Gå til innhold

Hårfarge - katastrofe


Gjest Hairy

Anbefalte innlegg

Har halvlangt oppklippet hår som er bleket en nyanse lysere enn mitt mellomblonde hår. Ble så deprimert av alle gråhårene i etterveksten at jeg fant ut at jeg skulle farge den i påska. Det var helt katastrofe! Etterveksten ble albinofarget og spissene lyst gulrotrøde :grine: Nå var gode råd dyre, så jeg kjøpte farge naturlig hveteblond og farget håret. Det ble skikkelig mørk blond, men jeg kan leve med den fargen.

Men hva skjer neste gang jeg kommer til frisøren og vil ha min vanlige farge igjen? Er det umulig å få til etter at håret er sjokkbleket under fargen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frisørene kan gjøre mye, men har man først gjort bommerten med å gjøre det selv, blir det aldri HELT som man ønsker... men de kan ihvertfall rette opp mye.

Du skulle kanskje ikke farget det selv to ganger men gått til frisøren etter første gang. Lettere å rette opp da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går sikkert bra vet du, frisøren bare farger håret ditt i omtrent samme farge som du hadde.

Jeg farger håret mitt hjemme selv, og er godt fornøyd med det. Men jeg farger bare håret i en nyanse mer lys og varm enn jeg egentlig har. Man bør ha en viss peiling på hva man driver med, og hvis man har lysnet/ bleika håret skal man være forsiktig med å farge det selv, da fargen gjerne blir helt annerledes enn om håret hadde naturlig farge.

Har sett mange jævlige eksempler på hjemmebleking og hjemmefarging av bleket hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktfat

HUSK Å SI IFRA AT HÅRET ER BLEKET FRA FØR!

det er viktig, viktig, viktig!

det KAN nemlig ryke av, og det kan begynne å koke (med resultat tyggishår).

og det kan bli utrolig bra.

det må nemlig blekes igjen, farget hår kan ikke lysfarges.

jeg hadde ikke helbleket håret ditt, men tatt striper. det vil si at det ikke blir like lyst som du hadde, men sånn er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...