AnonymBruker Skrevet 6. juni #21 Skrevet 6. juni Utenom faste avgifter går det en del penger til ferie, slik som det pleier å gjøre. Så går det 10 000 tilbake til buffer-kontoen. Har vært en del utgifter på bilen de siste månedene. Anonymkode: 1a93e...df7
MiaW. Skrevet 6. juni #22 Skrevet 6. juni Jeg har ikke regnet ut hva jeg vil få, men jobbet 50 timer overtid i mai som utbetales sammen med feriepengene. Regner med jeg har råd til å betale inn 50000 ekstra på boliglånet. Skal ha hovedferien min i høst, så jeg trenger ikke å sette til side penger til dette enda.
AnonymBruker Skrevet 6. juni #23 Skrevet 6. juni Det trekkes 5 uker ferie i samme utbetaling, så det er bare så vidt litt mer enn en vanlig lønn. Etter regninger settes det til sparing. Akuratt som vanlig. Blir nok litt mindre sparing enn vanlig, fordi noe av det blir lommepenger på ferieturene våre. Anonymkode: 33e1e...19d 1
Marisana Skrevet 6. juni #24 Skrevet 6. juni Får utbetalt 56K, av disse går ca 20 til faste utgifter. Resten til sparing og ferie. Skal ikke på noen dyr ferie i år, blir Gøteborg og Liseberg, så sparer vi heller til en dyrere ferie neste år 😊
AnonymBruker Skrevet 6. juni #25 Skrevet 6. juni Tror jeg får utbetalt rundt 67000, det som er til overs etter faste utgifter og trekk havner på spare/bufferkonto, trenger cash til oppussing. Har ikke planlagt noen ferieturer. Anonymkode: c0f9d...23c
AnonymBruker Skrevet 6. juni #26 Skrevet 6. juni oslomaraton skrev (5 timer siden): Jeg får ca 85.000 kr utbetalt i år. De går selvsagt til faste utgifter. Reiser til England , turen er betalt, men bruker nok en del " lommepenger " på turen , litt shopping også. Har også planer om å investere i 2 dyrere Mulberry- vesker. Mulig jeg overfører noen tusen på sparekonto, men det er ikke første prioritet denne gang. Får du 85.000 ekstra? Eller er dette totalt utbetalt i juni? Normalt sett er jo ikke feriepengene så voldsomt mye mer enn vanlig lønn ettersom man trekkes for lønn samtidig. Om du vanligvis har 40-50 K utbetalt i måneden, så får du ikke alt dette for de tusenlappene ekstra? Her går feriepengene til ferie + vanlig forbruk. Anonymkode: bfd66...9f6
AnonymBruker Skrevet 6. juni #27 Skrevet 6. juni Får 21.000 mer utbetalt i juni enn en vanlig måned så ikke mye som skal forvaltes her. Bruker litt på ferie og det som blir rest går på høyrentekontoen. Anonymkode: 2d30c...a49
AnonymBruker Skrevet 6. juni #28 Skrevet 6. juni I fjor fikk jeg «bare» cirka 22 000 mer enn en vanlig måned, men det var nok fordi jeg kun hadde jobbet 9 måneder hos denne arbeidsgiveren året før. Blir vel mer i år. Uansett er ikke summen så voldsom at jeg gjør noe spesielt i den. Jeg sparer månedlig i fond, men jeg går litt i pluss i tillegg de fleste måneder. Dermed ender jeg, med noen måneders mellomrom, opp med at det står en god del mer på brukskontoen enn det egentlig trenger. Da gjør jeg en ekstra enkeltinvestering i fond. Så når jeg nå får en ekstra stor utbetaling, da vil jeg jo bikke over den «nei, dette er det bare tull å ha stående på brukskonto»-grensen raskere denne gang. Så da går det i fond. Anonymkode: 1a1b5...740
AnonymBruker Skrevet 6. juni #29 Skrevet 6. juni Vi skal på en svinaktig dyr ferie, så pengene går nok til det + de vanlige regningene og utgiftene. Anonymkode: 60060...3c6
AnonymBruker Skrevet 6. juni #30 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Får du 85.000 ekstra? Eller er dette totalt utbetalt i juni? Normalt sett er jo ikke feriepengene så voldsomt mye mer enn vanlig lønn ettersom man trekkes for lønn samtidig. Om du vanligvis har 40-50 K utbetalt i måneden, så får du ikke alt dette for de tusenlappene ekstra? Her går feriepengene til ferie + vanlig forbruk. Anonymkode: bfd66...9f6 Jeg skjønner ikke det med at det ikke er mer enn en vanlig utbetaling? Jeg får utbetalt etter skatt cirka 50.000 pr mnd og får utbetalt 114.000 i feriepenger i juni (etter at fem uker er trukket). Det er mye mer enn jeg vanligvis får utbetalt. Brutto er det cirka 30.000 mer, men for meg er det relevante hva jeg faktisk får utbetalt. Anonymkode: 27003...a8a
AnonymBruker Skrevet 6. juni #31 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg skjønner ikke det med at det ikke er mer enn en vanlig utbetaling? Jeg får utbetalt etter skatt cirka 50.000 pr mnd og får utbetalt 114.000 i feriepenger i juni (etter at fem uker er trukket). Det er mye mer enn jeg vanligvis får utbetalt. Brutto er det cirka 30.000 mer, men for meg er det relevante hva jeg faktisk får utbetalt. Anonymkode: 27003...a8a Jeg svarte lenger oppe. I mitt tilfelle får jeg +42300 i lønn for juni måned, fratrekk 5 ukers ferie -47600, feriegodtgjørelse (feriepenger opptjent 2025) +53900. Får da utbetalt 48600 hvilket da "kun" utgjør ca 21000 mer enn min vanlige lønn. Anonymkode: 2d30c...a49 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #32 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg svarte lenger oppe. I mitt tilfelle får jeg +42300 i lønn for juni måned, fratrekk 5 ukers ferie -47600, feriegodtgjørelse (feriepenger opptjent 2025) +53900. Får da utbetalt 48600 hvilket da "kun" utgjør ca 21000 mer enn min vanlige lønn. Anonymkode: 2d30c...a49 Får ca.50 000 mer enn vanlig ordinær lønn. Fordi jeg enkelte måneder har hatt mye overtid😊 Anonymkode: 3190a...8d9
AnonymBruker Skrevet 6. juni #33 Skrevet 6. juni Får ca 60, setter av 10 til ferie med barna, 5 til litt oppussing, 10 til en reise jeg og mannen må ta ifm et bryllup, resten blir vel faste utgifter. Ikke mye sparing i år. Mannen håper å sette av litt på sparekontoen da. Buffer har vi heldigvis. Og håper på en litt dyrere ferie neste år. Anonymkode: 14478...efa
AnonymBruker Skrevet 6. juni #34 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg svarte lenger oppe. I mitt tilfelle får jeg +42300 i lønn for juni måned, fratrekk 5 ukers ferie -47600, feriegodtgjørelse (feriepenger opptjent 2025) +53900. Får da utbetalt 48600 hvilket da "kun" utgjør ca 21000 mer enn min vanlige lønn. Anonymkode: 2d30c...a49 Får du utbetalt 29000 en vanlig måned? Da utgjør jo 21000 ekstra en solid andel. Anonymkode: 27003...a8a 1
oslomaraton Skrevet 6. juni #35 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Får du 85.000 ekstra? Eller er dette totalt utbetalt i juni? Normalt sett er jo ikke feriepengene så voldsomt mye mer enn vanlig lønn ettersom man trekkes for lønn samtidig. Om du vanligvis har 40-50 K utbetalt i måneden, så får du ikke alt dette for de tusenlappene ekstra? Her går feriepengene til ferie + vanlig forbruk. Anonymkode: bfd66...9f6 Hei! Jeg får 75.000 kr fra hovedjobben, og 10.000 kr fra bi-jobben:)
AnonymBruker Skrevet 6. juni #36 Skrevet 6. juni Får sannsynligvis ingen feriepenger i år. Selskapet jeg jobbet for gikk konkurs helt på slutten av fjoråret, så jeg venter på at lønnsgarantifondet skal utbetale 180 000 i ubetalt lønn/feriepenger, noe som kan ta inntil 18 måneder... Anonymkode: 8839d...291 3
NoaideBiehtar Skrevet 6. juni #37 Skrevet 6. juni Ingenting spesielt, det går til å dekke feriekostnader og så blir resten liggende som en buffer. Betaler ekstra på rammelånet hvis det ser ut til at pengene ikke trengs umiddelbart.
AnonymBruker Skrevet 6. juni #38 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det trekkes 5 uker ferie i samme utbetaling, så det er bare så vidt litt mer enn en vanlig lønn. Anonymkode: 33e1e...19d Jeg får vanligvis 69 000 kr utbetalt hver måned, men jeg fikk 116 000 kr utbetalt i mai (feriepenger). Det er ikke skatt på feriepengene, det er derfor det blir mye mer. For meg er 47 000 kr ekstra en måned mye penger! Jeg overbetalte på boliglånet. Alt av ferie er uansett allerede betalt. Anonymkode: f5fcc...9a9 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #39 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg får vanligvis 69 000 kr utbetalt hver måned, men jeg fikk 116 000 kr utbetalt i mai (feriepenger). Det er ikke skatt på feriepengene, det er derfor det blir mye mer. For meg er 47 000 kr ekstra en måned mye penger! Jeg overbetalte på boliglånet. Alt av ferie er uansett allerede betalt. Anonymkode: f5fcc...9a9 Det er skatt på feriepenger. Det er ikke skattetrekk på feriepenger. Anonymkode: a239a...807 3
Vibelator Skrevet 6. juni #40 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg får cirka 115.000 utbetalt i feriepenger i år, mannen er ufør og får sin vanlige trygd så ikke noe ekstra der. Hovedferien er betalt, så skal vi kose oss, dra på småturer og gjøre det vi har lyst til resten av ferien. På slutten sommeren ser jeg hva som er igjen og setter noe på en «straks»-konto (liker å ha mellom 25-50.000 stående hver måned til det lille ekstra) og betaler inn resten på rammelånet (som vi bruker som buffer på litt større ting). Anonymkode: 27003...a8a Uføre får skattefri juni så jo litt ekstra der 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå