Gå til innhold

Middagsgrupper på Facebook

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

250+ likes på brødskiver med egg og majones ser det ut til, veldig basic, helt malplassert.

"Spaghetti, pølse med ketsjup, senep og majones" i et annet innlegg fikk 100+ likes. Helt ræv.

Sånt er faktisk noe av grunnen til at jeg dropper visse grupper, ikke bare matgrupper, men generelt grupper med respons som overhodet ikke henger på greip. Ser tilsvarende i løpegrupper, veldig ubalansert og teit. Innhold og likes/kommentarer samsvarer svært dårlig.

Anonymkode: 1df74...287

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har meldt meg ut av grupper der det blir veldig mye sånt. Noen dominerer voldsomt i de gruppene og blir det for mye kjip drittmat så gidder ikke jeg å være der.

Jeg tror mange bare prøver å være hyggelige og liker ting uten at det ligger så mye bak den liken. Dessverre fører jo større respons på innlegg til at disse havner lenger opp enn andre innlegg, så da får man de alltid opp i feeden. 

Anonymkode: 22694...2a0

Skrevet

Det MÅ være gruppa "Hva skal vi ha til middag i dag" du snakker om TS 😂😂

Gruppa hvor du får flere likes jo mer halvfabrikata du bruker tror jeg. 

AnonymBruker
Skrevet

Sånne grupper er guilty pleasure for min del, nettopp av den grunn. Herremin så mye rart folk poster 😂 Skal man finne faktisk inspirasjon må man nok lete andre steder ja. 

Anonymkode: ccabd...7f4

Skrevet

Nå fikk jeg lyst til å melde meg inn i et par slike grupper av ren nysgjerrighet. :fnise:

"Hva skal vi ha til middag i dag" er notert. 

Finnes det flere, så tips gjerne. Særlig hvis det er litt aktivitet der. 

Skrevet
Ullvott skrev (10 minutter siden):

Nå fikk jeg lyst til å melde meg inn i et par slike grupper av ren nysgjerrighet. :fnise:

Den holder. I massevis. 

Det er gruppa hvor en frossenpizza får mange flere likes enn mat laget fra bunn.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

"Spaghetti, pølse med ketsjup, senep og majones" i et annet innlegg fikk 100+ likes. Helt ræv.

Anonymkode: 1df74...287

Ha ha, første innlegget som dukket opp da jeg gikk inn på gruppa 😂

AnonymBruker
Skrevet

«Makaroni med leverpostei og ketchup.»

Jaja, jeg er absolutt for å være kreativ og lage mat ut fra hvilke ingredienser man har for hånden, men jeg finner ikke ovennevnte rett veldig inspirerende 😅

Anonymkode: 0e78a...611

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har vært inne på et par av disse gruppene nå, og du verden! Dette gjorde inntrykk. Man trenger i alle fall ikke være redd for at alle andre er så mye flinkere enn en selv, det skal disse gruppene ha! Makaroni med leverpostei og ketsjup har i dette øyeblikk 145 likes! 

Edit: AB...611 og jeg har visst vært inne og fått dagens sterkeste inntrykk samtidig ;)

Endret av Ullvott
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Kan bidra med et av mine innlegg. Fikk 22 likes. 😂

Screenshot_20260608_165001_Facebook.thumb.jpg.c89d7d5a064031c975d43eec0a8abfd2.jpg

Endret av MarianneE
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

«Makaroni med leverpostei og ketchup.»

Jaja, jeg er absolutt for å være kreativ og lage mat ut fra hvilke ingredienser man har for hånden, men jeg finner ikke ovennevnte rett veldig inspirerende 😅

Anonymkode: 0e78a...611

Haha, jeg fikk også den opp i dag, og bare trykket "slumre innlegg" for 🤢🤮

Jeg er ikke noe matsnobb jeg men den der ble jeg kvalm av, jeg kjente bare smaken og konsistensen og at det vokste i munnen. 

Er noe av det rage bait? 

Samtidig spiser jo folk mye rart, det er litt fascinerende. Det er jo en gruppe her også med hva man skal ha til middag i dag, og jeg har aldri sett noe SÅ jævlig men det er en del ymse der også. Det er jo litt interessant å se variasjonen i hva vi stapper i oss til middag.

Ser særlig for meg det er noen (evig) single gamle menn der ute som lager sånne type retter.. 

Anonymkode: 502ab...74d

Skrevet
Ullvott skrev (48 minutter siden):

Lignende gruppe er norsk husmannskost- og andre retter. Andre retter kom til etter at det var full krangel om hva husmannskost var. De som forsøker å lage en vri på f.eks fårikål får passet påskrevet 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...