Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men det er helt idiotisk.

Jeg tror ikke på dette heller, da du må spise enorme mengder. 

Og sitte gomle linser er bare idioti, og ingen gjør det, om de er opptatt av kropp og helse.

Anonymkode: e325b...d7c

Han spiser selvfølgelig ikke kun linser, faktisk ganske sjeldent. Du får google alle idrettsutøvere som er veganer, det er ganske mange.

Anonymkode: b5672...eb3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.6.2026 den 18.45):

Bare tull. Jeg og mannen har kolestrol på det laveste, og vi spiser jo da mange kg kjøtt i uka. 

Du kan ikke bygge kropp på linser. 

Anonymkode: e325b...d7c

https://no.pinterest.com/edor12/vegan-bodybuilders/

AnonymBruker
Skrevet

De vokser det kanskje av seg. Prøv å forandre algoritmen til å vise noe annet enn bole-influencere.

Anonymkode: 7a9d4...853

AnonymBruker
Skrevet

Dette er kun et problem i forhold hvor partnere er så gjerrige mot hverandre at de nekter å ha felles økonomi. Det er helt latterlig barnslig å kunne dele alt i et samliv borsett fra penger. Felles økonomi = mindre krangling om økonomi og lik levestandard for alle i husholdningen!

Anonymkode: 62495...ba3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I løpet av en måned dokumenterer du hvor mye penger går til mat. Siden han spiser mer mat, kan du adde til noe bare du spiser eller bruker, noe dyrt. Så blir potten større, men du trenger ikke å bruke din del. Den kan du spare eller unne deg noe godt for, kun deg. Lurer han på hvorfor dere må legge av mer penger til mat, viser du hvor mye han spiser og siden mat er blitt sinnsykt mye dyrere de siste årene, så må dere gjøre det sånn. 

Anonymkode: 17339...d5a

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.6.2026 den 18.22):

Han trener og spiser og spiser

Vi tjener like mye og deler utgiftene til maten likt, har 3 barn.

Han kan spise 600g kjøttdeig alene, 2 pakker bacon, 1 liter melk osv..

Matbudsjettet vårt er helt sykt pga han.

Er jeg urimelig som mener han burde betale mer? Vi er jo familie, men likevel..

Anonymkode: b1f2e...a69

Ikke urimelig

AnonymBruker
Skrevet

Kjøttdeig, bacon og melk nok til en barneskoleklasse! Ja han er nok sunn… Hva med å «trene» litt mindre så kanskje kaloribehovet går ned. Det inntaket der er ikke sunt, uansett hvor mye han «trener». Virker som en unnskyldning for å kjøre på med kalorier. Har han hørt om grønnsaker? Og hva det må koste… Han får bla opp for overspisinga si sjøl, tenker jeg… Dette er en diagnose… 

Anonymkode: 1aca7...f0c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
  • Deler ikke ting med samboer/kjæreste for det er privat
  • Venner og sosiale medier er privat
  • Mobilen er et hemmelig liv som samboer/kjæreste ikke har noe med
  • Separat økonomi
  • Betaler hver for seg

Det høres ut som kalde forretningsmessige forhold, uten kjærlighet og vi-følelse....

Anonymkode: c57ac...7db

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Forslag:

Hva om du legger inn kosmetikk og frisør i matbudsjettet?

Anonymkode: f552e...44a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min spiser mye mer enn meg, men gud hjelpe meg - vi sitter ikke og måler det i penger! Folk må skjerpe seg! Jeg kjøper mye mer klær enn ham, bruker mer penger til frisør osv. Hva er vitsen med å være i forhold, hvis alt skal veies i kroner og øre? 

Anonymkode: 352fd...052

Skrevet

Jeg spiser betydelig mer enn kona, mer enn dobbelt. Hun bruker likevel betydelig mer penger enn meg på "seg selv", også tatt maten i betraktning. Kunne ikke brydd meg mindre. Familien sine penger, så lenge ingen direkte sløser som fulle sjømenn, er det lov til å bruke pengene vi er enig skal være disponible.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...