Titti72 Skrevet 26. april 2006 #41 Skrevet 26. april 2006 Går det ikke ann å "true" dem med at dere kommer til å gå rettens vei om nødvendig og at dere kommer til å kreve å få dekket saksomkostningene deres. De må jo fatte og begripe at de har en dårlig sak?!?
LilleBille Skrevet 26. april 2006 #42 Skrevet 26. april 2006 Det er i sånne sammenhenger man ser at det å betale medlemsskap i en forening ofte kan lønne seg veldig .. kr. 400,- i medlemskontingent er lite hvis man kan spare tusenvis på advokathonorar. Har hatt glede av juristhjelp via huseierforeningen (og det blir sikkert det samme) - de skrev de nødvendige brev - uten at det kostet oss noen ting.
Gjest Gjesta Skrevet 26. april 2006 #43 Skrevet 26. april 2006 Det er i sånne sammenhenger man ser at det å betale medlemsskap i en forening ofte kan lønne seg veldig .. kr. 400,- i medlemskontingent er lite hvis man kan spare tusenvis på advokathonorar. Har hatt glede av juristhjelp via huseierforeningen (og det blir sikkert det samme) - de skrev de nødvendige brev - uten at det kostet oss noen ting. ← medlemsskapet må være tegnet før konflikten oppsto eller? går det an å betale 400 kr NÅ og få hjelp NÅ liksom??
LilleBille Skrevet 26. april 2006 #44 Skrevet 26. april 2006 Vet ikke - ring og sjekk - du kan ikke få annet en nei - og går det kan du jo ha spart en del kroner.
Gjest Gjesta Skrevet 26. april 2006 #45 Skrevet 26. april 2006 Vet ikke - ring og sjekk - du kan ikke få annet en nei - og går det kan du jo ha spart en del kroner. ← De stenger 1400, får ringe i morgen
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2006 #46 Skrevet 26. april 2006 JussBuss kan vel også hjelpe deg med å skrive svar til dem?
Gjest Varg-Menja Skrevet 26. april 2006 #47 Skrevet 26. april 2006 medlemsskapet må være tegnet før konflikten oppsto eller? går det an å betale 400 kr NÅ og få hjelp NÅ liksom?? ← Leieboerforeningen? Vi meldte oss inn etter at problemene oppsto, og fikk hjelp med en gang. Dyktige advokater har de også.
Gjest Gjesta Skrevet 26. april 2006 #49 Skrevet 26. april 2006 Leieboerforeningen? Vi meldte oss inn etter at problemene oppsto, og fikk hjelp med en gang. Dyktige advokater har de også. ← Flott, da satser jeg på dette. Ringer de first thing tomorrow. Tusen takk for råd og støtte. det betyr mye
Gjest Gjesta Skrevet 27. april 2006 #51 Skrevet 27. april 2006 Her kommer en oppdatering av saken I dag snakket jeg med Leieboerforeningen, og de var veldig behjelpelige!! Endelig skjer det noe Vi ble enige om at hun skulle skrive et brev tilbake til advokaten der det skal stå at oppsigelsen er ugyldig pga ditt og datt. altså hun sa at dette var helt feil, og en ugyldig grunn til oppsigelse, og når det i tillegg er løgn... De har tillatt hund, de har tillatt oss bruk av hagen, så uansett så kan de ikke kaste oss ut og begrunne det med at hunden har tisset i hagen Faktisk så lo hun litt av det. Hun sa dette bare var et forsøk fra deres side, og hvis vi sendte et avslag på saken så hadde de ikke hatt noen sak videre. hun var veldig sikker på at de ikke hadde noen sjans til å få oss ut. men allikevel vil vi skrive at vi godtar at oppsigelsen gjelder fra 1. mai fordi det er uholdbart for oss å bo der. men vi har 3 mnds oppsigelse, så vi flytter innen 1. august. vi måtte nesten gjøre det sånn. det er fristende å bare avslå hele oppsigelsen og fortsette å bo der. for de hadde aldri fått oss ut sier LBF. vi har ikke mottatt noen skriftlige advarsler, og vi har ikke brutt noen regler. så hadde de kastet oss ut, hadde de brutt loven. men vi ønsker jo ikke å bo der videre, så vi må nesten si opp nå iom at vi har 3 mnds oppsigelse. Litt synd, men jeg ønsker ikke å betale på den leiligheten etter juli...
Gjest gjest1 Skrevet 27. april 2006 #53 Skrevet 27. april 2006 Jeg trodde at alle husleiekontrakter var gyldige i tre år av gangen, da må de fornyes. Leietaker kan si opp mht. oppsigelsentiden, som pleier være tre mnd. for umøblert bolig og en mnd. for fullt møblert bolig - full møblering innebærer alt fra kopper og kar til sengtøy... Jeg forstår godt at du ikke orker å bo der mer, og jeg tror ikke jeg hadde orket å betale husleien, hvis ikke utleierne er svært rike og går til sak, men dere har vel depositum inne? Leietagere står langt sterkere enn utleier, selv om de IKKE betaler husleien, så må utleier gå gjennom namsmann osv og det er tidkrevende. Siden utleier har begått kontraktsbrudd, ville jeg vurdert om jeg hadde orket å betale full leie for de siste tre mnd., men dette må du avgjøre selv. Du kan spørre Leieboerforeningen, men de vil sikkert ikke råde deg til å la være å betale, men du kan høre hvilke konsekvenser det får. De har jo terrorisert dere siden januar, så litt ville jeg hatt igjen for tukt og svie...
Gjest Gjesta Skrevet 28. april 2006 #54 Skrevet 28. april 2006 Huff, ikke si det en gang Disse utleierne tror jo seriøst at de har verdens beste grunn til å kaste oss ut, og de tror ikke vi har sjans til å vinne denne saken. Og derfor er det frustrerende at vi må si at vi godtar at oppsigelsen gjelder fra 1. mai. selv om vi skriver at det er fordi vi selv ønsker det og bla bla, så tror jo de at det bare er noe vi skriver.... Men hva kan vi gjøre med 3 mnds oppsigelse liksom? vi vil jo ikke bo der lenger! skulle vi holdt på vårt og vunnet saken, måtte vi vært villig til å bli boende i minst 4 mnd til Vi har ikke betalt depositum forresten, men å ikke betale husleien tror jeg jeg dropper. Lbf skulle skrive at dette ikke var noen gyldig grunn til oppsigelse og sånn, men... iom at vi må si opp fra 1. mai så er det mulig de føler de har vunnet allikevel. Møkkafolk!!
Gjest gjest1 Skrevet 28. april 2006 #55 Skrevet 28. april 2006 Hva med å lage en avtale med huseier om at dere flytter så snart som mulig og senest innen 3 mnd, som er vanlig oppsigelsestid for leiligheter? Og da betaler dere selvfølgelig kun leie til den dagen dere flytter ut! Alternativt kan du bare si at dere blir boende, siden oppsigesen faktisk er ugyldig! (Og ja, jeg har erfaring med vanskelige huseiere! ) Uansett, om de går til sak mot dere (og la alltid huseier ta første skrittet) så husk at de faktisk mest sannsynlig må dekke ALLE saksomkostninger om de taper, også deres! Er du skikelig "heldig" må de dekke kostnadene i forbindelse med å finne ny bolig også... De kan ikke kaste dere ut, og det er de nok veldig klar over! Men de gjør det på denne måten for erfaring nok har vist dem at veldig få orker å krangle og fortsette å bo der! Har ikke du en onkel som er advokat? Har ikke han mulighet til å bare skrive et brev for deg? Det er ikke viktig at han ikke er spesialist på området, så lenge han henviser til loven og er saklig.
Gjest Lupi ii. Skrevet 28. april 2006 #56 Skrevet 28. april 2006 Hva med å lage en avtale med huseier om at dere flytter så snart som mulig og senest innen 3 mnd, som er vanlig oppsigelsestid for leiligheter? Og da betaler dere selvfølgelig kun leie til den dagen dere flytter ut! Alternativt kan du bare si at dere blir boende, siden oppsigesen faktisk er ugyldig! (Og ja, jeg har erfaring med vanskelige huseiere! ) Uansett, om de går til sak mot dere (og la alltid huseier ta første skrittet) så husk at de faktisk mest sannsynlig må dekke ALLE saksomkostninger om de taper, også deres! Er du skikelig "heldig" må de dekke kostnadene i forbindelse med å finne ny bolig også... De kan ikke kaste dere ut, og det er de nok veldig klar over! Men de gjør det på denne måten for erfaring nok har vist dem at veldig få orker å krangle og fortsette å bo der! Har ikke du en onkel som er advokat? Har ikke han mulighet til å bare skrive et brev for deg? Det er ikke viktig at han ikke er spesialist på området, så lenge han henviser til loven og er saklig. ← ¨ Jo jeg har det, men vi fant ut at lbf skulle skrive brevet i steden. er veldig fornøyd med hun som skulle ta saken der. om vi hadde tapt måtte jo VI dekket saksomkostninger. men det er lite sannsynlig at vi hadde tapt ja. lbf sa i hvert fall at de ikke hadde noen sak, og at de var litt ute og kjøre. Jeg vil at de skal vite at de er ute og kjøre
Gjest gjest1 Skrevet 28. april 2006 #57 Skrevet 28. april 2006 De er ute og kjøre, og som sagt, det VET de. Det er helt vanlig at de prøver seg og det de driver med er å få dere til å flytte frivillig. Jeg vile prøvd å gi dem tilbudet om at dere flytter så snart som mulig og senest innen 3 mnd. Jeg har gjort en slik avtale før, med stort hell. Da får dere mer tid til å finne et nytt sted, og huseier får dere ut av leiligheten. Kort sagt får begge parter det de vil. Men husk å fremstille det som om DU gjør dem en tjeneste...
Gjest vega i.i. Skrevet 28. april 2006 #58 Skrevet 28. april 2006 Dere har ikke betalt depositum og er blitt det jeg vil kalle terrorisert. Nå begår utleier avtalebrudd, med kun 1 mnd. ugyldig oppsigelse - utleier kan ikke kaste dere ut før kontrakten går ut etter tre års botid. Jeg ville ikke svart på noe brev, eller sagt opp selv, men brukt tiden til å lete etter en annen bolig og jeg ville IKKE betalt husleie, også pga utgiftene dere vil få til flytting. Hvis utleier kommer og spør, så ta en spansk en og si at de skal få pengene da og da, men at dere ikke KAN betale nå. Utleier KAN IKKE kaste dere ut, selv om han har levert en oppsigelse. Opplys han om det, og be han ringe leieboerforeningen om han er i tvil om regelverket.
Gjest vega i.i. Skrevet 28. april 2006 #59 Skrevet 28. april 2006 Utleier er ansvarlig for å finne en ny bolig til dere slik saken står nå. Dere vil nå få utgifter til flytting, i en evt. rettsak som utleier kanskje, men lite trolig starter, så er det en god grunn for å ikke betale husleien for mai f.eks. Jeg regner med at dere finner en ny bolig ganske snart. Det pleier å ordne seg, men ikke kast bort mer energi på husleier. Begynn å pakke og let aktivt etter en ny bolig. Det høres greit ut å hevde sin rett, men når det gjelder et hjem, deres bolig, så er det beste å finne noe annet så raskt som mulig.
Gjest Gjesta Skrevet 9. mai 2006 #60 Skrevet 9. mai 2006 og helvetet har ingen ende... I dag ble jeg møtt av hele familien da jeg var på vei til jobb. de nærmest angrep meg. Vi diskuterte litt frem og tilbake og jeg sa gang på gang at den hunden ikke hadde vært i hagen siden da og da. Og da reiste mora seg og gikk mot meg mens hun heva stemmen "du lyver ikke meg midt i ansiktet flere ganger" sa hun. ro deg ned, sa jeg. De prata til meg som jeg ikke var noe flink med hunden. ”jeg vil anbefale deg å gå 1 times tur på morraen, og så en time etter jobb” sa de. – ja jeg merker at dere kan jævlig mye om hunder sa jeg. Også hadde de ringt samboeren min i går, og manipulert han til å si at vi skulle klare å flytte ut i løpet av mai. – jeg tror dere har litt kommunikasjonsproblemer, og jeg tror ikke samboeren din har mye han skulle ha sagt stakkars sa de. De er så stygge og slemme de holder fortsatt på at vi skal være ute innen 1. juni, og det tror de at de skal få til også.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå