Gå til innhold

Har vi bare blitt inkompatible....?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg og mannen ble sammen hadde vi mye sex. Vi forlovet oss etter 7 år sammen, og det var kun rett før forlovelsen at han sa ifra til meg at han ville jeg skulle si ifra om dette var en deal-breaker: han like å kle seg ut (jeg kommer ikke til å gi noen  nærmere detaljer). Personlig syntes jeg ikke det var noe spesielt attraktivt, men heller ingen deal-breaker - jeg kan lære meg å like ganske mye ulikt. 

For det.meste gikk dette egentlig helt greit, utenom en veldig ugrei hendelse: på bryllupsnatta var vi på hotell og han okkuperte badet i 2,5 timer for å kle seg ut. Sa han hadde en overraskelse, og overraskelsen hans falt faktisk absolutt ikke i smak hos meg. Jeg håpet på å kunne ligge i badekaret på hotellet, slappe av og snakke, sex før, eller etter. Ikke fikk jeg brukt badekaret (eller badet i det hele tatt) i den tida. Jeg ble i tillegg overlatt til meg selv på hotellrommet uten å vite hva jeg egentlig satt der for og hvor lenge det kom til å vare. 

Uansett. Jeg kom meg over denne store skuffelsen på en eller annen måte og vi hadde mye sex frem til første barnet ble født (på det tidspunktet hadde vi vært sammen i 11 år). Etter fødsel hadde seg en skade som tok nesten et år å fikse (dødt vev, lukt, deretter vondt arr som gjorde vondt). I tillegg hadde jeg gått noe opp i vekt (10 kg ca); nå er keg kanskje 5 kg over der jeg opprinnelig var. 

Mannen begynte å gjøre mer og mer sex-ting på egenhånd (noe jeg forstår), og jeg hadde ikke særlig energi da han hjalp meg lite med ting angående barnet. Relativt nylig begynte han å si at når det gjelder sex fokuserer han nå mer på seg selv, for jeg er kjedelig, han vil ikke se amme-BH-en min, og selv uten den så er jo ikke puppene mine slik de var før 2 barn. Han kunne gjerne hatt sex med meg, men da må enten jeg ta på meg noe sexy undertøy, eller så nå han få kle seg ut. Å bare ha sex uten klær er ikke interessant for han.

Jeg synes det både er lite hyggelige ting å høre. Ville dere syntes det var greit om deres partner kun ville ha sex med sexy undertøy på, ellers fikk han den ikke opp? Eller synes dere det virker normalt at noen ikke har noe interesse av kun den intimiteten sex uten tilleggsting gir?

Anonymkode: 124cf...2cf

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hun så ikke de røde flaggene før hun wåknet opp og skjønner at politisk korrekthet til slutt førte til livets realitersorientering - at egoismens sanne natur er like fargerik som reinbuen. Du skjønner at mannen har en haug med problemer når han objektifiserer deg og forventer å bli behandlet som subjekt. Du skjønner at dette ikke er sunt for deg. 

Lær, tilpass deg vef å komme deg ut av egoens tyranni. Evnen til å ivareta seg selv er arvelig. Vær et eksempel for barna. Ikke la deg dominere av en "kostyme artist" uten mentaliseringsevner.

.

Anonymkode: 61778...3b6

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun så ikke de røde flaggene før hun wåknet opp og skjønner at politisk korrekthet til slutt førte til livets realitersorientering - at egoismens sanne natur er like fargerik som reinbuen. Du skjønner at mannen har en haug med problemer når han objektifiserer deg og forventer å bli behandlet som subjekt. Du skjønner at dette ikke er sunt for deg. 

Lær, tilpass deg vef å komme deg ut av egoens tyranni. Evnen til å ivareta seg selv er arvelig. Vær et eksempel for barna. Ikke la deg dominere av en "kostyme artist" uten mentaliseringsevner.

.

