Gjest Varg-Menja Skrevet 22. april 2006 #21 Skrevet 22. april 2006 Flott at du tar tak i det, det er bra gjort av dere, disse menneskene høres ut som de fortjener å lære en liten lekse angående utleie. Som noen sier over så må de benytte seg av namsmannen for å kaste dere ut, og dersom de prøver å komme på døra og prøve seg uten, så ring politiet. Så lenge dere betaler husleia som dere skal så skal det mye til før namsmannen møter opp.
Gjest Gjesta Skrevet 22. april 2006 #22 Skrevet 22. april 2006 I dag ringte jeg til hun som bodde i leiligheten før oss, bare for å høre hvordan det hadde gått da hun bodde der. Og de hadde oppført seg helt likt mot henne. Hun hadde til slutt følt seg psykisk terrorisert av disse menneskene, faren til huseieren hadde møtt opp på jobben hennes!! og hun mistenkte at de hadde låst seg inn i leiligheten flere ganger, men hadde ikke bevis... Hun er villig til å vitne hvis dette blir en sak som går til forliksrådet. Vi må jo bare prøve å hindre at disse menneskene får leie ut igjen....
Gjest Gjest1 Skrevet 23. april 2006 #23 Skrevet 23. april 2006 Dersom dere vil sjekke om de låser seg inn kan dere for eksempel knytte en tynn gråd (så tynn at den ikke merkes) mellom inngangsdøren og noe annet innenfor. Eller legge noe rett innenfor døren. Og se om de flyttes/tråden rykes. Ikke at det kan bevise noe, men da vet dere i hvert fall.
Gjest Gjesta Skrevet 24. april 2006 #25 Skrevet 24. april 2006 Leieboerforeningen hjelper bare medlemmer som har betalt en medlemsavgift på 400 kr. eller man kan ringe teletorgtjenesten deres som koster 20 kr pr min. jeg prøver jussbuss!
Madam- Mim Skrevet 24. april 2006 #26 Skrevet 24. april 2006 Leieboerforeningen hjelper bare medlemmer som har betalt en medlemsavgift på 400 kr. eller man kan ringe teletorgtjenesten deres som koster 20 kr pr min. jeg prøver jussbuss! ← Dette her er jo en helt utrolig historie !!!! Stå på ! Heier på deg
Gjest Gjesta Skrevet 24. april 2006 #27 Skrevet 24. april 2006 Jussbuss mente at de har brutt kontrakten. Siden det står i kontrakten at 2 mennesker + en hund bor i leiligheten, og de har gjort det vanskelig og nærmest umulig med hunden og i tillegg bruker dette som utkastelsesgrunn så er det kontraktbrudd. de plikter til å legge ting til rette for at det skal være problemfritt for oss å ha hunden sa jussbuss, og det har de ikke gjort... det endte jo med at vi ikke fikk bruke hagen, måtte ta fra hunden alt av leker og bein, og legge tepper på gulvet så de ikke skulle høre den ned. i tillegg har det vært utrolig mye stress for oss, og vi har fått MYE kjeft
Hu i Svingen Skrevet 24. april 2006 #28 Skrevet 24. april 2006 Heier også! Selv om dere velger å flytte etter hvert, så synes jeg absolutt ikke at de skal slippe unna med å behandle dere slik. Det går bare ikke an! Jeg vet litt om det, har hatt forskjellige leieboere i underetasjen her i 12 år nå. Man bør forholde seg til kontrakter, lover og regler, og ellers prøve å være så grei som man kan. Man bor jo tross alt ganske tett. Et slikt direkte kontraktbrudd er dessuten fryktelig useriøst av utleier.
eclipse Skrevet 24. april 2006 #29 Skrevet 24. april 2006 Jeg heier også! Stå på! (Må i tillegg innrømme at jeg er veldig nysgjerrig på hvor dere leier..... )
Gjest Gjesta Skrevet 24. april 2006 #31 Skrevet 24. april 2006 Men hva blir neste steg? ← venter på brev fra advokaten deres. må se hva de skriver der først...
Gjest Gjesta Skrevet 25. april 2006 #32 Skrevet 25. april 2006 I dag kom brevet fra advokaten... Det var fullt av løgn, og skikkelig fælt å lese Det stemte overhodet ikke det som sto der. De fremstilte oss som skikkelig ansvarsløse mennesker, og dårlige hundeeiere. Jeg begynte nesten å grine når da jeg leste det, så fælt var det. Jeg forstår ikke hvor de fikk det fra en gang det som sto der... og på mandag reiser kjæresten min til england med jobb, og jeg blir alene her en mnd. og vi skal være ute herfra innen en mnd. føler meg som en punktert fotball nå...
Abr@xas Skrevet 25. april 2006 #33 Skrevet 25. april 2006 Hva med å skifte låser ? Så du ikke risikerer at disse gale menneskene låser seg inn og eventuelt bestemmer seg for å fjerne tingene deres egenhendig ?
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2006 #34 Skrevet 25. april 2006 Hva med å skifte låser ? Så du ikke risikerer at disse gale menneskene låser seg inn og eventuelt bestemmer seg for å fjerne tingene deres egenhendig ? ← Kan man virkelig det? Helt sånn uten videre, eller må man ha gode grunner for det? Lupi- føler med deg, sitter selv i en uhyre ekkel situasjon med huseier som truer med alt mulig rart. Jeg er alleine og det føles veldig utrygt og ubehagelig, aner ikke hva dem finner på hernest. Jeg flytter ut om kun noen dager da, så det er bare å holde ut. Men ang brevet fra advokaten- dem må jo da ha noen slags beviser for det dem sier?? Hvis det ikke er sånn så kan jo du også komme med en masse løgner om dem....
Abr@xas Skrevet 25. april 2006 #35 Skrevet 25. april 2006 (endret) Her står det litt, tatt fra http://www.bobyggogbolig.no/Articles/Misc/...rettigheter.htm Utgangspunktet er at leietaker har enerett til å disponere over leieobjektet i leieperioden. Dette innebærer at utleier ikke kan kreve å ha nøkkel slik at han kan skaffe seg adgang til leieobjektet etter eget forgodtbefinnende. Det kan imidlertid avtales at utleier skal ha egen nøkkel. Dersom utleier går inn i den utleiede boligen uten at leietaker tillater det, kan leietaker enten skifte lås eller, i særlig grove tilfeller, heve leieavtalen. Dersom leietaker skifter lås er det viktig at utleier er advart først. Det er ikke nødvendigvis tilstrekkelig at utleier har vært inne i leieobjektet én gang uten leietakers tillatelse, det må i de fleste tilfeller ha gjentatt seg noen ganger. Så da ville jeg gjort som en annen her foreslo å feste en tråd i døra, slik at dere finner ut om de har vært inne hos dere. Endret 25. april 2006 av Abr@xas
Hu i Svingen Skrevet 25. april 2006 #36 Skrevet 25. april 2006 I dag kom brevet fra advokaten... Det var fullt av løgn, og skikkelig fælt å lese Det stemte overhodet ikke det som sto der. De fremstilte oss som skikkelig ansvarsløse mennesker, og dårlige hundeeiere. Jeg begynte nesten å grine når da jeg leste det, så fælt var det. Jeg forstår ikke hvor de fikk det fra en gang det som sto der... og på mandag reiser kjæresten min til england med jobb, og jeg blir alene her en mnd. og vi skal være ute herfra innen en mnd. føler meg som en punktert fotball nå... ← Au da! Men jeg synes ikke du skal gi opp av den grunn - heller det motsatte. Hadde ikke du en advokat i familien? Eller ring jussbuss igjen. Når dere nå har fått brev fra utleiers advokat bør dere svare på dette skriftlig (helst advokaten da), og påpeke hva som er feil i utleiers påstander. Altså en motklage. Jussbuss tok på seg å skrive et slikt brev for en venninne av meg en gang (men det gjaldt arbeidsgiver og ubetalt lønn), så jeg tror du kan høre med dem. Lykke til!
Gjest gjest1 Skrevet 25. april 2006 #37 Skrevet 25. april 2006 *abonnere på tråden* Heier veldig på deg Lupi! Stå på!!
Gjest Neffi Skrevet 26. april 2006 #39 Skrevet 26. april 2006 Så utrolig lei historie!! Håper at det ordner seg på beste måte. Og at du har mulighet til å flytte innen måneden er slutt med litt hjelp fra venner og familie.
Gjest Gjesta Skrevet 26. april 2006 #40 Skrevet 26. april 2006 jeg har fått en kjempebra advokat til å skrive et brev tilbake. vi godtar fortsatt ikke utkastelsen, og forklarer vår side av saken. problemet er at dette kommer til å koste nærmere 5000 kr jeg fatter ikke hva jeg skal gjøre. vet ikke hva dems neste trekk blir etter at vi har sendt brevet. de MÅ jo trekke seg da!? dette kommer altså til å koste oss flere tusen kroner i saksomkostninger. for de at DE er syke!! jeg blir mer og mer bitter og blodtørstig egentlig...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå