Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Siden trening og mat er hans greie må han betale mer. Dere betaler likt for barna, og han betaler for sin del og du din del. 

Anonymkode: 27da5...8d9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (1 time siden):

tullball

Han kjøper og proteinpulver+kreatin, men det er bare en porsjon daglig ifbm trening. 

tullball

Det er mye sunnere med kjøtt enn proteinpulver.

TS, hvor trodde du musklene kom fra da du ble enig om 50/50? 

Anonymkode: 7ae2d...6e7

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er mye sunnere med kjøtt enn proteinpulver.

TS, hvor trodde du musklene kom fra da du ble enig om 50/50? 

Anonymkode: 7ae2d...6e7

Proteinpulver er ikke usunt.

Tar det selv to ganger daglig, i tillegg til alt kjøttet.

Anonymkode: e325b...d7c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Men hva lever folk på?

Hvis TS sin mann er ekstrem? 

Hva spiser dere?

Skjønner nå hvorfor så mange er slappe, overvektige og med dissende mager.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han bør spytte i mer med mindre alt er felles økonomi og du bruker en del mer penger på klær, sminke, hudpleie, frisør, negler, snus eller aktiviteter. 

Anonymkode: e259f...25c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er matbudsjettet til andre her?

Anonymkode: b1f2e...a69

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

12 -13 tusen i måneden. To voksne og ett barnehagebarn.

Anonymkode: 044b4...3fc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men hva lever folk på?

Hvis TS sin mann er ekstrem? 

Hva spiser dere?

Skjønner nå hvorfor så mange er slappe, overvektige og med dissende mager.  

Det er ikke normalt å spise 600 g kjøttdeig alene. De fleste oppskrifter for 4 personer angir 400 g kjøttdeig. Kostholdsrådene angir 350 g rødt kjøtt/ bearbeidet kjøtt per uke. Folk i dag spiser sykt mye mer kjøtt enn det som var vanlig i et tradisjonelt norsk kosthold, og mye mer enn det som er vanlig i de fleste land.

Skjønner ikke hvorfor du mener at man blir slapp, overvektig, dissende av å ha en større andel fisk, hvitt kjøtt, vegetabilske proteinkilder og grønnsaker/ karbohydrater i kostholdet. Det er det ikke belegg for.

• Liker 12
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

5-6000. 2 voksne. Går litt i kjøtt, litt i fisk, mye vegetar. Trener mye.

Anonymkode: a9e3f...481

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

5-6000. 2 voksne. Går litt i kjøtt, litt i fisk, mye vegetar. Trener mye.

Anonymkode: a9e3f...481

5000?! Så lite? 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er utrolig sært å være gift og ha barn og så telle på kronene på den måten dere gjør. All inntekt burde gå i samme pott og så har det ingenting å si hvem som spiser mer enn andre. Tipper du har en del ekstrautgifter han ikke har, f.eks. frisør, sminke, parfyme og dyre shampoer og hårgreier, mye mer på klær og sko, pynteputer og telys og annet dill til hjemmet som han ikke bryr seg om. Du er ganske egoistisk her synes jeg. 

Anonymkode: f3019...e6b

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke urimelig. Min mann spiser mye mer enn meg, så da betaler han også selvsagt mer. 

Anonymkode: fcd60...57d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg synes det er utrolig sært å være gift og ha barn og så telle på kronene på den måten dere gjør. All inntekt burde gå i samme pott og så har det ingenting å si hvem som spiser mer enn andre. Tipper du har en del ekstrautgifter han ikke har, f.eks. frisør, sminke, parfyme og dyre shampoer og hårgreier, mye mer på klær og sko, pynteputer og telys og annet dill til hjemmet som han ikke bryr seg om. Du er ganske egoistisk her synes jeg. 

Ja?

Men det kjøper jeg jo selv.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men mat går i fellespott vil jeg anta. Det andre du nevner, trenger jo ikke gjøre det. Jeg og min mann har felles regningskonto og felles matkonto. Så har vi resten av pengene selv til det vi har lyst på/trenger personlig. 

Anonymkode: fcd60...57d

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
alfathealfa skrev (15 minutter siden):

Det er ikke normalt å spise 600 g kjøttdeig alene. De fleste oppskrifter for 4 personer angir 400 g kjøttdeig. Kostholdsrådene angir 350 g rødt kjøtt/ bearbeidet kjøtt per uke. Folk i dag spiser sykt mye mer kjøtt enn det som var vanlig i et tradisjonelt norsk kosthold, og mye mer enn det som er vanlig i de fleste land.

Skjønner ikke hvorfor du mener at man blir slapp, overvektig, dissende av å ha en større andel fisk, hvitt kjøtt, vegetabilske proteinkilder og grønnsaker/ karbohydrater i kostholdet. Det er det ikke belegg for.

Spiser jeg torsk, spiser jeg 600 gram alene, som kvinne.

De fleste får i seg alt for lite! 

Og ja, du skal ha 500 gram grønnsaker i tillegg hver dag, i tillegg til f eks ris og potet.

Kostholdet til folk er for dårlig. Overvekt er helt unødvendig.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bare tull. Jeg og mannen har kolestrol på det laveste, og vi spiser jo da mange kg kjøtt i uka. 

Du kan ikke bygge kropp på linser. 

En av verdens sterkeste menn, er veganer... 

Anonymkode: 0593b...998

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Selvfølgelig burde han betalte mye mere for maten. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min mann spiser ekstremt mye mat han å. Trener to ganger pr dag. Driver på med triatlon. Jeg tenker ikke så mye over det med penger. Men han spiser opp ting før jeg rekker å snu meg. Så noen mat har jeg sagt at det er mitt. Så da spør han om han kan ta det. 

Anonymkode: ee654...03e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har heller ikke felles økonomi, og vi har ulik fordeling på mat. Vil tro den er ca 40/60 ish. 
Han spiser av og til dobbelt av meg og flere ganger om dagen enn det jeg gjør, så vi kom frem til at litt ujevn fordeling ble rettferdig. 
Kun oss 2 i husholdningen 

Anonymkode: 3ded2...9ad

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han trener og spiser og spiser

Vi tjener like mye og deler utgiftene til maten likt, har 3 barn.

Han kan spise 600g kjøttdeig alene, 2 pakker bacon, 1 liter melk osv..

Matbudsjettet vårt er helt sykt pga han.

Er jeg urimelig som mener han burde betale mer? Vi er jo familie, men likevel..

Er kanskje litt urettferdig at en mann i forholdet som spiser og drikke mye - hvis begge deler på utgiftene...

Anonymkode: 9f05f...602

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...