Gå til innhold

Har vi bare blitt inkompatible....?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Helt ærlig. Jeg hadde ikke klart det. Uansett hvor mye jeg elsket han, hadde jeg ikke klart å leve med det du beskriver. Synd det tok han 7 år å si det.

Jeg hadde støttet deg om du ville forlate han, dersom du var min venninne. Jeg hadde støttet han også, for det handler ikke om at den ene eller andre er ugrei. Dere bare passer ikke sammen lenger.

Anonymkode: f2f43...d28

Jeg synes det er helt greit å ha preferanser. Jeg synes også det er greit å skille lag fordi preferanser ikke mat her. Jeg synes det var feil måte å si det på. Den kommentaren ble slutten på sexlivet vårt, og jeg har ikke troen på at det kan gjenopplives

Anonymkode: 124cf...2cf

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Mat her" skulle være "matcher". At preferanser ikke matcher.

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg synes det er helt greit å ha preferanser. Jeg synes også det er greit å skille lag fordi preferanser ikke mat her. Jeg synes det var feil måte å si det på. Den kommentaren ble slutten på sexlivet vårt, og jeg har ikke troen på at det kan gjenopplives

Jeg er enig. Jeg dømmer hverken transpersoner eller crossdressere eller noe som helst som ikke skader andre. Men det betyr ikke at alle klarer å leve i parforhold med en som "kommer ut av skapet". Dessverre. 

Anonymkode: f2f43...d28

• Hjerte 1
Skrevet

Så han er ikke interessert i unga sine, ikke interessert i kona si.

Men veldig opptatt av sexlekene sine?

Ikke mange hadde savnet han.

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Du skriver at han vil ha ungene 50 % om du skiller deg fra ham. 

Jeg tror ikke han kommer til å gjøre det i praksis!

Han tar jo ikke vare på ungene sine, han tar ikke vare på forholdet/ekteskapet sitt - det han ER opptatt av og tar vare på, det er hans egne seksuelle fetisjer eller filer. 

Den egoismen og navlebeskuelsen han viser er såpass alvorlig at jeg ville snakket med barnevernet for å få råd. I disse årene har han vist at han ikke ønsker ta ansvar for egne barn, og at han ikke er i stand til å ta vare på egne barn alene. 

Jeg tipper at han også har minst en diagnose, for måten han oppfører seg på, nivået av manglende ansvarlighet og umodenhet, sammen med det store opphenget han har på sine fetisjer, det peker i den retningen. 

Jeg synes du skal snakke med dine foreldre og venner, sørg gjerne også for å få en samtale med noen på familievernkontoret alene, for jeg tror du vil trenge støtte i tiden fremover. Du kan også ta kontakt med nærmeste Krisesenter og be om å få et møte med dem for å snakke med dem og få råd, for en del av det du forteller han gjør mot deg er så sterk manipulasjon at det faktisk bikker over i en form for psykisk vold!

Å bli hos en slik egoist og manipulator som han er, det er ikke noe alternativ, Ts! Det er ikke noe poeng å holde sammen for barnas skyld heller, for barna vil begynne å legge merke til hvor dysfunksjonelt forholdet mellom deg og far er, og det vil også skade barna deres.

Ikke utsett det, kontakt de du må - og kom deg ut!

Anonymkode: e604e...550

• Hjerte 2
Skrevet

Heier på deg! Uansett hvordan du løser dette. 

Anonymkode: 6612e...511

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hun så ikke de røde flaggene før hun wåknet opp og skjønner at politisk korrekthet til slutt førte til livets realitersorientering - at egoismens sanne natur er like fargerik som reinbuen. Du skjønner at mannen har en haug med problemer når han objektifiserer deg og forventer å bli behandlet som subjekt. Du skjønner at dette ikke er sunt for deg. 

Lær, tilpass deg vef å komme deg ut av egoens tyranni. Evnen til å ivareta seg selv er arvelig. Vær et eksempel for barna. Ikke la deg dominere av en "kostyme artist" uten mentaliseringsevner.

.

Anonymkode: 61778...3b6

Jeg skulle til å svare, men så leste jeg svaret ditt som var langt bedre. 

Da er det bare å si: dette 👆🏻

Anonymkode: 28b79...129

• Liker 1
Skrevet

Det der hadde jeg avsluttet med en gang. Du finner bedre enn det der. Han er jo skikkelig dust?

AnonymBruker
Skrevet
MizzVic skrev (13 timer siden):

Så han er ikke interessert i unga sine, ikke interessert i kona si.

Men veldig opptatt av sexlekene sine?

Ikke mange hadde savnet han.

Jeg sa at jeg kommer aldri til å få flere barn med han pga dette (på den fineste måten det kunne gjøres), men gan vil spare på barnetingene våre i tilfelle han får barn med noen senere. Må innrømme at jeg håper virkelig ingen finner på å få barn med han med mindre han jobber MYE med seg selv....

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg sa at jeg kommer aldri til å få flere barn med han pga dette (på den fineste måten det kunne gjøres), men gan vil spare på barnetingene våre i tilfelle han får barn med noen senere. Må innrømme at jeg håper virkelig ingen finner på å få barn med han med mindre han jobber MYE med seg selv....

Han vil spare på deres ting tilfelle han får barn med noen andre??!!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Du skriver at han vil ha ungene 50 % om du skiller deg fra ham. 

Jeg tror ikke han kommer til å gjøre det i praksis!

Han tar jo ikke vare på ungene sine, han tar ikke vare på forholdet/ekteskapet sitt - det han ER opptatt av og tar vare på, det er hans egne seksuelle fetisjer eller filer. 

Den egoismen og navlebeskuelsen han viser er såpass alvorlig at jeg ville snakket med barnevernet for å få råd. I disse årene har han vist at han ikke ønsker ta ansvar for egne barn, og at han ikke er i stand til å ta vare på egne barn alene. 

Jeg tipper at han også har minst en diagnose, for måten han oppfører seg på, nivået av manglende ansvarlighet og umodenhet, sammen med det store opphenget han har på sine fetisjer, det peker i den retningen. 

Jeg synes du skal snakke med dine foreldre og venner, sørg gjerne også for å få en samtale med noen på familievernkontoret alene, for jeg tror du vil trenge støtte i tiden fremover. Du kan også ta kontakt med nærmeste Krisesenter og be om å få et møte med dem for å snakke med dem og få råd, for en del av det du forteller han gjør mot deg er så sterk manipulasjon at det faktisk bikker over i en form for psykisk vold!

Å bli hos en slik egoist og manipulator som han er, det er ikke noe alternativ, Ts! Det er ikke noe poeng å holde sammen for barnas skyld heller, for barna vil begynne å legge merke til hvor dysfunksjonelt forholdet mellom deg og far er, og det vil også skade barna deres.

Ikke utsett det, kontakt de du må - og kom deg ut!

Anonymkode: e604e...550

Jeg vet ikke. Per nå så er det veldig mye han ikke gjør med barna, og han mener de målære seg å være selvstendige. De ER selvstendige, men han bruker det altså som et argument for å kunne ignorere dem. 

Ja, han er høyt utdannet og opptil et visst emosjonelt nivå klarer han seg helt fint, men over dét er det plutselig ingen logikk, ingen empati. Ja, mulig det er en eller annen diagnose. 

Det er så vanskelig når ting er normalt og helt greit innimellom, og så gjør han et eller annet stygt. På det tidspunktet her vil jeg karakterisere det som psykisk vold. Jeg satt meg en gang lenge siden en grense ved at en voldelig partner var ikke greit, samme på hvilken måte. Så jeg må egentlig bare ignorere de gode tingene og dra, så fort jeg har et finansieringsbevis.

Det er vanskelig angående familie og venner: mine beste venner of familie vor 1,5-2 timer unna med bil, og jeg har ikke engsng en bil som kan gå mer enn ca 80-120 km uten å måtte lades. Jeg må altså skaffe meg et helt nytt nettverk. Ovenfor hans familie og felles venner vet jeg rett og slett ikke hva jeg skal si. 

AnonymBruker
Skrevet
Blåttvann skrev (13 timer siden):

Det der hadde jeg avsluttet med en gang. Du finner bedre enn det der. Han er jo skikkelig dust?

Jeg aner faktisk ikke om jeg orker å lete noen gang... akkurat nå føles det ikke ut som jeg absolutt ikke har overskudd til å o det hele tatt tenke på det

AnonymBruker
Skrevet
MizzVic skrev (11 minutter siden):

Ja, jeg har sagt at jeg kommer ikke til å ville være gravid igjen med han da han behandlet meg dårlig under den tida. Han mente at jeg ikke kunne ha hatt så ille bekkenløsning som jeg hadde fordi noen dager var litt bedre, og beskyldte meg for at jeg bare har lite vilje til å gjøre ting. Jeg hadde vondt hele tiden, og trodde jeg kunne havne i rullestol da det var så ille. Han sa at om jeg ikke orker å rydde, vaske klær og ta oppvasken som vanlig så må jeg kutte ned på jobben min/sykemelde meg mer, for han kommer ikke til å ta over da. Eldste barnet var kun ute 5 ganger i løpet av hele min gravitmdidtet da dette var alt jeg klarte - han hadde ikke interesse av å ta barnet med ut og leke. I tillegg lo han av meg og sa han ikke kom til å rydde verktøy og større ting jeg da ikke kunne løfte selv etter seg, for det er ikke mitt hus (vi eier det 50-50) og jeg bestemmer ikke hvordan det skal se ut; det er ikke hans problem at jeg må vakke meg gjennom ting og har ørten blåmerker på leggene pga rotet - jeg får klfte beina høyere eller no. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
MizzVic skrev (20 minutter siden):

Så da jeg sa at jeg ikke kom til å få flere barn med han sa han at han likevel komme rtil å spare på tingene i tilfelle HAN kommer til å få barn senere. 

Skrevet

Vond og provoserende lesning. Sex og preferanser er ikke det egentlige problemet her er det vel?

Alt ved denne mannen virker dysfunksjonelt, og er skadelig for både deg og barna.

Du må se alvoret og åpne deg om situasjonen for alle som kan hjelpe deg, familie, venner, Krisesenter. 

AnonymBruker
Skrevet

Han høres ekstremt egoistisk og selvopptatt ut. Dere har jo ikke samarbeid, og han viser deg ingen respekt, hverken som mor til hans barn, eller som kjæreste og kone. Han skjulte mye frem til bryllupet, og gav deg en feil oppfatning av ham. Vil nesten si at du ble lurt. Tenk på deg selv, dine barn og din og deres fremtid, og ta valg ut i fra det.

Anonymkode: 7d7a7...3ac

Skrevet

Denne tråden må flyttes til samliv.

Her er det mer alvorlige ting. Lurer på om du TS har sett på sex som bekreftelse. 

Virker ikke som det er mye annet bra...

AnonymBruker
Skrevet
kirini skrev (3 timer siden):

Vond og provoserende lesning. Sex og preferanser er ikke det egentlige problemet her er det vel?

Alt ved denne mannen virker dysfunksjonelt, og er skadelig for både deg og barna.

Du må se alvoret og åpne deg om situasjonen for alle som kan hjelpe deg, familie, venner, Krisesenter. 

Det var wgentøig det eneste vi hadde som jeg følte egentlig var ganske greit inntil relativt nylig. Jeg tenkte at kanskje kunne jeg henge fast på dette og så ville han etter hvert innse tingene han gjorde og endre seg. I stedet ble det først til at han sa han nå kommer til å fokusere på seg selv når det gjelder sex, og etterpå sa han at hadde tenkt tilbake på alle tingene han har gjort som jeg klager på, og han syntes ikke han hadde gjort noe spesielt galt. Han mener han kan godt bli med meg til psykolog, men han har ingenting som han mener han må endre på, selv om han vet han ikke er den enkleste personen å ha med å gjøre. 

Dessverre vet jeg ikke engang ca hvordan venner og familie kommer til å reagere, for mamge av dem tror jeg er den rare. Jeg har bare relativt nylig innsett at han har sagt slike ting som "hun MÅ ha frukt hvis hun drar på besøk til noen, ellers så blir hun hektisk gærn", eller "hun vil ikke dra på besøk til dere hvis hun ikke får de pølsene hun vil". Virkeligheten var "ja, hvis du vil kjøpe inn noe så liker hun frukt" og "hun vil gjerne ta med seg egne pølser om det er greit". 

Selv på helsestasjonen klarer han å vri ting på en slik måte at folk synes vi er like ille når jeg kommer og forteller de at han legger igjen farlige ting som yngste barnet kan få tak i og forventer at JEG passer på at barna ikke får tak i tingene. Jeg kan da ikke hele tida spare etter hva han kan ha lagt ifra seg hvor...! Altså: han er veldig overbevisende ovenfor folk ved å fjerne fokuset helt fra problemet man skanner om. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Han høres ekstremt egoistisk og selvopptatt ut. Dere har jo ikke samarbeid, og han viser deg ingen respekt, hverken som mor til hans barn, eller som kjæreste og kone. Han skjulte mye frem til bryllupet, og gav deg en feil oppfatning av ham. Vil nesten si at du ble lurt. Tenk på deg selv, dine barn og din og deres fremtid, og ta valg ut i fra det.

Anonymkode: 7d7a7...3ac

Vi har begrenset samarbeid, ja. Han mener jeg bare vil for mye: at søppel går i søpla, tomflasker ikke bare slenges på gulvet, at badet må vaskes mer enn 2 ganger i året, at barna noen ganger tas med ut - til nå har han vært på lekeplassen alene med dem 3 ganger på 5 år (2, da han ikke kom frem den ene gangen han ville), at huset vårt ikke sjal se hektisk bomba ut, at han burde hjelpe meg med noe av husarbeidet - ikke kun rydde leker i stua, og så er det alle de små kommentarene han kommer med. 

Det ER mulig å ha det hyggelig med han mye av tida, men når det ikke passer han hjelper han ikke, sier stygge ting, bruker barna mot meg (f.eks. lar yngste gå rundt med hektisk full bleie mens jeg vasker klær, for "det er det jeg som kan fikse"), eller f.eks. nekter å levere barna i barnehagen of vil samtidig at jeg skal være tilgjengelig klokka 5, som gjør det umulig å få en full arbeidsdag. 

Det er alltid rart at man kan ha det både så hyggelig og så dårlig med en og samme person. 

AnonymBruker
Skrevet
MizzVic skrev (3 timer siden):

Denne tråden må flyttes til samliv.

Her er det mer alvorlige ting. Lurer på om du TS har sett på sex som bekreftelse. 

Virker ikke som det er mye annet bra...

Jeg tror at jeg før rett og slett trodde at alt han gjorde var ment godt, selv om det kunne bli feil. At han var god, men kanskje litt klønete. At han alltid gjorde så godt han kunne og ikke gjorde dårlige ting med vilje. Nå er jeg altså ikke særlig sikker...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...