Gå til innhold

Tørr overhud, fet underhud


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hva bruker dere? Overhuden er slik tørr at hvis jeg har på noe foundation e.l. så ser det ut som det flasser av, samtidig som jeg har endel talgproduksjon. Hva skal jeg bruke? Må være noe som gir nok fuktighet uten å tette porene. Har endel svarte prikker og talgpropper. Bruker aldri noe foundation/ pudder til daglig, kun fuktighetskrem fra Nivea Visage (den blå, aqua et eller annet) og lotus olje fra clarins på natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lotusoljen er jo beregnet på fet hud! Hvis huden din flasser er den jo ikke fet! Jeg bruker Blue Orchid oljen, som er for dehydrert hud + at jeg bruker nattkremen & dagkremen til Clarins.

Blue Orchid gjenoppretter fuktbalansen uten å være fetende, mens Lotusen hemmer oljeproduksjonen for å unngå glinsende og fet hud!

Gå innom et parfymeri og be om å få en prøve på Blue Orchid! Selv Santal, som er for tørr hud, høres bedre ut! Var den jeg egentlig hadde tenkt meg, men hun i butikken mente at den var beregnet på gammel hud.

OG! Disse planteoljene er ment som en kur som forbereder huden på å ta i mot fuktighet! Dersom du ikke forselger med en nattkrem/dagkrem alt ettersom, er poenget borte! Fuktigheten er i kremen, ikke i oljen!

Lykke til! :rosasmil:

(forresten, jeg reagerer negativt på nivea-produktene, kan hende du vil bytte vekk de og se om du blir fornøyd med noe annet?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...