Anonymkode: 61778...3b6

Ja, dessverre er det ikke det eneste området han er slik på. Han er veldig god til å snakke og få folk til å tro hans side, inkludert meg. Jeg er en enkel person, jeg legger frem fakta. Det begynner nok å bli så mange ulike områder han føler jeg "aktivt bryter ned forholdet på", som f.eks. å stille krav til han som far - at barn amå bades, ha neglklipp, tas med ut innimellom (på 5 år har han nettopp hatt sin tredje tur ut med dem alene på lekeplass, og uansett var det jeg som tok dem med dit, men måtte gå tidlig), spise sunt, at han skal la være å ignorere dem mens han sitter og scroller på telefonen, +++. I tillegg har jeg ikke tid til å se på film med han på kvelden... fordi han mener kun jeg må levere barna i barnehagen (pusse tenner, skifte bleie, lage frokost og matpakker, kle på dem og kjøre). Han kan hente.... men jeg må være tilstede fra klokka 17, for han kan ikke lage middag med barna. Når skal jeg få tid til å både jobbe inn mine 8 arbeidstimer på kvelden OG se på film med han? Men joda, er definitivt jeg som ødelegger her...

Sexen var liksom det siste jeg følte vi hadde igjen... til han sa at det gir han ingenting om både han og jeg er nakne. Vil jeg at han skal være tiltrukket av meg, så må jeg i det minste ta på meg noe fint. Nå tenker jeg at kanskje er vi så grunnleggende inkompatible at jeg pisker en død hest ved å i det hele tatt ha noe håp. Problemet har alltid vært at vi har barn... og ja, du har rett i at mentaliseringsevnene hans er ikke god. 

• Hjerte 4
Skrevet

Jeg kunne ikke vært sammen med en som sa så stygge ting til meg og/eller en som var så selvopptatt og egosentrisk seksuelt nei. 

Hvorvidt vi var blitt seksuelt dårlig kompatible hadde jeg derimot ikke grublet over, for oppførselen i seg selv er for stygg til at det du forteller om gir grunnlag for videre samliv. 

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det syns jeg var stygt sagt. Jeg hadde blitt såret.

Anonymkode: f2e2f...703

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Her må kvinne deg opp og slutte å la deg behandles som en dørmatte. Ikke vent for lenge, du blir bare mer og mer brutt ned. Jeg snakker av erfaring. Jeg trodde jeg møtte holde ut så lenge som mulig av hensyn til barna. Men jeg ser i ettertid at det ikke var verdt det. Gå nå! Det blir ikke bedre!

Anonymkode: dd545...27c

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er definitivt ikke bare sexen som er problemet ditt i dette forholdet! På den positive siden: Du kommer til å få det så mye bedre når det bare er deg og barna! 

Anonymkode: 2591d...073

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Drittfyr. En mann som bare er opptatt av seg selv er en søppelfyr, enten han har kjole eller dress og slips. Kvitt deg med rasket, ikke noe å ha på. Egoismen er problemet, ikke kjolen.

Anonymkode: 0a7da...00e

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Trolltunge skrev (20 minutter siden):

Jeg kunne ikke vært sammen med en som sa så stygge ting til meg og/eller en som var så selvopptatt og egosentrisk seksuelt nei. 

Hvorvidt vi var blitt seksuelt dårlig kompatible hadde jeg derimot ikke grublet over, for oppførselen i seg selv er for stygg til at det du forteller om gir grunnlag for videre samliv. 

Ja, jeg synes han er helt utrolig selvopptatt, men jeg aner ikke om han evner å se det. Oftest avbryter han meg før vi i det hele tatt kommer til der han må sitte med tanken av hva han har gjort. Han klarer liksom å rasjonalisere alt mulig for seg selv og gjør alltid seg selv til et offer. 

AnonymBruker
Skrevet

Dump han.

Anonymkode: 75be4...0d9

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Her må kvinne deg opp og slutte å la deg behandles som en dørmatte. Ikke vent for lenge, du blir bare mer og mer brutt ned. Jeg snakker av erfaring. Jeg trodde jeg møtte holde ut så lenge som mulig av hensyn til barna. Men jeg ser i ettertid at det ikke var verdt det. Gå nå! Det blir ikke bedre!

Anonymkode: dd545...27c

Jeg tror at først så ble jeg brutt veldig ned. Jeg tror at det var da jeg begynte å skjønne hvor urettferdig jeg ble behandlet. Jeg tror barna var det som gjorde at jeg begynte å stå opp for meg selv, for jeg måtte stå opp for dem. Det er også en av grunnene til at dette er så vanskelig - jeg vet han kommer til å ha barna 50%, og jeg vet ikke hvilken påvirkning han kommer til å ha på dem. 

I tillegg har jeg ikke noe familie i nærheten, mens han har både sin mor og far. Moren er ikke bedre enn han - virker som den hyggeligste personen på jord som oftere alt for alle... og så kan hun finne på å si at det må ha vært en grunn til at sønnen hennes noen ganger sier stygge ting til meg. Det er ikke lett å ikke ha et støtteapparat nær, og samtidig ha et anti-støtteapparat 10 min unna.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er definitivt ikke bare sexen som er problemet ditt i dette forholdet! På den positive siden: Du kommer til å få det så mye bedre når det bare er deg og barna! 

Anonymkode: 2591d...073

Jeg håper det. Leter aktivt etter leilighet, men blir innimellom helt paralysert når det kommer til prosessene rundt det. Det er skummelt når jeg ikke har en godt betalt jobb, dårlig søvn (pga mannen), og har liksom hele tiden blitt fortalt at jeg aner ikke hva som kreves bår man eier en bolig.... jeg vet ikke, rett og slett...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Drittfyr. En mann som bare er opptatt av seg selv er en søppelfyr, enten han har kjole eller dress og slips. Kvitt deg med rasket, ikke noe å ha på. Egoismen er problemet, ikke kjolen.

Anonymkode: 0a7da...00e

Ja, han kunne fint gått meg kjole, og hadde jeg sett en god mann bak kjolen kunne det fungert. Egoismen kom frem mer og mer jo mer krevende situasjoner vi kom opp i. Han var villig til å ofre meg, men omtrent ingenting av seg selv (utenom økonomisk - der har jeg mindre å klandre han for, utenom at han brukte det mot meg). 

AnonymBruker
Skrevet

Han er egoistisk, uempatisk, og jeg vil si ond. Som voksen vet man at slikt er sårende. Ingen unnskyldinger der. 
Jeg tenker også at du bør komme deg vekk. Personlig hadde jeg ikke klart å ha sex med en mann som hadde sagt noe slikt til meg.  Komme med betingelser for å ha sex med deg..
Han burde forlengst kjøpt det sexy undertøy til deg og fortalt deg alt han liker ved deg. 

Anonymkode: f5895...537

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja, jeg synes han er helt utrolig selvopptatt, men jeg aner ikke om han evner å se det. Oftest avbryter han meg før vi i det hele tatt kommer til der han må sitte med tanken av hva han har gjort. Han klarer liksom å rasjonalisere alt mulig for seg selv og gjør alltid seg selv til et offer. 

Vel, det taler da ikke til hans fordel. Er ganske så uvesentlig om han ikke vil eller ikke evner. Resultatet er det samme. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Han er psykisk syk ts det er det dette er

Anonymkode: 66ace...369

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Da jeg og mannen ble sammen hadde vi mye sex. Vi forlovet oss etter 7 år sammen, og det var kun rett før forlovelsen at han sa ifra til meg at han ville jeg skulle si ifra om dette var en deal-breaker: han like å kle seg ut (jeg kommer ikke til å gi noen  nærmere detaljer). Personlig syntes jeg ikke det var noe spesielt attraktivt, men heller ingen deal-breaker - jeg kan lære meg å like ganske mye ulikt. 

For det.meste gikk dette egentlig helt greit, utenom en veldig ugrei hendelse: på bryllupsnatta var vi på hotell og han okkuperte badet i 2,5 timer for å kle seg ut. Sa han hadde en overraskelse, og overraskelsen hans falt faktisk absolutt ikke i smak hos meg. Jeg håpet på å kunne ligge i badekaret på hotellet, slappe av og snakke, sex før, eller etter. Ikke fikk jeg brukt badekaret (eller badet i det hele tatt) i den tida. Jeg ble i tillegg overlatt til meg selv på hotellrommet uten å vite hva jeg egentlig satt der for og hvor lenge det kom til å vare. 

