Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan forvalter dere feriepengene, eller har planer for de?

Blir det å investere noe, nedbetale på huslån/forbrukslån, alt på ferie og moro, eller er det andre "smarte ting"

Selv så settes det av ca 20-25 % i investering, 40-50% går vel til de månedlige utgiftene som alltid er der, og siste rest blir til å buke i/på ferie.

Anonymkode: f5f64...99c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det som må gå til faste regninger går dit, og normalt har jeg satt resten til ferie og sparing. I år går resten til oppussing ettersom det trengs iløpet av sommeren

Anonymkode: 983e3...22c

Skrevet

Jeg får ca 85.000 kr utbetalt i år. De går selvsagt til faste utgifter. Reiser til England , turen er betalt,  men bruker nok en del " lommepenger " på turen , litt shopping også. Har også planer om å investere i 2 dyrere Mulberry- vesker. Mulig jeg overfører noen tusen på sparekonto, men det er ikke første prioritet denne gang. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke så mye ekstra ifht en vanlig måedslønn at det er noe å "forvalte". Har ikke noe bevisst plan på det.

Det meste går til vanlige utgifter. Noe går til forbruk i ferien. Det som er igjen etter måneden er omme, går til fond, som alltid.

Anonymkode: 055f8...c67

Skrevet

Jeg får cirka 115.000 utbetalt i feriepenger i år, mannen er ufør og får sin vanlige trygd så ikke noe ekstra der. Hovedferien er betalt, så skal vi kose oss, dra på småturer og gjøre det vi har lyst til resten av ferien. På slutten sommeren ser jeg hva som er igjen og setter noe på en «straks»-konto (liker å ha mellom 25-50.000 stående hver måned til det lille ekstra) og betaler inn resten på rammelånet (som vi bruker som buffer på litt større ting).

Anonymkode: 27003...a8a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...