Kompis2 Skrevet 21. juni Forfatter #21 Skrevet 21. juni Dag 20, lørdag 13711 skritt -- 10,34 km -- 1901 kcal Ble en fin dag, startet med regn men sola kom frem utpå dagen. En liten handletur og ellers rolig dag. ************************************ I dag (søndag) meldes det om sol hele dagen, foreløpig er det mer hvite skyer enn blå himmel, men det går bra. Legger treningsplaner for de neste ukene uten fellestrening. Spurte Fysio om hva jeg trengte i tillegg til gåturene, og han sa knebøy. Jeg vil legge til en øvelse for armene og skuldrene, det tror jeg er bra og noe jeg burde gjøre uansett ... bli flinkere til det! Lagde wok med kylling og litt nudler i går, og glemte restene i panna på komfyren... Det må jeg bare kaste for jeg klarer ikke spise pasta som har stått ute på benken. Synd men sånn er det, heller kaste enn å risikere å bli syk. Lager ny wok senere uten nudler.
Kompis2 Skrevet 22. juni Forfatter #22 Skrevet 22. juni Dag 21, søndag 19604 skritt -- 15,41 km -- 2165 kcal -- To lange turer fordi jeg holdt på å bli gal av vondt kne! Vondt å gå med også men bedre enn å være hjemme. Kortbuksevær i det minste! ******************************* Venstre kne har verket noe forferdelig! Ikke selve kneet men på oppsiden liksom, muskelfeste eller slimposer eller noe der. Har måttet ta Paracet 1g og i natt måtte jeg opp og ta en Ibux 600. Nå er det "bank i bordet" rolig, men jeg stoler ikke på at det er over... Så vondt at jeg vrir meg av smerte og sier mange ord høyt! Rolig i korte perioder så hogger det til igjen. Huff blir så sliten av det! Det hender jeg gruer meg til å bli gammel, selv om det er mange år til, når kroppen er så vond og stiv nå pga artrose og slitasje i leddene. Vet at man ikke skal ta sorgene på forskudd og jeg trener for å holde musklene sterke, men av og til kommer tanken.. Men i dag (mandag) skal jeg ut på noe gøy og skal fokusere på det! 💯
Kompis2 Skrevet 23. juni Forfatter #23 Skrevet 23. juni Dag 22, mandag 15694 skritt -- 11,51 km -- 1918 kcal -- Fikk en kort samtale med fysio og han mente at kneet var overbelastet, så jeg får ta kortere turer en stund. Eller i det minste holde roligere tempo. Det har vært uten smerter siden natt til mandag og jeg håper det holder seg borte. ***************************** Det ble en fin dag i går, først frisørtime og etterpå litt innkjøp av klær. 4 nye topper på salg, typ ensfargete slik at jeg kan bruke mine fine fargerike smykker. De viser jo ikke så godt om man har mønster/farger/tekst på topp eller T-skjorte. Planen var å dra på besøk til noen, men akkurat nå er jeg usikker på om det blir noe av. men har god tid foreløpig.
Kompis2 Skrevet 24. juni Forfatter #24 Skrevet 24. juni Dag 23, tirsdag 10406 skritt -- 7.71 km -- 1781 kcal -- ***************************** Sovet lite, våknet mange ganger og sto opp tidlig. Skulle gjerne sovet en hel natt snart. Blir nok tidlig ut på tur for å våkne. Startet grått men nå ser jeg at det lysner - tenker dagen blir fin likevel.
Kompis2 Skrevet 25. juni Forfatter #25 Skrevet 25. juni Dag 24, onsdag 15006 skritt -- 11,04 km -- 1914 kcal **************************** Torsdag og sommer. Fikk mer søvn og det gjorde godt å få "sovet ferdig". Ble ikke mat før ca 13:30 og da var det diverse grønnsaker oppkuttet og surret i stekepanne, og 3 små kjøttkaker av kylling ble proteinet. Har forsøkt å få overført bilder osv fra facebook til ekstern harddisk, men det klarer jeg altså ikke! *sinna* Leser hvordan og får det til på et vis selvsagt men jeg får ikke opp harddisken som valg til overføring. Har to disker og ingen av dem dukker opp som valg. Og det som ble lastet ned til PC skjønner jeg ingenting av.. Blæh. Har lyst til å slette mye på facebook, men orker ikke ta et og et bilde, og tenkte det ble lettere å ha alt på en ekstern plass. Ellers er det en fin dag. 😁
Kompis2 Skrevet 26. juni Forfatter #26 Skrevet 26. juni Oppsummering dag 25, torsdag 14347 skritt -- 10,26 km -- 1895 kcal -- Varm fin dag uten de store sprell. ************************ Sol i dag og, var på vekta og er litt skuffet. Snart 1 mnd gått og jeg står fortsatt så godt som stille på vekta. Litt opp og ned fra dag til dag, men likevel stille. Føler at jeg burde ha gått ned noe i løpet av den tiden, har faktisk ikke spist så umulig heller. Jaja, livet går videre uansett og jeg skal lage en god dag i dag!
Kompis2 Skrevet 27. juni Forfatter #27 Skrevet 27. juni Dag 26, fredag 15057 skritt -- 11,09 km -- 1853 kcal -- En fin dag, ventet på tordenvær som ikke kom. ******************************* I dag var det 20 grader før sola nådde måleren, men bare 13 grader i natt. Veide meg igjen i dag siden jeg har ventet på mer nedgang, og pga at jeg føler at klærne liksom strammer mindre. Litt ned fra i går... kanskje det blir et helt kilo på 4 uker? yay... To dager igjen av de 4 første ukene. Får bare fortsette i samme tralt og fortsette å være flink hele sommeren.
