. Anonymkode: c9900...8ac 5
AnonymBruker Skrevet 20. juni #14 Skrevet 20. juni Jeg har vært gjest i et bryllup i Italia. Det ble holdt på en vingård i Torcana området, kunne fly til pisa. Men måtte så leie bil for å komme oss til stedet. Brudeparet stod for overnatting i fredag-søndag og mat og drikke disse dagene. Gjestene måtte betale flyreise, men brudeparet forventet da ingen gaver. Jeg synes selv dette ble for dyrt, men jeg deltok. Betalte vel 5000 per person i flybilletter, da vi først måtte fly langt innenlands for å komme til riktig flyplass i Norge. Som student var dette egentlig altfor dyrt. Og selv om mat og drikke var inkludert så går det jo mer penger enn det på tur. Vi valgte dog å bli der noen dager etter bryllupet som ferie siden vi alt hadde betalt for flyturen... Men det var et flott bryllup med rundt 30 gjester. ❤️ Anonymkode: 41976...b5b
AnonymBruker Skrevet 20. juni #15 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ikke påfør gjester kostnader de egentlig ikke ønsker. Anonymkode: c9900...8ac Jeg hadde likt å bli invitert slik hvis min bror hadde giftet seg og jeg kunne spart 3.000.- på et års tid men jeg forstår at man er ulike Anonymkode: 87a86...860
AnonymBruker Skrevet 20. juni #16 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts her! Vi tenker å dekke utgiftene til bo som blir en stor villa med plass til alle i Toscana. Det er plass til alle fordi vi ikke er så mange. Og som noen her skriver og som vi også har tenkt vil vi skrive og si tydelig at gjestenes deltakelse er gaven vi ønsker oss, så vi kommer ikke til å ønske eller forvente noe mer enn det. Anonymkode: 87a86...860 Ikke gjør det i fellesferien- da ødelegger du andres ferieplaner. Husk at folk må fly og leie bil for å komme frem. Det er dyrt. Mye dyrere for gjestene enn hva du betaler for dem. Husk også at selv om du liker alle, er det ikke sikkert folk liker hverandre. Det er svært begrenset hvor gøy det er å være stuck med en bunch folk man ikke har mye til felles med, i flere dager. Har vært i to slike bryllup. Brudepar er fornøyde, bildene vakre. For meg som gjest var det helt nødvendig å ta noen dager ekstra i Italia etter bryllupet for å hente meg inn og kose meg litt, slik at ikke pengene føltes fullstendig bortkastet. Anonymkode: 48d73...f08 2 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni #17 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke gjør det i fellesferien- da ødelegger du andres ferieplaner. Husk at folk må fly og leie bil for å komme frem. Det er dyrt. Mye dyrere for gjestene enn hva du betaler for dem. Husk også at selv om du liker alle, er det ikke sikkert folk liker hverandre. Det er svært begrenset hvor gøy det er å være stuck med en bunch folk man ikke har mye til felles med, i flere dager. Har vært i to slike bryllup. Brudepar er fornøyde, bildene vakre. For meg som gjest var det helt nødvendig å ta noen dager ekstra i Italia etter bryllupet for å hente meg inn og kose meg litt, slik at ikke pengene føltes fullstendig bortkastet. Anonymkode: 48d73...f08 Gode innspill, tusen takk! Tar det med meg, både dette og mye av det andre over her skriver. Vi tenker å begrense "samboerskapet" til to døgn. Dagen før festen, festdagen, og neste formiddag eller ut over ettermiddagen. Stor villa med nydelig natur rundt, basseng til barna og mulighet for kjøreturer for de som trenger å dra vekk litt. Det kan hende det blir brudgommen og jeg som trenger å kjøre oss en tur midt oppi dette også Anonymkode: 87a86...860
mereo Skrevet 20. juni #18 Skrevet 20. juni (endret) AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Selv om du hadde endt opp med å bruke si 3.000,- på reise også hadde du fått resten dekket og ikke brukt penger på gave til aller nærmeste familie eller din beste venn? Jeg spør ikke spydig men oppriktig. Ts. Anonymkode: 87a86...860 Kommer an på, har en av de en så sterk tilknytning at det er grunnen for at de gifter seg i Italia - kanskje. 3000kr er mye penger for en del om dagen, ikke for meg. Selvom du ikke ber om gaver, så trenger jo gjestene å ha på seg klær - det koster. Resten blir dekket? Hva er resten? Men så synes jeg «destinasjons bryllup», er uting ovenfor gjestene. 3000 kr som jeg kunne brukt på en ferie til valgfri destinasjon frister mer. Endret 20. juni av mereo 3 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #19 Skrevet 20. juni Ikke i Italia, men annet destinasjonsbryllup. Vi giftet oss selv i Norge og hadde "alt inkl" selv på budsjett. Har vært i et destinasjonsbryllup hvor vi måtte betale for å komme oss dit selv (tenker det er helt innenfor), MEN - og da også måtte betale for (ganske dyr) overnatting og da frokosten selv 🤭 i tillegg var alt av drikke både dag 1 (førfesten) og alt av drikke etter dessert på selve bryllupsdagen slik man måtte kjøpe selv. Følte hele opplegget var kjipt og at brudeparet la store deler av kostnaden med å gifte seg over på gjestene 😅. Dette var i et land som er en del billigere enn Norge, så de sparte nok en del penger på å ha selskapet og vielsen der. Der var heller ikke lagt opp til noe mat mellom frokost og middagen, så folk var veldig sulten rundt lunsjtider 😅 pga hele slottet var lagt opp til bryllup og det lå laaangt unna alt var der ikke særlig muligheter for å kjøpe seg noe å spise heller. Her var det også forventet gave, noe jeg synes er en uting ved destinasjonsbryllup. Da tenker jeg at gaven er at gjestene tar seg råd og tid til å komme å feire. Mulig jeg er kjip da 😅 Anonymkode: b29e2...5ce 4 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #20 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke i Italia, men annet destinasjonsbryllup. Vi giftet oss selv i Norge og hadde "alt inkl" selv på budsjett. Har vært i et destinasjonsbryllup hvor vi måtte betale for å komme oss dit selv (tenker det er helt innenfor), MEN - og da også måtte betale for (ganske dyr) overnatting og da frokosten selv 🤭 i tillegg var alt av drikke både dag 1 (førfesten) og alt av drikke etter dessert på selve bryllupsdagen slik man måtte kjøpe selv. Følte hele opplegget var kjipt og at brudeparet la store deler av kostnaden med å gifte seg over på gjestene 😅. Dette var i et land som er en del billigere enn Norge, så de sparte nok en del penger på å ha selskapet og vielsen der. Der var heller ikke lagt opp til noe mat mellom frokost og middagen, så folk var veldig sulten rundt lunsjtider 😅 pga hele slottet var lagt opp til bryllup og det lå laaangt unna alt var der ikke særlig muligheter for å kjøpe seg noe å spise heller. Her var det også forventet gave, noe jeg synes er en uting ved destinasjonsbryllup. Da tenker jeg at gaven er at gjestene tar seg råd og tid til å komme å feire. Mulig jeg er kjip da 😅 Anonymkode: b29e2...5ce Skal sies at kostnaden totalt for meg og min mann for å delta i dette bryllupet var mye nærmere 10 000,- enn 3000,- som blir diskutert her. Bare overnattingen på dette stedet kostet godt over 3000 for ett rom. Anonymkode: b29e2...5ce 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå