Gå til innhold

Navnet Rudolf - yay or nay?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Randolf høres bedre ut enn Rudolf.

Anonymkode: 0c3b5...309

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Rudolf er rød på nesen.

Anonymkode: 547e4...d1e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Randolf høres bedre ut enn Rudolf.

Anonymkode: 0c3b5...309

Randolf ligner for mye på Adolf.

Anonymkode: 547e4...d1e

Skrevet

Huff, nei. Stakkars unge

AnonymBruker
Skrevet

Bartolomeus. Blir knirkefritt å leve livet med det navnet. 

Anonymkode: 3f981...29a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hvis mannen får viljen sin blir det noe superkjedelig som Theo eller Liam eller noe. Jeg synes jo Bartolomeus er litt kulere? Eller Nathaniel eller til og med Barabbas (men det blir nok litt for mye...(men det er en Bibelsk skikkelse)). Men man kan jo legge til et ekstra fornavn som William Barabbas... Men IKKE Theo!!

Anonymkode: 96b3c...f1c

Du tenker Barabbas er litt mye, men vurderer BARTOLOMELUS?! 

Anonymkode: 6c97f...541

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns egentlig alle navnene er kule, unntatt William, men Rudolf gir meg dessverre assosiasjoner til andre verdenskrig, og ikke heltene..

Anonymkode: 6fdd3...fe8

AnonymBruker
Skrevet

Bare et velmenende innspill. 
mine foreldre valgte å gi meg et uvanlig og spesielt navn. Godt ment- MEN ; i hele barndommen var det ikke noe jeg skulle ønske mer enn at jeg hadde het Mari eller Camilla - som riktignok man hadde flere av i klassen.. rett og slett fordi: 1) navnet mitt ble for komplisert så folk måtte alltid spørre flere ganger og husker aldri hva navnet var. 2) man blir faktisk ikke mer populær med et vanskelig navn. 

Anonymkode: 85a5d...d37

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Sykepleierinnen skrev (1 time siden):

Kornelius er fint, de andre er meget langt fra noe jeg selv ville kalt barnet mitt. 

Dette. Rudolf er et reinsdyr. Det vil ungen alltid få høre. I samme gate som Adolf...

Anonymkode: 76abf...957

AnonymBruker
Skrevet

Foreldre som vil skille seg ut og være kule, men ofrer ikke barna en tanke.. fantastisk. 

Anonymkode: e7651...270

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Eller Nathaniel eller til og med Barabbas (men det blir nok litt for mye...(men det er en Bibelsk skikkelse

Hvorfor ikke bare gå for Judas når du først er igang?

(Navn som Nathaniel er litt unge mødre)

Anonymkode: 7db26...a47

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Spørsmålet er : er babyen rød på nesen?? 

Jeg har alltid lurt på hvorfor foreldre gir barn navn som åpenbart kommer til å bli ertet... 

Lange/"fine" navn vil som regel forkortes. Rudolf blir Rudi eller Rolf. Bartolomeus blir trolig Bart, Theo el. Theodor blir garantert Theo osv. 

Jeg synes personlig at det er noe patetisk over foreldre som bruker navn på barn til å flotte seg og markedsføre seg som" finere" enn de er. Dere er ikke en del av det svenske kongehuset, så ta dere gjerne en bolle og velg noe som er litt mer ekte dere og et bra navn ungen kan leve godt med. 

Anonymkode: a233e...57b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...