AnonymBruker Skrevet 2. juni #1 Skrevet 2. juni Jeg og mannen har veldig ulik smak i navn. For meg er det de sjeldne, tradisjonelle navnene som gjelder. Kom over Rudolf som navn og synes egentlig det er litt tøft. Samme med Bartolomeus og Kornelius. Men altså, vi er helt vanlige norske mennesker, så er det greit? Man kan jo forkorte Rudolf til Rolv i dagliglivet, eller Bartolomeus til Tolo. Men jeg må høre folks tanker. Er også glad i William, men det likte faktisk ikke mannen. Anonymkode: 96b3c...f1c
AnonymBruker Skrevet 2. juni #3 Skrevet 2. juni Blir mye jule vitser på Rudolf er jeg redd for… Anonymkode: 3585a...aa6 6 1
Sykepleierinnen Skrevet 2. juni #4 Skrevet 2. juni Kornelius er fint, de andre er meget langt fra noe jeg selv ville kalt barnet mitt. 6
FrkSolsikke Skrevet 2. juni #5 Skrevet 2. juni Rudolf er rart på et menneske 😂 Kornelius er ok synes jeg, men bartholomeus er svært tungvint. Og rart. Synes jeg. 😁 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni #6 Skrevet 2. juni William eller Kornelius er de beste her Anonymkode: 3585a...aa6 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni #7 Skrevet 2. juni Jeg tenker kun på Rudolf er rød på nesen når jeg hører det navnet. Anonymkode: 8251e...e25 3 2
Smilii Skrevet 2. juni #8 Skrevet 2. juni En tin jeg ville tenkt på med navn var om det er et navn som både går fint gjennom skolegangen og i voksenlivet. Rudolf tenker jeg kan være fint i voksenlivet, men gir en røff tid i skolevesenet. Kornelius tenker jeg passer på både skole og som voksen, og Bartolomeus er jeg desverre veldig ukjent med, så usikker der. Hvertfall hvordan jeg ville tenkt når man vurderer ulike navn, men husk: gå for det navnet dere selv ønsker! 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni #10 Skrevet 2. juni Rudolf Blodstrupmoen! 🏎️ Anonymkode: 98844...683 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni #11 Skrevet 2. juni Det første de fleste tenker på er et reinsdyr. Sånn vil det være hver gang han møter nye mennesker. Jeg kan nesten garantere at han kommer til å få høre det hver jul hele barne- og ungdomsskolen. Vil sterkt anbefale å ikke kalle han Rudolf. Kornelius er fint da 😊 Anonymkode: 0452e...53f
AnonymBruker Skrevet 2. juni #12 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Herregud… NEI! Anonymkode: 003d1...9a0 Men hvis mannen får viljen sin blir det noe superkjedelig som Theo eller Liam eller noe. Jeg synes jo Bartolomeus er litt kulere? Eller Nathaniel eller til og med Barabbas (men det blir nok litt for mye...(men det er en Bibelsk skikkelse)). Men man kan jo legge til et ekstra fornavn som William Barabbas... Men IKKE Theo!! Anonymkode: 96b3c...f1c
AnonymBruker Skrevet 2. juni #13 Skrevet 2. juni Har en Rudolf som er vikar i barnehagen jeg jobber i. Det er litt kult og morsomt navn. Men kunne aldri brukt det selv. Det blir for mange kommentarer, erting, synging og mobbing. Det sier han selv også, at det alltid er det noen som synger til han, og kommenter navnet hans. Anonymkode: 00a41...9fb 2
Kålrota Skrevet 2. juni #15 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hvis mannen får viljen sin blir det noe superkjedelig som Theo eller Liam eller noe. Jeg synes jo Bartolomeus er litt kulere? Eller Nathaniel eller til og med Barabbas (men det blir nok litt for mye...(men det er en Bibelsk skikkelse)). Men man kan jo legge til et ekstra fornavn som William Barabbas... Men IKKE Theo!! Anonymkode: 96b3c...f1c Ok, nå kødder du vel? Altså, Sanna Sarooma har to sønner som heter Adolf og Rudolf. Du kan jo alltids ta inspirasjon. Vær forberedt på at folk tenker sitt (og at babyen får mye tøys rundt navnet sitt). 2
Smascha Skrevet 2. juni #16 Skrevet 2. juni (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men hvis mannen får viljen sin blir det noe superkjedelig som Theo eller Liam eller noe. Jeg synes jo Bartolomeus er litt kulere? Eller Nathaniel eller til og med Barabbas (men det blir nok litt for mye...(men det er en Bibelsk skikkelse)). Men man kan jo legge til et ekstra fornavn som William Barabbas... Men IKKE Theo!! Anonymkode: 96b3c...f1c Bartolomeus, Nathaniel og Barabbas er alle bibelske skikkelser. Apostelen Bartolomeus ble flådd levende.. Nathaniel er en av Jesu disipler, kanskje mest kjent for at da Jesus så Nathaniel komme, sa han: "Se, dér er sandelig en israelit, som er uten svig," og skrøt av hans ærlighet... Barabbas var en jødisk opprører og drapsmann... Med mindre dere er superkristne så ville jeg kanskje gått for noen andre navn? Endret 2. juni av Smascha Tillegg 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni #17 Skrevet 2. juni Kornelius er fint, men veldig populært med sånne type navn nå. Hvis du vil skille deg ut, velg et gammelt tradisjonelt navn navn. Ikke sånne navn som Timotheus, Chrisander, Nathaniel, Maximilian, Kornelius og sånt, det er veldig populært nå, du bare tror at du skiller deg ut . William er hvertfall kjedelig. Anonymkode: 00a41...9fb
AnonymBruker Skrevet 2. juni #18 Skrevet 2. juni Kålrota skrev (2 minutter siden): Ok, nå kødder du vel? Altså, Sanna Sarooma har to sønner som heter Adolf og Rudolf. Du kan jo alltids ta inspirasjon. Vær forberedt på at folk tenker sitt (og at babyen får mye tøys rundt navnet sitt). Adolf blir å dra den for langt. Men det er jo synd at mange gamle navn blir stemplet som "rare" og faller ut av moten. Det er jo massevis av gode navn som aldri får bli brukt lenger, inkludert Rudolf. Og ingen gir Barabbas en sjanse - men litt liknende navn som Bastian, Sebastian, Bob osv er liksom "ok". Man må jo tørre å være litt annerledes? Anonymkode: 96b3c...f1c
AnonymBruker Skrevet 2. juni #19 Skrevet 2. juni Rudolf Hess og Rudolf Høss. Anonymkode: 9493e...6ba 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni #20 Skrevet 2. juni Kornelius er fint og vil ikke skille seg for mye ut. William er oppbrukt. Veldig mange gutter født rundt 2010 ble kaldt det. Anonymkode: 2a044...126 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå