Gå til innhold

Hvordan avgjør du at spagettien er ferdigkokt?


Gjest GreenSky

Anbefalte innlegg

Jeg følger tiden på pakken og et minutt eller to før tiden er gått ut så smaker jeg på den, er nødt til å ha tyggemotstand på pastaen så må nesten smake meg frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest StoreSky

Men...sitter ikke pastaen fast i veggen som overkokt da??

Jeg liker den al-dente.. Og smaker på pastaen sånn innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar tiden, og smaker på den når den nærmer seg ferdig slik at jeg får den som jeg vil ha den.

Overkokt spaghetti smaker ikke godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smaker på den.

har kastet den mot kjøkkenskapet (ikke veggen) og de henger ofte fast før de er gjennomkokt.

ikke lurt å lage spaghetti på en lørdagskveld med litt drikke innabords, da finner man spaghetti på de underligste plasser dagen etter... "skhal vi shjekke sphaghettien" *klask* "og en gang til..." *klask*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men...sitter ikke pastaen fast i veggen som overkokt da??

Jo, jeg må jo ta den vekk igjen. Hvis den faller ned av seg selv, er den ikke ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varg-Menja

Og en ting til, den tiden som står på pakka har jeg sluttet å se på, for den er alltid feil, den ene eller andre veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den lager da ikke lyd?  :klø:

Å jo da! Kaster du'n hardt nok så sier'n "AU!!!" :Nikke:

Endret av NullHull
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rører litt i den, stikker en gaffel i kanskje (dersom det er andre pastagreier en spagetti) og tilslutt når tiden sånn ca stemmer med at jeg tror det skal nærme seg, så smaker jeg på den. Og lar koke litt til, og smaker igjen, og vips, da er den sikkert ferdig.

Vil ikke ha den FOR hard, men ikke overkokt, og jeg orker ikke griseriet med å kaste på veggen. (Hadde aldri hørt om det før, men det frister ikke uansett)

Ja, så faller den ned. Så må jeg plukke opp. Og vaske kjøkkengulvet da, siden det havner klissete spagettigreier der. Og vaske veggen, selvsagt. Nei, huff, jeg smaker på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...