Kompis2 Skrevet 28. juni Forfatter #28 Skrevet 28. juni Dag 27, lørdag 18235 skritt -- 13,54 km -- 1886 kcal -- 4 korte turer ut, veldig varmt og sommerlig. ****************************** I dag søndag har jeg veid meg og ser mer nedgang på vekta. Og jeg fant måleband og er 4 cm mindre rundt midjen! Jeg visste noe hadde skjedd og jeg er glad for å se dette. Gikk ned 15 kilo med W før jeg stoppet fordi det ikke hadde særlig virkning og jeg ville ikke øke i dosen. Det ble for dyrt også å bruke sprøytene uten at det virket "skikkelig" og derfor stoppet jeg. De hjalp jo endel, det var stillere i hodet men jeg lurte meg selv som før med å "bare i dag, bare en is, bare litt chips" osv. Gikk opp igjen noen av kiloene og har siden kjempet med meg selv for å få dem bort igjen. Mentalt forberedt på når jeg skulle starte på ny, og det tror jeg hjalp. Hjelper. Og nå skal jeg bare fortsette, det er oppmuntrende å se resultater selv om det kunne gått fortere. Litt ned er bedre enn litt opp
Kompis2 Skrevet 29. juni Forfatter #29 Skrevet 29. juni Dag 28, søndag 15208 skritt -- 11,37 km --1820 kcal -- Varm dag med noe vind. ************************ Mandag og 4 uker siden oppstart, glemte å veie i morges siden jeg fikk det travelt. Tenker jeg velger veiedag tirsdag eller onsdag. Ganske varmt i dag også, litt vind man kan avkjøle seg med. Har gått langt og lenge i dag så det blir mange km å notere i morgen. Tror det holder med 4 ukers oppdateringer daglig, selv om det er to dager igjen av mnd.
Kompis2 Skrevet 30. juni Forfatter #30 Skrevet 30. juni (endret) Tirsdag og ok vektnedgang, "ok"-ish Tenker jeg veier i morgen også og ser hvilken dag jeg liker best. Ble over 18km i går og det skal ikke gjentas i dag! Men dagen i går var fin den, og jeg håper denne dagen også blir fin. Været er ikke som det var, blitt litt kaldere og vi får nok snart regn. Maten i går ble ikke den beste, mye på reis og varmt så x to med kaffe og is. Den siste isen ble kastet halvspist og kaffen ikke drukket opp så det kunne jeg spart meg for å kjøpe. Så etter at jeg bestilte at det var siste rest i isboksen, og det var mye iskrystaller i isen, ikke godt. Neste gang må jeg huske å se på boksene før jeg velger smak. Hjemme ble det wrap med pålegg og salat, og litt tørket ananas som snacks. I dag skal jeg sørge for å spise bedre og første måltid skal bli stekt egg og røkt ørret på siste bit av wrapen. Vet ikke om jeg lager nytt i dag siden jeg også har noen kjøpe"lefser" aka tacolefser i kjøleskapet. Må se litt på dem før jeg bestemmer meg. De ble snappet opp i butikken og jeg tror de er av den gode sorten. Sånn, da er dagen i gang! Endret 30. juni av Kompis2
Kompis2 Skrevet 1. juli Forfatter #31 Skrevet 1. juli Vekta i dag viste så godt som det samme som i går. Da noterer jeg ca 700 gram ned. yay... Veier meg etter å ha tisset på morgenen, drikker vann, dusjer og etter hvert drikker en kopp kaffe. Så må jeg (ofte) på do og bæsje og det påvirker jo vekten.. Men å veie før do, skite, veie etterpå og regne og trekke i fra kan jeg ikke holde på med. Men det hadde vært fint å notere under 87 kg. Neste uke! Lefsene var pizza tortilla og det ble kjekkvindt pizza faktisk. Selv om jeg har brukt diverse lefser som pizzabunn i lang tid, så var nok disse sprøere og bedre enn vanlige lefser. Klarte ikke spise så mye da, mindre enn halve og restene blir vel kastet. Mini-lefsene passer best i str for meg. Lurer på hva denne dagen bringer?
Kompis2 Skrevet torsdag kl. 17:21 Forfatter #32 Skrevet torsdag kl. 17:21 Treig dag med litt regn og vind. Ingen nedgang på vekta, skjønner ikke hvorfor. Kan hende jeg spiste litt for sent på kvelden i går, ble sittende oppe en stund for å se ferdig noe. Spiste bare ren kylling så det var i det minste sunt. I dag har det blitt bare vas, egentlig. Spist lite, en skive glutenfritt brød til lunch og en til kvelds, iskaffe og et par kopper kaffe på morgenen. Ingenting som frister 😐
Kompis2 Skrevet i går, 06:57 Forfatter #33 Skrevet i går, 06:57 Mandag og ny uke. Fin nedgang på vekta i morges, håper det fortsetter. Vært flink med maten og valgene hele helga. Vekta stoppet på 86.45. Kanskje ikke så mye ned, men har stanget på 87+noe så lenge at man kunne tro vekta var ødelagt. Så fornøyd med nytt tall. Går roligere turer for å ta hensyn til vondt kne, men klarer ikke å ikke gå tur, for ut må jeg! Og nå når TdF har startet blir det fort tur før og etter, liker å se på og følge med, selv om jeg ikke er noen ekspert. Og selvsagt kjempegøy med seier for fotballgutta i natt. 💯
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå