AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 12:15 #21 Skrevet tirsdag kl. 12:15 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Men hvorfor skal lista legges så høyt? Skjønner overhodet ikke poenget med at alt skal fremstilles som noe spesielt, bare for å skryte. Når alle kan bidra med sine enkle retter, sine ferdigretter som de kun har varmet opp, og andre med sine velkomponerte middagsretter fra bunnen, så er alle med. Anonymkode: be645...04a Tja, jeg føler ikke at jeg legger lista spesielt høyt selv om jeg ikke finner innlegg om f.eks. Findus fiskegrateng, frossenpizza, brødskive med gulost eller burger fra det lokale gatekjøkkenet spesielt inspirerende. Anonymkode: aae52...ec3 1
Ullvott Skrevet tirsdag kl. 12:39 #22 Skrevet tirsdag kl. 12:39 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Men hvorfor skal lista legges så høyt? Skjønner overhodet ikke poenget med at alt skal fremstilles som noe spesielt, bare for å skryte. Når alle kan bidra med sine enkle retter, sine ferdigretter som de kun har varmet opp, og andre med sine velkomponerte middagsretter fra bunnen, så er alle med. Anonymkode: be645...04a Jeg er helt enig i at man ikke skal legge lista så høyt eller skryte. Her på KG kan man fort tro at "alle andre" lager all mat helt fra bunnen og totalt uten verken prosesserte ingredienser eller halvfabrikata hver eneste dag (hvordan i all verden blir det solgt i alle butikker hvis det hadde vært slik? ) Enkle og raske retter er supert. Det er flest hverdager, og jeg synes i alle fall at det kan være utfordrende å finne på middag hver eneste dag. Men å forvente litt mer enn f.eks makaroni med ketsjup og pølsebiter er ikke å legge lista høyt. I en del av disse gruppene ligger lista allerede på bakken. 3
MarianneE Skrevet tirsdag kl. 13:48 #23 Skrevet tirsdag kl. 13:48 ElectricScum skrev (1 time siden): Jaja, dette minner meg om den famøse "Mat fra bunnen"-gruppa. Der har det roet seg betraktelig etter alt dramaet som pågikk over en lengre periode for en del år siden. Det finnes en endeløs lang tråd om det her på KG. Tidvis ganske underholdende. Åh.. det var tråden sin det 😂 En gjenganger i middagsgruppa jeg er med i på face er ei som legger ut halve brødskiver med gulost og paprika, skinke og majones, leverpostei og agurk.. Du skjønner greia. Dette blir da kalt for snitter. Flere påpeker med rette at snitter er litt annet enn påsmurt brødskive. Resten er over seg av begeistring med tanken på å få servert noe SÅ lekkert til middag. 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:33 #24 Skrevet tirsdag kl. 19:33 MarianneE skrev (5 timer siden): Åh.. det var tråden sin det 😂 En gjenganger i middagsgruppa jeg er med i på face er ei som legger ut halve brødskiver med gulost og paprika, skinke og majones, leverpostei og agurk.. Du skjønner greia. Dette blir da kalt for snitter. Flere påpeker med rette at snitter er litt annet enn påsmurt brødskive. Resten er over seg av begeistring med tanken på å få servert noe SÅ lekkert til middag. Ha ha, den diskusjonen om snitter 🙈! Og gjengen som da mener at det "er vel ikke så viktig hva man kaller det". Nei da, hvis jeg kaller kjøttbollene mine for burgere, pizza for kake eller julekake for rundstykke, så ikke våge deg å kommentere det, altså 🙄! Anonymkode: 1c6c6...65b
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:10 #25 Skrevet tirsdag kl. 21:10 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg er med i en slik middagsgruppe på Facebook. Der er det en som legger ut innlegg ofte. Alltid kjipeste form for husmannskost, f.eks fisk, kokte poteter og gulrøtter, aldri saus til. Ser nitrist ut. Og alltid, på hvert eneste innlegg han legger ut, avslutter han med "Kjempegodt". Joda, selvsagt koselig at han trives med maten. Men virker bare så rart å legge ut noe så nitrist hver eneste gang, med det samme "Kjempegodt" som kommentar. Anonymkode: 53429...ef2 Han er jo en legende - og hver lørdag risengrynsgrøt med 1 dl fløte! De gyselige 80-talls tallerkenene er hver søndag byttet ut med hvit tallerken. Saft til alt. Anonymkode: 7a552...a88 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 04:25 #26 Skrevet onsdag kl. 04:25 MarianneE skrev (14 timer siden): Åh.. det var tråden sin det 😂 En gjenganger i middagsgruppa jeg er med i på face er ei som legger ut halve brødskiver med gulost og paprika, skinke og majones, leverpostei og agurk.. Du skjønner greia. Dette blir da kalt for snitter. Flere påpeker med rette at snitter er litt annet enn påsmurt brødskive. Resten er over seg av begeistring med tanken på å få servert noe SÅ lekkert til middag. Hahaha! Snittene, ja😂 venter i spenning på advent «nykommeren» gule bomber Anonymkode: ae988...c04
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 04:57 #27 Skrevet onsdag kl. 04:57 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Han er jo en legende - og hver lørdag risengrynsgrøt med 1 dl fløte! De gyselige 80-talls tallerkenene er hver søndag byttet ut med hvit tallerken. Saft til alt. Anonymkode: 7a552...a88 Kjempegodt! Anonymkode: 53429...ef2 1
Ullvott Skrevet fredag kl. 18:49 #28 Skrevet fredag kl. 18:49 I dag var det en modig sjel som la ut et innlegg på "Hva skal vi ha til middag?" der hun lurte på om de som la ut bilder av spagetti med ketsjup og liknende bare drev med trolling. Det ble tatt ille opp blant livets harde skole, gitt! 🤣 Kommentarfeltet er nesten like utrolig som enkelte diskusjoner på KG! Det heter jo ikke noe med "inspirasjonsgruppe" må vite... Og dessuten er det norsk økonomi sin skyld! Og så har vi selvsagt klassikeren "er det noe rart det er krig her i verden?" 😂 2 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 19:00 #29 Skrevet fredag kl. 19:00 Jeg har et inntrykk av at enkelte av dem som poster slike innlegg er litt enkle sjeler, og det er vel derfor mange trykker liker også. Noen for å være hyggelige, og andre for å støtte matinteressen deres, uansett hvor banalt innholdet er. Ikke noe galt i det, men det kan bli litt mye. Et par av dem spammer jo gruppene også. Jeg har meldt meg ut av de gruppene for lenge siden. Anonymkode: 051f7...9cb
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 19:06 #30 Skrevet fredag kl. 19:06 Ja, det er nok mange som trykker "likes" i solidartitet - en ser jo at de enkleste retter - kjøpekarbonader på kniepp og et dårlig speilegg på toppen kan få 200 likes - en forseggjort fiskerett i sesong får bare 40 likes... Anonymkode: 7a552...a88
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 19:30 #31 Skrevet fredag kl. 19:30 Haha! Jeg sitter faktisk og leser den legendariske tråden om Mat fra bunnen nå😂 Det var tider! Anonymkode: ae988...c04 1 1
MarianneE Skrevet lørdag kl. 04:19 #32 Skrevet lørdag kl. 04:19 Ullvott skrev (9 timer siden): I dag var det en modig sjel som la ut et innlegg på "Hva skal vi ha til middag?" der hun lurte på om de som la ut bilder av spagetti med ketsjup og liknende bare drev med trolling. Det ble tatt ille opp blant livets harde skole, gitt! 🤣 Kommentarfeltet er nesten like utrolig som enkelte diskusjoner på KG! Det heter jo ikke noe med "inspirasjonsgruppe" må vite... Og dessuten er det norsk økonomi sin skyld! Og så har vi selvsagt klassikeren "er det noe rart det er krig her i verden?" 😂 Ha ha, jeg så det. Det har vært flere denne uka som har ytret ønske om å heve kvaliteten på gruppa men det er vist veldig provoserende for enkelte.
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #33 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (På 12.6.2026 den 21.00): Jeg har et inntrykk av at enkelte av dem som poster slike innlegg er litt enkle sjeler, og det er vel derfor mange trykker liker også. Noen for å være hyggelige, og andre for å støtte matinteressen deres, uansett hvor banalt innholdet er. Ikke noe galt i det, men det kan bli litt mye. Et par av dem spammer jo gruppene også. Jeg har meldt meg ut av de gruppene for lenge siden. Anonymkode: 051f7...9cb Og noen av dem tror de MÅ poste maten sin hver dag,uansett om det er oksestek eller brødskive. Har til og med sett bilde av halvspist middag,hvor personen beklaget seg for å ha glemt å ta bilde! Kom på det midt i middagen,liksom! Anonymkode: 56940...188
Ardwinna Skrevet 12 timer siden #34 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (På 12.6.2026 den 21.30): Haha! Jeg sitter faktisk og leser den legendariske tråden om Mat fra bunnen nå😂 Det var tider! Anonymkode: ae988...c04 Jeg fikk varsel om at noen hadde likt et par av innleggene mine der, så da klikket jeg meg inn i tråden, ramlet ned i MFB-suppa og mimret meg gjennom alt for mange sider! Mye god underholdning der! Hadde glemt alle intrigene og dramaet. Googlet av nysgjerrighet AS'et til MFB-sjefen og ser at det gikk konkurs i 2024. Bloggen ser ut til å ha stoppet opp i fjor, men facebooksiden ser ut til å være still going strong med nesten 250.000 medlemmer. Aner ikke hvordan gruppa er nå, siden jeg ikke har vært medlem der på ti år. Tråden minnet meg også på at jeg savner MFG-gruppa som ble opprettet som et mer fritt og liberalt alternativ til MFB, og alle oppskriftene derfra. Laget mye god mat i den tida.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå