Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

1. dag i ny måned, hva er vel en bedre dag å starte på? 

Har lastet ned en app, den heter Fatsecret, og den vil jeg prøve å holde oppdatert. Egentlig trenger jeg den ikke siden jeg VET hvor jeg tar gale valg. Men moro å prøve kanskje. 

Trener med instruktør to ganger i uka, går gode turer, minst èn pr dag. Ligger rundt 1 mil når dagen er over, dette da hele dagen ikke en lang tur. Skal bli flinkere til å gjøre øvelser hjemme, det er nå noe jeg bare gjør av og til. 

Målet er en bedre kropp til høsten, ned flere kilo uten å skrive eksakt tall. Appen sa 30 uker på å nå hovedmålet, jeg tenker at det må være greit. Halv kilo i uka. Startvekt 87.70

Endret av Kompis2
oppdartere
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dag 1, mandag 1. juni oppsummert: 

Dette ifølge appen =

Kalorier spist: 1081

Kalorier igjen: 1019

Forbrente kalorier: 3124 

Karbs; 40% Fett; 44% Proteiner; 16%

Registrert på "mosjonsbåndet" :

Skritt: 14342, aktiv tid 146 minutt, aktivitetskalorier (forbrent) 555

Kalorier forbrent totalt: 1879 - Avstand mens aktiv: 10.45 km (aktive timer = 15 og Tilsvarer 6 etasjer)

Vanskelig å legge inn riktig mengde og sort mat, og trening i appen. Blir lavkarbo og derfor mye fett i resultatet. Saftis selvsagt ikke lavkarbo... :)

Men, jeg syns jeg klarte meg bra i går, holdt unna maset i hodet så godt jeg kunne. En dag om gangen. 

Skrevet (endret)

Dag 2 

Ikke lagt noe inn i appen. Møte med avslutning på kvelden, ble ett lite kakestykke og noen konfektbiter. Ser nedgang på vekta, nå 86,80. (ikke veiedag)

Fra aktivitetsbandet:

Skritt: 17847

Aktiv tid: 181 minutt

Aktivitetskalorier: 699

Kalorier forbrent: 1987

Avstand mens aktiv: 13.19 km 

Endret av Kompis2
Skrevet

Dag 3, onsdag

Ble ikke så mye tur som planlagt, men har ikke sittet helt stille. 

9847 skritt og 7,23 km. 

Mat har det også blitt, laget wrap og har spist stort sett det. Ikke mye til hvert måltid, så en wrap delt på to måltid. Røkt laks og kokt egg, majones, salat, agurk. Og en wrap med tomat, agurk, salat, skinke og ost. 

Må lage mer wrap i løpet av dagen, går heldigvis kjapt. Wrap lages av cottage cheese og egg, + litt krydder. 

Skrevet

Dag 4, torsdag

19236 skritt,  og 14,40 km

To gode turer i går, møtte regnet på hver tur men det gikk bra. :)

Wrap ble laget i går, og det er kjekkvindt å ha klart når man ikke spiser brød feks. I dag skal jeg sjekke fryseren siden den helt sikkert inneholder noe jeg kan bruke. Man må jo bruke av det man fryser en eller annen gang. Frokost i dag ble en liten banan og etter trening tok jeg en YT proteindrikk. 

Skrevet

Dag 5, fredag

Trening gjennomført,  14304 skritt og 10,40 km.  Fornøyd med dagen, men liker ikke cravings på kvelden, finner ikke noe som jeg blir fornøyd med. 

I dag lørdag blir det sol og da blir det en fin tur også. Best uten regn. :)

Skrevet

Dag 6, lørdag.

17659  skritt og samlet 12,86 km. Fin lørdag med to gode turer i flott sommervær. 

Fikk dessverre trøbbel med høyre kne på begge turene, verst på siste tur og våknet med vondt kne i dag (søndag) Tror ikke det blir tur i dag, i hvert fall ingen langtur. Har artrose i begge knær så ikke unormalt å ha vondt. Artrose flere steder i kroppen, bla skuldre, hofter, bekken, føtter... you name it, I got it. 

Kanskje det blir noen øvelser hjemme, om det ikke blir tur ut. 

Skrevet

Dag 7 søndag

9196  skritt og  6,73 km. Redusert tur pga dårlig kne. Vekt etter første uke 87.00 - usikker på om mandag blir veiedag.

Treningsdag i dag, da får jeg teste kneet, tror det går greit siden det ikke er like vondt nå. Artrosen blir jo bare verre med årene så det er bare å stålsette seg. Min mor sitter i rullestol og dit vil ikke jeg! Så trening er viktig. 

Ny uke, nye muligheter. :)

Skrevet

Dag 8, mandag

9491 skritt og 6,91 km. Selv med trening ble det ikke mange skritt. Bandet registrerer ikke all bevegelse om ikke jeg setter på "trening", og det pleier jeg ikke å gjøre. Bassengtrening. 

Kneet klager fremdeles så ingen langtur i dag heller. Travel dag og ikke mulighet for tur før senere enn vanlig. Smøre matpakke og gjøre meg klar. :)

Skrevet

Dag 9, tirsdag 

14455 skritt og10,52km - noterer ned - 1887 kcal forbrent uten at det betyr så mye. Noen enkle øvelser hjemme i tillegg til turer.

Fortsatt ikke kontroll på lysten på "noe å tygge på" om kvelden, men gir ikke opp. Handlet frukt som er bedre enn chips. :)

Skrevet

Dag 10, onsdag 

11048 skritt og  8,00  km - Igjen ikke så mye trimtur som jeg kunne tatt, men det var hva jeg gadd/orket i går.

I dag er det sol og en fin anledning til en fin tur. Må bare finne ut hvor jeg har lyst til å gå. Og sjekke YR først! Været skifter så fort at plutselig står man der i plaskregnet, slik jeg gjorde i går. Fant heldigvis et tak å stå under mens det sto på. 

Skrevet

Dag 11, torsdag

16574 skritt - 12,02 km - 1946 kcal - To fine turer i sola. 

Har vært på trening, det regner og kroppen er slapp. Tror ikke det blir noen ekstra tur i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...