Uansett. Jeg kom meg over denne store skuffelsen på en eller annen måte og vi hadde mye sex frem til første barnet ble født (på det tidspunktet hadde vi vært sammen i 11 år). Etter fødsel hadde seg en skade som tok nesten et år å fikse (dødt vev, lukt, deretter vondt arr som gjorde vondt). I tillegg hadde jeg gått noe opp i vekt (10 kg ca); nå er keg kanskje 5 kg over der jeg opprinnelig var. 

Mannen begynte å gjøre mer og mer sex-ting på egenhånd (noe jeg forstår), og jeg hadde ikke særlig energi da han hjalp meg lite med ting angående barnet. Relativt nylig begynte han å si at når det gjelder sex fokuserer han nå mer på seg selv, for jeg er kjedelig, han vil ikke se amme-BH-en min, og selv uten den så er jo ikke puppene mine slik de var før 2 barn. Han kunne gjerne hatt sex med meg, men da må enten jeg ta på meg noe sexy undertøy, eller så nå han få kle seg ut. Å bare ha sex uten klær er ikke interessant for han.

Jeg synes det både er lite hyggelige ting å høre. Ville dere syntes det var greit om deres partner kun ville ha sex med sexy undertøy på, ellers fikk han den ikke opp? Eller synes dere det virker normalt at noen ikke har noe interesse av kun den intimiteten sex uten tilleggsting gir?

Helt ærlig. Jeg hadde ikke klart det. Uansett hvor mye jeg elsket han, hadde jeg ikke klart å leve med det du beskriver. Synd det tok han 7 år å si det.

Jeg hadde støttet deg om du ville forlate han, dersom du var min venninne. Jeg hadde støttet han også, for det handler ikke om at den ene eller andre er ugrei. Dere bare passer ikke sammen lenger.

Anonymkode: f2f43...d28

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Han er egoistisk, uempatisk, og jeg vil si ond. Som voksen vet man at slikt er sårende. Ingen unnskyldinger der. 
Jeg tenker også at du bør komme deg vekk. Personlig hadde jeg ikke klart å ha sex med en mann som hadde sagt noe slikt til meg.  Komme med betingelser for å ha sex med deg..
Han burde forlengst kjøpt det sexy undertøy til deg og fortalt deg alt han liker ved deg. 

Anonymkode: f5895...537

Jeg har heller ikke klart å ha sex med han siden han sa det i februar. Han sa at jeg kunne bate si ifra om jeg ville ha sex - initiere det selv, og ha på meg noe fint, men det er virkelig ikke det jeg får lyst til etter å ha hørt flere ganger at nå fokuserer han på seg selv, og på toppen av dette igjen at puppene mine ikke er de samme og kroppen er ikke så interessant uten noe fint over. 

Ja, jeg tror jeg hadde tatt det på en helt annen måte om han ga meg noe undertøy og sa han gjerne ville se hvor fint det så ut. I stedet sa han at han er bare ærlig om hva han synes. Jada, ærlig, men jeg synes det var velsig unødvendig. Jeg har aldri kommentert negative ting om kroppen hans, og han har aldri trengt å ha en perfekt kropp for å la være å få negative kommentarer på den. Jeg vet jo at det hadde ikke tilført en person noe selvtillit å høre at kroppen ikke er bra nok. Selv nå når jeg ikke har så mye til overs for fyren ville jeg likevel ikke sagt slike ting. 

AnonymBruker
Skrevet
Trolltunge skrev (22 minutter siden):

Vel, det taler da ikke til hans fordel. Er ganske så uvesentlig om han ikke vil eller ikke evner. Resultatet er det samme. 

Ja, det er vel konklusjonen min også. Hadde han annet å se hva han holder på med og unnskyldt seg hadde jeg nok blitt. I stedet sa han at han ser ikke at han gjør noe som er galt - han er bare ærlig. Jeg tenker at man kan både være ærlig OG gjøre noe som er galt samtidig. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Han er psykisk syk ts det er det dette er

Anonymkode: 66ace...369

En eller annen diagnose er det nok. Håper bare barna ikke har arvet det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...